Vervelende verloskundige

Hallo allemaal,

Vorige week moesten we weer naar de verloskundige. Maar nu kregen we iemand die we nog niet gezien hadden. Een vrouw van ruim in de vijftig. Dit klikte dus absoluut niet. We waren daar 15 minuten en ik ben ook 15 keer beledigd door haar. Ik ben niet direct een van de slanksten en dat moest ik goed horen ook van haar. Mijn vriend stond op het punt om heel boos te worden maar kon zich nog net inhouden. Ze zij ook echt onzindingen. Ze kon het hoofdje niet voelen door mijn spekkies ondanks al haar jaren ervaring. Heel apart als je bedenkt dat een stagiare die ik de vorige keer had direct het hoofdje had. Ook moest ik vooral uitkijken met vet en suiker omdat zij vond dat mijn bloedsuiker wat aan de hoge kant was. (Hij was ruim binnen het gemiddelde). Daarnaast kon ze ook aan de hartslag van het kindje het geslacht vaststellen. Dit was ook iets waar ik nog nooit van gehoord had.
Je begrijpt: ik wil haar niet bij mijn bevalling over 2,5 maanden.
Mijn vraag is: in hoeverre kan ik haar weigeren? Heeft iemand al een keer zoiets meegemaakt en zo ja, hoe ging dat?
Ik ben benieuwd.
Groetjes
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou gewoon even contact opnemen met een van de anderen van de praktijk (met wie het wel klikt) en de situatie uitleggen. Uiteraard niet beschuldigend zodat ze niet het idee hebben dat ze het voor elkaar moeten opnemen. Het is uiteindelijk jouw bevalling en het lijkt me vreemd als er niet iets valt te regelen.

succes.

gr,
Prize
 
Je kunt het aangeven bij de praktijk dat je met deze dame niet in zee wil gaan omdat je denkt dat het niet klikt tussen jullie en je je daar niet prettig bij voelt. Het valt echt erg mee om zoiets te zeggen als je het zakelijk houdt. Zij verlenen een dienst, jij bent een klant en je wil graag de keus hebben met wie je te maken krijgt bij je bevalling. Zorg dat het niet persoonlijk wordt, begrijp je wat ik bedoel? Je zult versteld staan over hoe goed er op jouw vraag gereageerd gaat worden. Je hebt tenslotte met professionals te maken. Het is meer jouw angst om voor jezelf op te komen wat je nu in de weg zit.

Bevallen is een emotionele gebeurtenis maar op dit moment kun je nog keuzes maken die iets minder emotioneel zijn. Maak gebruik van deze tijd om alles zo te regelen zoals jij het wil en als dat betekent dat je niet door deze verloskundige geholpen wil worden kun je maar één ding doen en dat is zorgen dat je deze vk nooit meer ziet.

Zet hem op, sterkte en laat even weten hoe het gegaan is.

Groetjes,

Annemieke
 
Lieve anoniem, blijf op je strepen staan en zeg heel duidelijk dat je een andere vk wilt.
Jij moet straks bevallen, en kom op iemand die je beledigt waar haalt ze het lef vandaan.
Ik heb hier geen ervaring mee maar gewoon om een andere vk vragen.
Ze zullen je vast en zeker helpen.
Gr Moniek
 
Hoi,

Zeker om een andere vk vragen hoor, want als je je vooraf al onzeker voelt door zo'n stomme vk, ga je al extra vervelend je bevalling in. Klinkt ook wel als een heel bot mens. Maar iemand hierboven zei het ook al: blijf erboven staan, maak het niet te persoonlijk, maar leg wel duidelijk uit dat je een ander wilt waar je je zekerder bij voelt. Heel veel succes!
 
hoi,

ik heb een soortgelijke situatie. helaas heb ik nu achter elkaar hele negatieve ervaringen met allebei de vk. ik ben op zoek naar een andere, maar aangezien ik al 8 maanden heen ben en ik iedere keer buiten een regio val, heb ik er jammer genoeg nog geen nieuwe gevonden

ook ik kreeg vervelende opmerkingen en ook in ben niet de slankste!

gr.
esther
 
je kunt je controles bij een ander doen, maar wat als je moet bevallen op de dag dat zij net dienst heeft???? Ik denk dat je beter je problemen met haar kunt bespreken, zeggen dat je zo niet behandeld wenst te worden. Misschien heeft ze het zelf niet in de gaten, was het niet zo rot bedoeld, of heeft ze een ander gevoel voor humor dan jullie.... Anders zou je over kunnen stappen naar een andere praktijk in de buurt. Maar goed, ik zou me er niet te druk over maken. Als ze haar vak verstaat, zorgt ze ervoor dat jij op een goede manier een gezond kind op de wereld zet. Wat maakt het dan uit dat ze een beetje zannikt over spekjes?
 
Terug
Bovenaan