verven

Hoi
Er is al een vraag gesteld mbt verven en verfluchten. Nu wil ik zelf dus het een en ander gaan verven, maar mag dat dan niet?
Of mag ik wel verf gebruiken op acrylbasis/waterbasis ipv terpentinebasis. Ik zou het erg jammer vinden als ik deze
voor mij leuke klusjes niet zelf zou mogen doen. 9wk zwanger
 
Ik vraag me af of dat zo is. Ik heb al eerder hierop gereageerd, omdat ik iemand ken die schilder van beroep was en daarmee is gestopt toen ze zwanger was. Zij zei dat verf op waterbasis nog meer "troep"bevat, juist om hem op waterbasis te krijgen. Ik wil niet vervelend zijn (schilder zelf ook veel te graag), maar ik zou het gewoon even navragen bij de vk! Dan weet je het zeker en kun je met een gerust hart aan de slag. Ik hoor graag wat het antwoord hierop is, omdat ik ook nog het een en ander te verven heb! groetjes Saskia
 
Ik las laatst ergens dat het binnenkrijgen van de stoffen met name door de huid erg schadelijk is (dus niet eens zozeer inademen). Ik verf in ieder geval op waterbasis en met handschoenen aan. En een kamertje is wel wat anders dan als het je beroep is.

Maar inderdaad ik zou het gewoon de verloskundige vragen.
 
ja ik zou ook op waterbasis doen. maar an moet je wel handschoenen aan doen, want watergedragen verf is niet goed voor je huid, ook al krijg je het er gemakkelijker af.
 
Ook ik heb van een schilder het advies gekregen NIET te verven. Hij zei dat ook de stoffen die in verf op waterbasis zitten, schadelijk kunnen zijn voor je kindje tijdens het inademenen, Ik zou als ik jou was het zekere voor het onzekere nemen...
 
Terug
Bovenaan