Verven

<p style="text-align: left;">Hi, </p><p>Mijn collega is op vakantie en heeft aangegeven dat als ik 'niets meer te doen heb' oftewel al mijn taken die moeten zijn af. Dat ik dan wel de muren van de afdeling een fris nieuw kleurtje kan geven.</p><p>Nu ben ik 7 weken zwanger en ik weet niet zo goed waar ik verstandig aan doe. Verf met terpentine basis is natuurlijk een no go! En op waterbasis zijn de meningen verdeeld, met handschoenen en mondkapje.</p><p>Ik kan niet zo goed nee zeggen op kantoor zonder een goeie reden en ik vind het te vroeg om te vertellen dat ik zwanger ben. </p><p>Hoe zouden jullie dit oplossen? </p>
 
 Halllo JOOWO,
 
Ik moet een beetje lachen, omdat ik dit berichtje momenteel met witte verfvingers aan het typen ben. We zitten middenin de bouw en ik ben al enkele weken met verf (water en terpentinebasis) in de weer. Ik ben zelf 21 weken zwanger.
Ik denk dat het heel persoonlijk is of je met verf aan de gang wilt gaan. Terpentine is inderdaad niet zo top, maar ik denk dat waterverf echt wel kan, hoor!
Maargoed, misschien ben ik wel heel onverantwoord bezig. :p Nooit bij stilgestaan dat het een 'probleem' was tot ik jouw berichtje  zag, haha. Ik denk dat je vooral moet doen waar je je zelf prettig/veilig bij voelt. Tegenwoordig worden zwangeren ook wel erg snel bang gemaakt met allemaal 'risico' s'. Maar dat is mijn mening :)
 
Op watervaste heb ik ook gedaan met 8-12 welen zwanger. Terpentine basis ook maar buiten. Kreeg wel veel reacties van mensen. Uiteindelijk zou mijn partner de kozijnen binnen doen maar dat is nog steeds niet gebeurd. Ben nu 20 weken zwanger. Dus misschien dat ik me er toch een keer op ga storten. Vind ook dat tegenwoordig wel heel veel wordt afgeraden als je zwanger bent. 
 
Ik verf ook gewoon met verf op waterbasis en ben nu 26 weken. Je moet er voor zorgen dat je de ruimte goed kunt ventileren. Zowel als je aan het verven bent als erna. Het is volgens mij pas echt schadelijk als je met je hoofd in de verfpot zou hangen en dan de verf op zou snuiven zegmaar. Of als je dus niet kunt ventileren.  Verf op terpentinebasis zou ik inderdaad niet doen. 
 
Hi,
Ik heb in mijn zwangerschap ook gewoon mijn dochterje haar kamertje geverfd en er met m'n neus bovenop gezeten want ik heb muurschilderingen gemaakt. Niks mee geleden, goed ventileren. Succes!
 
Terug
Bovenaan