Vervelend

Hoi meiden,
Ik had in het begin van mijn zwangerschap (tot ongeveer 16 weken) last van erge afscheiding. Inmiddels ben ik 26.3 weken en heb het nu sinds een ruime week weer. Daarbij heb ik gewoon een branderig gevoel beneden omdat het eigenlijk de gehele dag nattig is beneden. Inlegkruisjes gebruik ik nu maar, omdat je moeilijk de hele dag met een stapel ondergoed kan rondlopen.
Hebben jullie misschien nog een andere tip om in ieder geval het branderige gevoel weg te krijgen?
doeii

Misschien heb je een vaginale schimmelinfectie?
Of veeg je je daar vaak af met wcpapier? Misschien dat een nat (warm) washandje helpt. Dat wil bij mij wel eens helpen.
Ik hoop voor je dat het snel voorbij overgaat!

Ja, veeg me regelmatig af, blijf naar de wc gaan.. ;) Washand helpt inderdaad ook wel, doe ik op de dagen dat ik thuis ben regelmatig.
Hoop ook dat t snel over gaat...
Bedankt,

heb je ook jeuk?
ik heb in mijn vorige zwangerschap schimmelinfectie gehad.....vre...se...lijk
ik wou het washandje wel naar binnen proppen...zo erg jeukte dat!

gelukkig was t na een bezoekje aan de huisarts sne;
over...ik kreeg een soort ei die er in moest...en zalf

als ik jou was ging ik ook ff langs de huisarts

sterkte..

Het is echt een vaginale schimmelinfectie! gewoon naar de HA gaan en "ei" vragen. Is een veel voorkomende zwangerschapskwaal alleen niet veel mensen praten erover. Maar je partner moet zich ook behandelen anders heb je er zo weer eentje opgelopen! Succes ermee..

Ik heb er deze zwangerschap ook al 2x gehad. Bij mijn vorige zwangerschap niet. Ben nu 23 weken.

Ik heb altijd standaard een tube miconazol in huis. Zo op te halen bij de apotheek. Zodra ik jeuk voel smeer is. Maar ook bij een branderig gevoel. Ik smeer bij het eerste de beste jeukje, gevoeletje want ik heb er 1 keer te ver laten gaan. Nou niet te geloven... ik wilde het wel open krabben.
Probeer het zoveel mogelijk zonder inlegkruisjes, luchten is het codewoord. Met water wassen een paar keer per dag en dan een schoon broekje aan.

Niks aan maar dat is wel het beste. Schimmels hebben een hekel aan droogte en lucht.

Zet m op, het is vervelend maar er zijn nog vervelender kwaaltjes! Zo dacht ik altijd maar, beter dit dan iets anders...

Terug
Bovenaan