verven tijdens zwangerschap???

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

Ik had ff een vraagje, is het slecht om tijdens de zwangerschap te verven? ik heb wel ergns een stukje gevonden en daar stond dat je helemaal niet mag verven of in net geverfde ruimten mag komen, maar dan kun je ook je babykamer niet doen???
weet iemand hoe t zit?Ik heb namelijk afgelopen weekend geverfd bij mn familie die gingen verhuizen, en ik dacht er eigenlijk net pas aan dat het miss niet goed is... en als het niet goed   is weet iemand dan wat schadelijk kan zijn?

groetjes een bezorgde bijna mama

19weken!!!!

Geen idee, Ik heb het wel gedaan. Als zwangere mag je ook helemaal niks meer he?! Ik heb het er niet zo nauw mee genomen.
Ik heb de baby kamer geschilderd toen ik ongeveer 32 weken was. Het was alleen lichamelijk wat zwaar. Misschien ligt het eraan wat voor verf je gebruikt. Mijn schoonzusje die 17 weken zwanger is heeft trouwens ook zelf de babykamer geschilderd.

Groetjes, Ris

In principe zou je het beste verf op waterbasis kunnen gebruiken. De meeste muurverf is dat ook. Maar ik heb ook verf op terpetine basis gebruikt hoor. Je moet gewoon goed luchten en niet te lang achter elkaar in die lucht blijven zitten.

Terug
Bovenaan