vervelende echo...

Even heel iets anders dan een leuke echo.
Ik ben gisteren voor de 20 weken echo geweest.
Het is ons 2e kindje dus je weet een beetje hoe een echo gaat.
Ik vond het bij onze eerste echt heel mooi en bijzonder.
Maar deze keer...
We hadden een man die de echo moest maken, maakt niet uit natuurlijk.
Maar wel de manier waarop hij het deed.
Hij was heel hardhandig (heb nog steeds pijn in m'n buik, blauwe plekken gevoel)
En het ging niet helemaal zoals hij wilde. Ons kleintje draaide steeds weg, heel vervelend natuurlijk maar ja kan ik ook niks aan doen. Die man werd steeds ruwer en sacho. Na verschillende pogingen begon tie gewoon een beetje boos te worden op die kleine. Gelukkig weten we dat het goed gegroeit is maar verder kon hij niet alles zien. Ik was echt een beetje verdrietig na deze echo.
Wilde het gewoon  even van me afpraten vandaar dat ik het hier heb geschreven.
Weet niet of er meer vrouwen zijn met zo'n ervaring.
Ik had me zo op de echo verheugd.

Groetjes van Marianne

Hey Marianne,

Wat jammer zeg dat het zo is gegaan. Als ik jou was zou ik toch er iets van zeggen, je schrijft dat hij wel heeft kunnen zien dat de baby goed is gegroeid maar hij heeft niet alles kunnen zien en dat is natuurlijk wel heel belangrijk!!!
Het doel van de 20 weken echo is niet de groei meten maar kijken of de baby helemaal gezond is en dat is dus niet helemaal gebeurd bij jou.

Overleg met je verloskundige wat het beste is om te doen.

Mijn 20 weken echo was ook anders dan de vorige, heel zakelijk en dat vond ik ook wel jammer maar hij was wel volledig.

Succes!

Groetjes Fee

Ze hebben gelukkig het meeste wel gezien alleen het hartje hebben ze niet goed kunnen bekijken. Of de kleppen goed zijn enz.
1 april moet ik weer naar de verloskundige en dan ga ik zeker met hen overleggen. juist het hartje vind ik wel heel belangrijk.
Ik vond het ook heel zakelijk maar ook onmenselijk, er is geen gezellig woord gezegd door die man.
En als je je dan op een echo verheug valt zoiets altijd zwaar tegen.
Ik hoop dat ik van de verloskundige nog een keer een echo mag. zou wel een geruststelling zijn denk ik, zeker als je weet dat alles goed is.

Groetjes marianne

HoiHoi,

Ook wij hadden een botte boer bij onze echo. Zei geen stom woord, eigenlijk ook nog heel kortaf en zakelijk. Tussendoor nog even lekker bellen.... (ik had het idee dat het zijn vrouw was om te vragen wat hij wilde eten s'avonds!!) Niet echt leuk dus, maar we gingen tenminste nog weg met het idee dat ons kindje gezond is !!!

Ik zou er zeker met je verloskundige over praten, zoals al eerder gezegd. Wat voor jou het belangrijkste was, of het hartje goed is, weet je dus nog niet. Dat is volgens mij wel de bedoeling bij de 20-weken echo. Misschien dat je nog een keer terug kunt??? Liefst bij een ander natuurlijk.....

Groetjes

Jeetje zeg... Ik zou er zeker iets van zeggen! Dat voor het voor hun een standaard routine is betekent niet dat je er niet een beetje menselijkheid in mag leggen. En het is wel heel belangrijk dat er een goede controle plaatsvindt, daar gaat het toch ook om bij de 20 weken echo. Als het hartje niet goed gecontroleerd kan worden, dan maar een vervolgecho voor een andere keer hoor. Dat kan hij de baby toch ook niet verwijten, wat een onzin..
Succes, ik hoop dat je snel weer mag kijken naar je kindje, met een wat aardiger (en professioneler! want omgaan met mensen is ook iets dat een medicus moet leren..) persoon!
groetjes, Rudy

He wat vervelend. Dat is inderdaad helemaal niet wat je er bij voorstelt. Wat een botte lul zeg. Ik zou het zeker aankaarten bij de VK want nu weet je nog niet genoeg en iemand anders aanvragen. Hopelijk heb je dan wel een leuke ervaring. En anders een pretecho. Wij ehbben bij onze eerste een pretecho laten doen omdat we op vakantie waren toen ik 20 weken was en die vrouw deed hetzelfde als een echoscopist in het ziekenhuis (dat deed ze ook parttime trouwens, ze wist dus zeker wel waar ze het over had.) en nam rustig de tijd, het is haar werk om er een leuke echo van te maken dus dan is dat alvast verzekerd.

Wat vervelend zeg, dat je zo'n 'nare' echo hebt gehad. Ikzelf heb ook minder leuke herinneringen aan de 20 weken echo. Je gaat er vol verwachting naartoe, mede door verhalen van anderen. Maar wij kwamen er ook teleurgesteld vandaan. Heb het er later met de verloskundige over gehad, maar het enige dat ze me aan kon raden was een pretecho te laten maken. Dan hebben we toch een prettige ervaring. Een pretecho willen we eigenlijk niet, dus moeten we het toch maar doen met de 20 weken echo. Maar het is en blijft niet leuk. Je kijkt er zo naar uit en als je dan zo bijna "bruut" behandeld wordt als jij, is dat echt een grote domper.

groetjes, Miranda

Terug
Bovenaan