Verven - advies

Dag allemaal!

Afgelopen zondag, dus 5 dagen geleden, heeft mijn man de babykamer geverfd. Dinsdag nog een beetje en woensdag de laatste dingen. Het raam in de kamer staat open, de verwarming hoog en ook in de rest van het huis staan de ramen op een kier. Toch hangt er een enorme verflucht in huis. Hoe lang blijft dit schadelijk?
Alvast bedankt!

Groetjes,
Esmeralda
 
Toen ik nog bij mijn ouders zat heb ik 3 weken in verfgeur gezeten omdat ze de wc deur hadden geverft. Volgens mij kan het weinig kwaad als je maar ventileerd.
 
Ik heb gisteren de babykamer ook zelf geschilderd, denk niet dat het veel kwaad kan, als je ventileert.

liefs
 
Ik heb tijdens mijn zwangerschap zelf ook geschilderd. Ik heb er wel altijd voor gezorgd dat ik goed ventileerde. Ramen en deuren open en regelmatig even naar buiten lopen. Ik ben nu bijna 35 weken zwanger en tot nu toe geen problemen gehad. Volgens mij kan het alleen kwaad als je continue zonder ventilatie in de verfdampen zit.
 
Dank jullie wel meiden. Ik vroeg me al af hoe iedereen dat dan deed met het klussen van de babykamer. Een gedeelte van de verf zoals van het plafond en de muren waren op waterbasis maar de lakverf voor de kozijnen op terpentine basis. Ik dacht dat er geen andere bestond maar die bestaat dus wel. Nou ja, hopen maar dat babylief er in de buik geen schade van oploopt.
 
Je hebt ook verf op acrylbasis(lak voor kozijnen) en die ruik je eigenlijk helemaal niet en is dus ook niet schadelijk.
Daar werkt mijn vader (schilder) ook altijd mee.
Maar ja, het is al gebeurd, dus gewoon goed luchten een tijdje.
 
Nou ik zou me niet zo druk maken om een beetje terpetine lucht hoor. Dat soort dingen zijn pas schadelijk als je gehele zwangerschap, 12 uur uur per dag in een dichte ruimte in die dampen zit. Bijna iedereen schilderd voor dat de baby komt en ik hoor nooit dat mensen daar schadelijke dingen aan over houden. Dus maak je niet te druk en wees blij dat je man alles lekker aan het schilderen is. Die van mij is pas net klaar en ik ben al ruim 36 weken haha ;)
Liefs,
Mar
 
Terug
Bovenaan