Verveling 's nachts?

Onze zoon is ruim 6 maanden oud, maar slaapt helaas meestal nog niet de hele nacht. Hij slaapt soms tot een uur of half 7, maar meestal is hij 's nachts nog een aantal keren wakker. De ene keer is hij sneller weer in slaap dan andere keren, het wisselt dus nogal. Mijn vriend denkt dat hij soms bang is als het zo donker is, dus hebben we een klein nachtlampje aan. Nu denkt hij dat onze zoon zich soms verveelt 's nachts en als we een speeltje in zijn bed leggen, hij kan spelen en dan zelf weer in slaap kan vallen. Ik ben het al niet zo eens met het nachtlampje, maar al helemaal niet met het speeltje. Hij heeft de afgelopen maanden altijd ingebakerd gelegen omdat hij zich met zijn armen wakker maakt(e) en we hebben het inbakeren hem net afgeleerd. Slapen gaat uberhaupt niet vanzelf bij hem omdat hij teveel bezig is met alles aanraken en in zijn mond stoppen. Daarnaast hebben we vanaf het begin al ons best gedaan hem een dag- en nachtritme aan te leren: 's nachts is het donker en is bedoeld om te slapen. Doen we dat teniet wanneer we niet alleen een lampje maar ook een speeltje aanbieden?

Dit berichtje is misschien wat laat, maar ik zou inderdaad geen lampje aanbieden, op deze leeftijd kunnen ze nog niet bang in het donker zijn, pas vanaf peuterleeftijd. Daarnaast denk ik dat hij zichzelf misschien wakker maakt omdat hij niet meer ingebakerd is. Hij heeft wellicht nog wel wat 'tegendruk' nodig om te blijven slapen. Al eens aan een zakje gedacht wat wel nadat een kleine kan omrollen kan gebruiken?

Ik ken de zipadeezip; babbababy.nl

Ik weet dat er ook een andere zak bestaat uit Australie maar kan zo gauw niet op de naam komen. Zipadeezip heeft igg voor ons dochtertje heel goed gewerkt!

Terug
Bovenaan