vervelend gedrag

Mijn dochtertje is nu 2 1/2 jaar. De laatste weken is ze echt niet te genieten. Heeft vaker van die fases gehad maar momenteel is er niet doorheen te komen. Niets is goed. Wil de hele dag aan me hangen en alles wat ja is, is bij haar nee en andersom. Het is echt de hele dag door strijd en huilen. Ik probeer iedere dag maar weer met goede  moed te beginnen maar ze haalt het bloed onder je nagels vandaan. De op en top vrolijkheid van een paar maanden geleden is helemaal weg. En of ik haar nu straf of negeer of probeer op het moment dat ze iets doet wat niet mag om ergens anders over te beginnen, het maakt allemaal niet uit, ze is gewoon chagerijnig en wil niets doen wat haar verteld wordt. Spelen vindt ze momenteel ook niet interessant. Ze komt gewoon al mopperend uit bed. Weet iemand hier raad mee? Alle reacties zijn welkom. Groetjes van een vermoeid wordende moeder.
 
Hoi hoi,

Lijkt wel of je het over mijn dochter hebt!!! Hier gaat het echt net zo. Ik denkt dat het een beetje aan het weer ligt, word tijd voor een beetje zon en een lekkere buiten temperatuur. Begin er zelf ook genoeg van te krijgen met dit weer.
Wat je denk ik het beste kan doen is gewoon de regels een beetje strak houden en ze niet der zin geven als ze dramt, anders blijft ze dat straks doen. (heb het vaker gezien om me heen)
Misschien moeten we een advertentie plaatsen in de krant:

gezocht: LEKKER WARM ZONNETJE VOOR IN NL, ZODAT DE KIDS NAAR BUITEN KUNNEN.



Zo flauw word ik dus van dit weer hahahaha.

Groetjes jen
 
Laten we het dan maar op het weer houden. Ik hoop alleen echt dat het snel overgaat. Het is zo frustrerend en het vreet energie. En zelf ben ik dan ook nog een persoontje die zich daar niet 1,2,3, bij neerlegt en dus (te) snel boos wordt. Is ook niet altijd fair. Maar ja, hoe bewaar je op zo'n dagen de rust in jezelf. Tips???
 
Hallo....

Valt niet altijd mee he ..die kids.
Maar elke avond als die kleine man van mij in z'n bedje ligt zucht ik even omdat ik dan even rust heb. En ach 5 min. later zit ik met een glimlach om m'n mond omdat er toch ook weer kleine leuke dingen zijn gebeurd die dag. Denk dat elke moeder dat wel heeft.

Ik had op een gegeven moment ook helemaal genoeg van het niet luisteren en dwars doen.Zelf ben ik een type dat niet gauw boos is. Maar dan toen ging hij echt over me heen lopen. Ik moest dus echt wel wat strenger gaan worden maar ja dat valt niet altijd mee bij je eigen kind
Maar ik heb nu de oplossing ( voor die jongen van mij dan )
Hij krijgt 3 tellen om naar me te luisteren...doet hij dat niet dan moet hij op z'n bed gaan zitten....( gebrek aan een trap in huis..wonen in een klein flatje) en dan moet hij er over nadenken waarom hij niet ging luisteren. Niet dat hij dat snapt hoor maar goed het idee is er. En er komt een dag dat hij het wel begrijpt dat ik een waarom wil hebben van hem. Het kostte me wel even moeite om hem ook echt boos naar z'n kamer te sturen maar heb het gedaan. En het werkt ( ben benieuwd voor hoelang).
Bij de 2e tel luistert hij nu toch wel .
Misschien dat je er wat aan hebt.... proberen kan altijd natuurlijk.
Heel veel succes

Groetjes Almata
 
hoi allemaal

bij mij helpt het ook tot 3 tellen en dan moet hij op het stoeltje.
sinds ik dat gebruik is hij zo ontzettend lief hij speelt lief en komt nergens meer aan wat hij voorheen wel deed en niet mocht.
echt een uitkomst.

groetjes monique
 
Terug
Bovenaan