Hoi,
Ik herkende meteen jouw verhaal. Inmiddels ben ik al bevallen van een schat van n meid, Nienke. Maar mijn zwangerschap was alles behalve makkelijk. Ook ik lag in t ziekenhuis, 8 dgn aan t infuus vanwege uitdroging. Ik was toen 7 wkn zwanger...
Thuis gekomen 11 wkn plat op de bank gelegen en niet veel bewegen was t advies want zodra ik vd bank af ging spuugde ik weer... Dit waren zware en zeer eenzame wkn! Dus ik begrijp je erg goed. Ik werd echt n beetje depressief. Gelukkig heb ik veel steun gekregen van mijn huisarts én verloskundige die af en toe even aankwamen. Ik had nog 2 kids rondlopen van 8 en 6 dus erg zwaar. Mijn man heeft het ook erg zwaar gehad doordat ik niks meer kon.
Toen ik ong 5 mnd was was ik niet meer misselijk maar energie had ik niet want ik was 10 kilo kwijt én mn spieren sterk verslapt omdat ik 3 mnd plat had gelegen. Met t kindje ging gelukkig wel alles goed!
Nou, rond 7 mnd kreeg ik veel nare mankementen zoals niet kunnen slapen s nachts, gemiddeld 3 uur per nacht. Ik zat vaak s nachts huilend beneden want ik was zoooo moe maar kon niet slapen. Onrustige, kriebel benen, rug pijn, bekkenpijn...
Maargoed, tevroeg ben ik helaas niet bevallen. Ook ik heb 3x over fikse weeen gehad s nachts van een paar uur maar zette niet door. Aan t einde ik moest nog 2 wkn voor datum , toen liep ik al met 2 cm ontsluiting. Ohhh wat n tranen heb ik gelaten zeg. Ik wilde zooo graag dat ze eerder kwam. En weet je wat? Ze kwam 12 dgn te laat!!!! Nee was niet leuk allemaal. Inleiden durfde ik niet, mocht wel maar ik zag dat niet zitten i.v.m. de weeenstorm die je kan krijgen. Na de derde keer strippen is t gelukt. Ik werd om 9 u s avonds gestript en om 1 u begon ik en om 5 u is ze geboren. Tijdens persweeen naar ziekenhuis, ze lag vast, kon er niet uit. Na een knip daar was ze er.
Nou, niet bang worden natuurlijk!! Elke zwangerschap/bevalling is anders!!!!!
Maar ik wil je zeggen hiermee dat ik je begrijp. Ik heb tijdens die zware periode hier dagelijks op t forum gezeten, erg fijn was dat om ervaringen te delen.
Ik zou zeggen zet m op!!! Houd vol en probeer vooruit te kijken waarvoor je dit allemaal doet.
Het valt niet mee ik weet t maar probeer afleiding te zoeken.
Heeeeel veel sterkte en houd je taai!!!
Groetjes Ing (bevallen 15 okt)