verveling van een 5 jarige

Hallo!

Wij hebben 3 jongens van 5 (bijna 6), 3 en 0 jaar.
Onze oudste is altijd al een pittig ventje geweest die heel veel aandacht vraagt. hij is het jongentje dat gemakkelijk 1 volwassene leegzuigt.  
met name nu we een 2e en 3e hebben, zien we dat zijn gedrag niet gemiddeld is. Al met al hebben we samen dankzij een gestructureerde en duidelijke opvoedingsstijl al heel wat verbetering bij hem gezien.

Maar nu nog een stuk waar we niet met hem uitkomen: verveling!!!!
Het liefst zit hij achter de t.v., computer of playstation (die wij zelf niet hebben waardoor hij steeds naar vriendjes wil die wél een playstation hebben). Aangezien wij voor deze 3 activiten en gelimiteerde tijd hebben, blijft er nog veel tijd over. Als we zeggen; ga dan eens met dit of dat spelen, dan zegt hij; daar heb ik al een keer mee gespeelt.
Hij heeft veel energie, kletst aan 1 stuk door, heeft vriendjes, heeft genoeg (teveel?) hersenen (scoort A's op cito), maar toch kan hij zichzelf niet vermaken. Hij hangt het liefst een beetje op de bank. Als er vriendjes zijn gaat het beter. Hij heeft een grote mond, maar kan erg makkelijk zich gekwetst voelen

Nu is hij binnenkort jarig en mijn vraag is; wat is uitdagend speelgoed voor hem en weet iemand een boek over dit soort pittige kinderen?

groetjes gerda

Hoi,

Mijn zoon is ook snel uitgekeken op zijn speelgoed, omdat het niet
genoeg uitdaging krijgt. Nu vind onze zoon (hij is 8 jaar) alles leuk
als het gaat om de ruimte(zon sterren etc) alles van biologie,
scheikunde etc. Dus hebben wij een boek gekocht dat gaat over
natuurwetenschap. Vind hij vreselijk interresant. Dus misschien kun je
samen met je zoon naar de bieb en kijken wat hij leuk vind en daar
samen over praten.

Ook mag je zoon zich ook vervelen hoor, als hij gewoonlijk lekker
speelt. Mijn zoon vind playmobil leuk, maar ook dino's , blokken , knex
etc. En natuurlijk moet je ze wel eens naar buiten schoppen. Lekker
fietsen, steppen enzo.

Misschien zit je zoon om uitdagingen te springen; wellicht kan je hem vast leren lezen of rekenen als hij dat nog niet kan. Of iets anders waar hij even echt zn best voor moet doen. Juist bij hoog intelligente kinderen zie je dat ze zich vaak vervelen.

Terug
Bovenaan