verveling.... :-(

Hoi...

KWil niet zeuren ofzo hoor, zo is dit berichtje niet bedoeld.

Ik ben een jonge moeder en ik ga dadelijk 1 dag in de week werken. Dat lijkt me heerlijk. Nu zit ik verder de hele week thuis... ik probeer wat leuke dingen te bedenken die ik kan doen... maar het houd al snel op. De meeste vrienden hebben nog geen kinderen en werken dus fulltime. Dus ik hoef niet op de koffie te gaan bij vriendinnen. Wat doen jullie zoal... ik zou graag 's middags even er tussen uit gaan, maar om nu elke dag te gaan wandelen????? Ojah... ik woon in een dorp.. De stad is zeker wel 20 a 25 minuten rijden, dus das eigenlijk geen optie...
Ik ben erg benieuwd of jullie je ook vervelen (zeker als de kleine slaapt :) ) en hoe jullie dit oplossen! grt

Ik doe eigenlijk ook heel weinig (nog niet aan het werk) maar leg me daar ook een beetje bij neer. Ik ben geen mama die heel veel met de kleine sleept, ze was de eerste 2 maanden heel onrustig en ik wil het liefst dat ze in haar eigen bedje slaapt. Veel achter de laptop, wandel wel elke middag (moet ook, we hebben een hond), al die foto's die nog ingeplakt moeten... Wij wonen ook in een klein dorp maar vind steeds naar de stad ook niets met zo'n kleintje. Maar als iemand nog goede tips heeft houd ik me ook aanbevolen.

He meid,

Ik ben van het febr. forum, maar lees ook regelmatig bij jullie mee.
Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Wij zijn ook de eerste in onze vriendengroep die een kindje hebbe. De rest werkt allemaal fulltime en niemand is dus overdag thuis. Koffie drinken bij vrienden zat er dus ook voor mij niet in. En dan slaat de verveling snel toe.
Wat ik deed in de tijd dat onze meid sliep waren eigenlijk de klusjes in huis. De was, strijken, poetsen. Maar ook dingen voor mezelf zoals lekker een boek lezen. Gewoon even de tijd voor mezelf nemen, want ik kwam erachter dat ik mezelf soms ook wel vergat. Ook zit ik regelmatig even achter de computer.
Als ze wakker is dan ga ik met haar gezellige dingen doen. Dit kan vanalles zijn. Maar ik ga ook echt iedere dag een flink stuk met haar wandelen. Ik ben zelf grag buiten en ik vind ook dat ze aan alle weertypen moet wennen. Ook ik woon in een dorp en heb alle straten al duizend keer gehad maar dat boeit me niet. Ik ga er lekker op uit met onze meid. En ja hoor ik ga ook wel eens lekker met haar naar de stad.

Nu ze inmiddels al 6 maanden is en steeds minder slaapt neem ik tijdens haar middagdutje ook lekker de tijd voor mezelf. De ene keer achter de computer, de andere keer een boek. En als ze wakker is doen we lekker dingen samen. Maar ze kan zich gelukkig ook goed alleen vermaken in de box of lekker op de grond.

Dus ik zou zeggen zoek iets wat je leuk vindt om te doen in de tijd dat je kindje slaapt.

Succes ermee
Groetjes Anninas

hoi,

ik herken het ook wel een beetje.
tot nu toehad ik altijd veel te doen, eerst kraamvisite, toen kregen al mijn vrienden vakantie, maar nu is voor iedereen alles weer gewoon en heb ik nog 4 weken vrij. ik geniet er echt van met de kleine hoor, maar ik merk dat ik er ook lui en verveeld van wordt. normaal moest ik dingen plannen en was actief, maar nu ik tijd genoeg heb voor poetsen enzo, stel ik steeds meer uit en wil het helemaal niet doen.
maar wat ik doe, is eigenlijk, tijdens zijn ochtendslaapje dingen in huis, tijdens zijn middagslaapje ga ik computeren, of lezen of tv kijken of foto's bestellen enzo en tijdens zijn late middagslaapje ga ik koken en meestal wordt hj niet veel daarna wakker en jengelig en dan ga ik een uur met hem wandelen en dan gaat hij weer naar bed, en is het avond en is manlief thuis, gezellig.
ik woon trouwens in de stad dus ik wandel gemiddeld ook wel 1 keer per week naar de stad en mijn ouders werken maar tot 3, dus die zien ons ook gereeld aankomen.

gr floor

hoi hoi,
ik weet ook hoe je je voelt. ik zit al sinds 28 december thuis. tijdens mijn zwangerschap mocht ik niks doen. niet eens afwassen.
de eerste weken dat de meisjes er waren, was ik zo moe dat ik ook probeerde te slapen als zij dat eindelijk deden.
de laatste weken is het erg vervelend. mijn vriend werkt in ploegendiensten en die zijn heel onregelmatig. als hij ochtend of nachtdienst heeft, ben ik blij als ik heb een uurtje (soms 2) per dag zie. daarna moet hij alweer gaat slapen.  
ook al onze vrienden werken dus kan ik bij niemand langs gaan op de koffie. familie woont niet in de buurt. ik probeer elke dag even met de meisjes te gaan wandelen, maar soms ben ik daar gewoon te moe voor. de laatste weken wisselen ze elkaar af met wakker zijn en huilen dus druk heb ik het wel. tijdens de rustige uurtjes probeer ik huishoudelijke klusjes te doen en een beetje achter te pc bezig met hyves, foto's bewerken op de pc en mailen. verder borduur ik ook.

groetjes,
Petra

hoihoi,

Nou, ik heb me laatst voor t eerst verveeld, dat was toen mn man veel later dan  verwacht thuis kwam van t werk.Toen was t voor t eerst dat k dacht, hum, en nu...Normaal gaat me de tijd zo snel om.Ik sta overigens zelden vroeg op, dan ga k eerst kolven, ontbijten, wat huishuidelijkwerk.Al na gelang Jette me nodig heeft ben k met haar bezig.Ik kolf meestal om de 4 uur, ik kijk van 14 tot 15 uur McLeod Daughter's, en na die tijd ga k dan vaak even de stad in, een boodschapje doen.Mijn man komt sowieso laat thuis, dus koken doe k pas als hij belt dattie onderweg is.Het badderen van Jette doe k meestal s middags of s avonds, zodat ze nadie tijd lekker in bed kan.Maar k neem haar steeds vaker mee onder de douche, een heerlijk festijn, en 2 vliegen in 1 klap.

Nee, verveling ken ik bijna  niet, hihi

Ynez

Wie weet een paar leuke tips :D

-maak een leuk digitaal fotoboek van de eerste dagen/weken/maanden van je kleine.
-misschien is er een zwembad in de buurt en kun je een keer lekker samen zwemmen
-lid worden van een kindertijdschrift
-maak een scrapbook van je kleine
-zorg dat je als je vriendinnen vrij zijn wat kunt doen, bijvoorbeeld een keer samen met een vriendin uit eten

nou ik hoop dat het je op een idee brengt... :D :D

Terug
Bovenaan