vervelend

Hallo ik heb een dochter van 22 maanden.

Gisteravond waren we op visite bij haar tante,die zelf een dochter van 8 heeft,.
De tante zette dus pinda's en nootjes en van alles en nog wat op tafel.
Mijn dochter vond dat prachtig natuurlijk tot dat er per ongeluk een schaaltje op de grond lag.

Haar tante werd kwaad en ze zei;Je moet echt wat doen aan dat kind want dit kan niet straks kan je nergens meer heen.
Ze zei dat haar dochter nooit zo was.

Ik wist even niet hoe ik moest reageren.
Misschien dat ik nu wel weet wat ik aan haar heb.Het is trouwens de zus van m'n man.

Ik hoop hier wat reacties op te krijgen.

nou ik vind het echt belachelijk hoor hoe zij reageerd.jou kindje is lekker alles aan het ontdekken als die dochter van 8 dat nooit deed dan zal dat vast aan haar liggen,want als ik dit zo lees zal ze nooit iets gemogen hebben .ik vind een kind mag toch ook wel kind zijn en alles ontdekken,daar is het ook kind voor hoor.ik snap wel dat je even niet wist hoe je moest reageren want wie verwacht nou zo'n reactie.groetjes

Vindt dit wel een heel overspannen reactie van haar hoor. Het ene kind is het andere niet.
Onze kinderen 5 en ook 22 maanden krijgen altijd een eigen schaaltje.
Wat op tafel staat is voor de grote mensen.
Tja en als er eens wat om gaat, dan is dat jammer. Stofzuiger en doek erbij en het is weer opgeruimd.

Inderdaad wat een reactie zeg. Op zulke momenten klap ik ook altijd dicht. Haar dochter doet zeker nooit iets fout. En zoals je schrijft het ging toch per ongeluk? Ik heb 2 zoontjes, en de oudste kwam nooit ergens aan en luisterde heel goed, maar ja de jongste.....? Die zit overal aan en is een kleine doerak. Zo zie je maar..... Ik doe thuis ook altijd even een apart bakje of allebei een eigen zakje en dit gaat prima. De kinderen moeten toch ook nog leren of niet dan.
En ze zien de grote mensen steeds wat van de tafel pakken...logisch toch dat ze ons voorbeeld volgen? Nou het is een heel verhaal geworen, maar ik zou zeggen....niets van die tante aantrekken hoor, haar dochter zal ook wel eens wat hebben gepakt, of om hebben laten vallen.
Groetjes Renate

Dat ligt niet aan jouw kind of jouw opvoeding hoor! Je kind is nog niet eens twee! Tuurlijk gaat er dan wel eens wat om. Mijn dochter (2 jaar en drie maanden) gooit bijv. nog wel eens drinken om. Ok. ze stoot het niet per ongeluk om, ze probeert het over te gieten naar een ander glas. Natuurlijk weet ze dat dat alleen in bad mag en hou ik het in de gaten. Maar soms ben je toch te laat.
Dat haar kind dat niet deed, tja niet alle kinderen zijn hetzelfde. En zo ´n ramp is het toch niet? Een stofzuiger en het is toch zo weer opgeruimd?

Groetjes en succes, Marike

Ten eerste: trek het je niet aan!
Volgens mij onthouden mensen toch allen maar de leuke kanten van hun kinderen en na 8 jaar "vergeet"je wel eens wat.
Als ze erg gehecht was aan de schaaltjes had ze het je meteen kunnen zeggen zodat jij zou kunnen voorstellen om ze wat verder weg te zetten of een plastic schaaltje aan je dochtertje te geven.
Je gaat er toch vanuit dat mensen daar een klein beetje rekening mee houden.
Mijn zoontje zat vroeger echt overal aan en ik vroeg dan meestal even of het kwaad kon.
Maarre z'on reactie van een familielid vind ik wel een beetje overtrokken hoor.
Nogmaal trek het je niet aan, en neem desnoods de volgende keer wat spulletjes voor je dochtertje mee waar ze wel aan mag komen.

sorry dat ik het zeg maar wat verwacht ze nou van een kind die 22 maanden is

mijn zoon word volgende maand 2 en ook bij hem valt er nog wel eens een schaaltje om op tafel daar doe je niets aan

volgens mij moet je je eige niet zo druk maken

groetjes Jenny

Wat een DOMME reactie van deze vrouw. Het is juist HEEL ERG GOED wanneer je kind dit soort dingen doet, en een teken van slechte ontwikkeling wanneer dit niet gebeurd. Natuurlijk moet je wel grenzen stellen aan ontdek-gedrag, maar deze reactie laat zien dat deze vrouw totaal geen inzicht heeft in de ontwikkeling van het kind! (ik ben pedagoog!!!!)

Terug
Bovenaan