vervelend gevoel onderin mijn buik

Hoi meiden!

Al een hele tijd geleden dat ik op de forum ben geweest! Druk gehad en vooral moe geweest! Ik ben nu 18 weken zwanger van mijn 2e kindje en voel me nu erg goed! geen moeheid, mijn pukkels op mijn gezicht trekken weg en mijn buikje is al erg goed te zien! ook kan het het kindje al heel erg goed voelen! mijn vriend heeft het kindje ook al gevoeld! Toch heb ik een vraagje of jullie dit ook hebben Als ik veel heb gedaan heb ik (vaak aan het eind van de dag) soort krampen links onderin mijn buik, als ik mijn been dan optil voelt dit heel erg hinderlijk. Ik heb het idee dat mijn buik dan ook harder aanvoeld, maar dat kan toch nog geen harde buik zijn?
Het is niet echt pijnlijk maar zoals ik net beschreef erg hinderlijk en het voelt echt niet prettig. En met veel gedaan bedoel ik gewoon de dagelijkse dingen huishouden enzo, niet met zware boodschappen sjouwen, mijn dochtertje veel tillen. Hebben jullie dit ook wel eens?

groetjs jessica

Daar heb ik bij tijd en wijle ook last van: echt een teken dat ik dan teveel heb gedaan. Soms denk ook ik dan: hoezo, wat kan ik teveel hebben gedaan, maar als m'n lijf het zegt, geloof ik het maar, :) En doe ik dus even rustig aan...
Ook ik merk dat de gewone dagelijkse dingen soms al teveel kunnen zijn en ja, so be it, denk ik dan maar... Ik heb gelukkig een begripvolle baas die vindt dat ik in de eerste plaats goed voor m'n kindje moet zorgen, en da's wel fijn natuurlijk. Ik blijf me wel schuldig voelen als ik me ziek med, maarja, da's ons vrouwen ook een beetje eigen toch?

En wat betreft te vroeg voor harde buiken: die kunnen vanaf het begin van je zwangerschap al voorkomen. Dat is meestal niet het geval, omdat de meeste vrouwen pas echt gaan voelen dat ze rustiger moeten gaan doen, als ze wat verder in de zwangerschap zijn, maar  niemand is gemiddeld, :) Het kan dus wel en dan is het wel echt belangrijk om je lijf serieus te nemen!

Hoi Jessica,

Ik herken dat gevoel ook. Ik heb hier ook al een tijdje last van, alleen niet alleen na inspanning, maar ook als ik eigenlijk de hele dag niks gedaan heb. Het gevoel zit ook alleen onderin mijn buik, terwijl ik voor mijn gevoel harde buiken meer in mijn hele buik voelde. Ik herken dit gevoel ook niet van vorige zwangerschappen, maar zolang ik de babs goed blijf voelen maak ik mij er maar niet te druk over.

Groetjes,

Suus

hoi meiden,

Ik heb af en toe ook last van krampen in mijn buik... Ik heb alleen nog niet gemerkt dat het voorkomt als ik veel gedaan heb (nog niet die link gelegd). Af en toe maak ik me dan zorgen (zou alles wel goed zijn), maar als ik de kleine dan weer voel bewegen ben ik weer gerust... Maar het kan soms wel echt pijnlijk en vervelend zijn! Ik denk dat het misschien ook bandenpijn kan zijn??
Mmmm... wel fijn om te lezen dat er meer zijn met dezelfde klachten!!

Groetjes
Astrid
19 weken 2 dagen

is volgens mij normaal Jessica , althans heb ik het net zo, ben ook 18 weken en ervaar het meer als een soort van bandenpijn(klinkt dom maar bij het druk zetten als naar wc gaan doet het bij mij extra pijn).

en Suus las bij bevallingen iets over jou, ook jij krijgt de 4e las ik, en de ouste is 11 en de 2e 9 net als bij ons, grappig onze jongste is nu 5 en ben van de 4e in oktober uitgeteld

liefs maggi

Terug
Bovenaan