verveling

Hallo

Mijn zoontje is nu 18 maanden en ik heb het idee dat hij zich thuis stierlijk verveeld. Hij speelt af en toe met zijn loopauto en zijn hobbelpaard waar muziek uit komt maar verder is hij meer aan het klieren dan wat anders. Gezellig een boekje lezen of een liedje zingen is er niet bij, daar heeft hij geen geduld voor. Het enige wat hem wel kan boeien is de televisie maar de hele dag tv   kijken is natuurlijk niet goed. Buiten spelen vindt hij wel leuk maar het weer zit nu niet mee. Verder woont er geen familie met kinderen in de buurt waar we op visite kunnen dus zitten we best veel thuis met zn tweetjes.
Hebben jullie misschien tips wat we kunnen doen waar hij zich een poosje mee kan zoet houden.

Groetjes uit Purmerend
 
hallo,

Misschien is de peuterspeelzaal een idee voor een paar ochtenden of middagen.Dan kan hij lekker spelen met andere kinderen.Of lekker een beetje knutselen,dat is ook een keer wat anders.Want inderdaad heel de dag televisie kijken is ook niet goed.Hoop dat je er wat aan heb.

Groetjes Sylvia
 
Hoi,
Peuterspeelzaal is natuurlijk een goeie oplossing, maar zover ik weet   is dit voor kinderen vanaf 2,5 t/m 4 jaar.
Wel jammer dat er in de buurt geen kinderen wonen. Waar is de dichtsbijzijnde peuterspeelzaal? Want als er 1 dichtbij is, zijn er waarschijnlijk ook kinderen die in de buurt wonen. Loop eens binnen en vraag eens aan de leidsters. Of misschien is een speel-o-theek ook een leuke ontmoetingsplek.

Ik weet wel een leuke site met allerlei bewegingsspelletjes voor binnen en buiten.Misschien iets voor jullie: www.beweegkriebels.nisb.nl
En er zijn ook nog wel wat goeie boeken met activteiten voor binnen en buiten:
"Handenarbeid   met peuters" van Theo van Mierlo
"Het Groter Groeien Slecht Weer Boek" en "Het Groter Groeien Vakantie Boek" beide verkrijgbaar op zester.nl bij kadoshop bij de knop -ik wil producten bestellen uit Groter Groeien........

Ik heb het geluk dat mijn zoontje (nu 3 jaar) al van jongs af aan zich zelf heel goed kon vermaken. Auto's zijn heilig bij hem. Hij kan er uren mee bezig zijn. En Duplo kan hij ook lekker mee spelen. En ook mijn dochter van 1 jaar kan ook redelijk zelf spelen of ze speelt met haar grote broer. En natuurlijk speel ik of mijn man ook veel met hen. En ik knutsel ook veel met mijn zoon: verven, kleuren, kleien (pay-doh klei = gekleurde klei),   plakken,..e.d. Voor sommige dingen is je zoontje misschien nog te klein. Maar mijn zoon vond toen hij anderhalf was verven toch wel interssant. En dan wel met z'n handen, want de kwast daar kon hij niet echt iets mee.
En muziek draaien. En zelf meezingen en dansen. Mijn kinderen vinden dat prachtig. Mama doet gek. Mijn dochter vindt verstopperjte spelen en achter elkaar kruipen heel leuk. Misschien kan je zoon al lopen dan achter elkaar rennen.

Ik weet wel dat zo nu en dan niets doen, wel goed is. Lijkt misschien op vervelen, maar dat is voor hen even een pauze om dingen te verwerken. Even rust.
Sterkte
groetjes Chantal

 
Terug
Bovenaan