Vervelende hoest

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie wat bruikbare tips voor ons hebben, want wij weten het zo langzamerhand niet meer. Ons zoontje, Stan, is nu al 5 weken verkouden. Eerst echt verkouden, niezen enzo, maar dat is al een tijdje over, wat gebleven is is een vervelend hoestje.
Overdag gaat het wel, soms moet ie dan wel eens hoesten, maar het is vooral s'nachts dat ie er last van heeft, en zichzelf weer wakker hoest. We zijn al naar de huisarts geweest, en deze heeft na het 2e consult ons een babyhaler meegegeven. Een astmamedicijn voor babies. Moesten we een week gebruiken en dan moest het beter gaan. Nou niet dus.
Nu hebben we zelf tussikind voor hem gehaald, een hoesdrankje zeg maar tegen kriebelhoest en vastzittende hoest, lijkt wel of dit wat werkt, maar vanacht werd ie weer wakker door een hoestaanval. We hebben zijn matrasje al iets omhoog gedaan, iedere avond een ui onder zijn bed, en als ie heel erg moet hoesten dan geven we hem wat te drinken. Voor het moment is het dan wel weer over, maar ja, later begint ie weer. We mogen dat tussikind ook maar een week gebruiken, en als het dan nog niet over is gaan we ook zeker weer naar de huisarts, maar ik wilde van jullie weten of er misschien nog iets is wat we voor hem kunnen doen. Ik vind het zo langzamerhand erg lang duren en we zien niet echt verbetering namelijk.
Ik hoor graag van jullie!
groetjes Annie
 
Hallo Annie

Onze zoon heeft ook veel last van hoest ed gehad. Na de eerste keer een antibioticakuur gehad te hebben vond de ha het binnen een mnd te snel om er weer een te geven en hebben we ook een baby inhaler gekregen in eerste instantie met alleen fluxotide. Dit bleek niet genoeg te helpen en toen hebben we een dosis verhoging en daarnaast een luchtwegverwijder (Salbutamon) gekregen. Ons is gezegd dat we er min. een maand mee door moesten gaan en misschien wel langer. En dat het pas na ong  5dg gaat werken.  We zijn nu al wel 2 mnd verder en elke keer als we proberen te stoppen begint het weer en zolang hij het gebruikt gaat het goed, dus wij gaan er mee door (alleen de flixotide 2 x 1 puf van 150).
De ha vertelde dat veel baby's er last van hebben omdat de luchtwegen nog erg klein zijn en omdat ze veel liggen  slijm ed  moeilijker kwijt kunnen. Ze zei ook dat hij waarschijnlijk last zou houden van veel hoesten totdat hij echt gaat lopen.
Je vertelde dat je een ui naast het bed legt, dit is niet zo goed omdat ze al last van hun luchtwegen hebben en een ui die nog meer prikkeld ook zwemmen in chloor water is niet zo goed. Net zo als andere dingen die de luchtwegen prikkelen (rook, parfum, mist, enz).
Ik hoop dat Stan snel van het hoesten af is. Ik weet niet of hij ook naar de creche gaat, maar daar pikt onze zoon elke keer weer de infecties op.

gr Ineke
 
Hallo Ineke,

bedankt voor je reaktie. Ondertussen heeft Stan afgelopen maandag koorts gekregen en zijn we s'avonds nog met hem bij de huisarts beland. Bleek dat hij bronchitis heeft. Nu een antibioticakuur gekregen welke morgen dan op is. Zijn koorts is weer gezakt, en zijn hoestje is ook nagenoeg over, hij zit alleen nog wel heel erg vol. Denk dus dat ik toch maar weer naar de huisarts moet, want het is nog steeds niet helemaal over. Wat een gedoe hé? Die ui hebben we inderdaad nu maar afgeschaft, we hebben nu Luuf voor hem gehaald, en zo nu en dan die neusspray dan voor als hij echt geen lucht meer krijgt. Nou ik hoop dat het snel beter gaat.

groetjes Annie
 
Terug
Bovenaan