verven ja of nee???????????

A

Anoniem

Guest
Hoi iedereen,

Ik zit met een dilemma.......

Mijn zoontje heeft voor zijn verjaardag een nieuw bed gekregen. Het staat bij mijn ouders en het staat goed in de weg kan ik wel zeggen.
Het is zo'n boomhutbed van de kidsfactory, misschien kennen jullie het wel. (hoogslaper in een huisje)

Maar goed ik heb t met mijn vader bij hun in de eetkamer in elkaar gezet zodat we het makkelijk konden schilderen.
Nu heb ik vannacht toch wakker gelegen of ik dat wel moet doen.
Ik ben bezig om weer zwanger te worden en die verf dampen schijnen toch helemaal niet goed te zijn.
Hoe zit dat met als je evt een paar weken zwanger bent...???

Ik weet dat je lichaam zich de eerste tijd beschermd van de buitenwereld, maar voel me toch onzeker......

Toen ik zwanger was van de jongste heb ik verf op waterbasis gekocht. Ik moet het bed toen thuis schilderen, was al een aantal maanden zwanger en wilde niet in die verfdampen zitten. Maar verf op waterbasis is zo duur en t bed is echt mega groot. dat zou me een kapitaal kosten....

Ik hoop dat jullie nog tips hebben..................of kan ik gewoon gaan verven moet ik me niet zo druk maken???

groetjes AnneRobe

Hoi Annerobe,

Als je denkt eventueel een aantal weken zwanger te zijn, zou ik het risico niet nemen!
De dampen van verf die niet op waterbasis is kunnen inderdaad schadelijk zijn voor je ongeboren kindje! Juist in de eerste paar weken wanneer het vruchtje zich aan het ontwikkelen is en alle organen e.d. worden aangemaakt.
Als je nog niet zwanger bent, maar wel bezig bent om zwanger te raken, kan het absoluut geen kwaad. Het kan echt alleen kwaad als je echt zwanger bent, maar ook als je zwanger zou kunnen zijn of denkt zwanger te zijn, zou ik het niet meer doen! Vorige maand zaten wij in een verbouwing waarna we ook veel moesten verven. Ik heb toen vanaf een week na mijn eisprong niets meer geverfd, wilde het risico absoluut niet lopen!
Ik zou dus zeggen: of verf op waterbasis of niet verven!

Succes!

Liefs Ellen!

Hallo AnneRobe,

Ik ben het helemaal met Elle eens  NIET doen. Als je niet zeker weet of je zwanger bent zou ik dat eerst afwachten en anders iemand anders het laten verven.

Succes

hoi,

hier word een beetje te veel ophef over gemaakt hoor. hoe denk je dat ze dat vroeger deden dan toen er nog geen verf op waterbasis was.
Zolang  je niet dagelijks een uurtje aan die verfpot hangt te snuiven moet het best kunnen hoor. Ramen en deuren open en gaan. Ik zou alleen niet in een pasgeverfde kamer gaan slapen of zo.
Maar je zegt zelf al dat het bed bij je ouders staat, helemaal mooi dus, dan kan je gewoon vaak een pauze inlassen en je hebt de lucht niet in huis.

ben inmiddels 36 wk zwanger en ben in maand 3 en 4 verhuisd en heb genoeg moeten schilderen, waarvan ook verf die niet op waterbasis is. niks aan de hand hoor.,

als jij een uur langs een een drukke weg gaat staan is dat nog veel schadelijker.
wat ik wil zeggen is, zolang je niet zwanger bent, moet je je niet nu al beperkingen gaan opleggen. Zwanger zijn is geen ziekte he.

geniet ze en succes met (snel) zwanger worden.

gr. bambi

Bedankt voor jullie snelle reacties!!!

Ik ben net naar de verfwinkel gereden en heb besloten toch maar voor verf op waterbasis te gaan.Ben wel veel geld kwijt maar het is voor een goed doel....
Ik dacht zelf ook wel dat het waarschijnlijk geen kwaad zal kunnen maar werd toch wel en beetje bang.Ik heb alle ramen open staan, t is hier super koud nu...... en alle deuren open. ....BRRR

Toen ik zelf aan het internetten was om t op te zoeken zag ik  wat nog meer schadelijk is voor een ongeboren kindje.
Ik las ergens dat je ook geen alcohol mag drinken wanneer je bezig bent met zwanger raken. Doen jullie dat ook niet????
Dan zal ik vanavond op een bruiloft van een vriend toch maar aan de water gaan.......lastig allemaal he misschien doe ik het wel helemaal voor niks
Van de andere kant als het wel zo is moet ik het 9 mnd laten staan, waar zeur ik over....

Nogmaals bedankt!!
AnneRobe

Tja, en dan ben je zometeen niet zwanger en dan heb je alle lekkere borreltjes en hapjes laten staan voor niets......
Tuurlijk kun je er wat rekening mee houden qua bv medicijn gebruik, ibuprofen kun je echt beter niet gebruiken en diclofenac mag je volgens mij   niet zwanger mee worden.
Ik ben het met Bambi eens, je had best de gewone verf kunnen gebruiken, als je er maar niet dag en nacht in zit, in die slechte dampen....maar goed, de verf heb je al gekocht.
En nogmaals, zwanger zijn is geen ziekte hoor.....

Groetjes Rimke
29 weken zwanger

Hoi Annerobe.
graag wil ik ff reageren op je verhaal!

Toen ik 4maanden zwanger was kregen we de sleutels van het huis waar we nu dan zeg maar wonen..
Er moest heel veel gedaan worden...
alle kozijnen schuren en schilderen.
plafonds gewit en behangen,
zeg maar gewoon alles!
Mijn man, ik en onze familie zijn handig dus eigenlijk alles zelf gedaan!
Ik heb alles geschuurd en geschilderd...
en zwanger he
Echt alles, kozijnen, deuren  babykamertje gemaakt dus  en zelfs hele keuken;alle kastdeurtjes zeg maar geschilderd!
dus je kan wel denken ik stond altijd na mn werk in de verflucht!
Wel altijd goed geprobeerd te ventileren!

Dat wil ik je dus ook als tip geven...
goed/zoveel mogelijk ventileren als je bezig bent!
Maar uit de meeste verfsoorten zijn de ergste chemische middelen verminderd of vaak veranderd ofzo.

Want zal dan ook maar vertellen dat we dus inmiddels gezonde zoon hebben van ruim anderhalf jaar alweer... hij is eigenlijk gelukkig nooit ziek geweest...
en hij woog 8,5pond bij de geboorte!!

Dus meid, als jij gezond en sterk bent en lekker wat wilt schilderen weet ik zeker dat dit echt niet zomaar kwaad kan voor evt kindje in je buik hoor!

Ik wilde dit even vertellen om je gerust te stellen en heel veel succes te wensen met je schilderklusje!
Leuk hoor!!
Liefs mamaJM

Terug
Bovenaan