Verven???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik vind het leuk om te verven en nou willen mijn vriend en ik de huiskamer nog even verven voordat de baby komt.  Nou vraag ik mij alleen af of ik dat wel mag. De een zegt van niet een ander zegt van wel en weer een derde zegt dat het alleen om de terpetine gaat waarmee je daarna je handen schoonmaakt.
Ik denk zelf dat als je de ruimte goed ventileert er geen problemen moeten zijn.

Hebben jullie enig idee???

groetjes

Hoi,

Zolang je verf op waterbasis gebruikt is het geen probleem.
Veel plezier met het verven!

Liefs Nika

Hoi,

Verven mag wel hoor, met mate, het beste is om verf op waterbasis te gebruiken.
Wij hebben ook samen de babykamer geverft. Wij hebben 2 soorten gebruikt, op waterbasis en op terpetinebasis.
Ik heb het van te voren aan de VK gevraagd en die vond het geen probleem als ik maar wel hééééééééél goed de kamer ventileerde en niet te lang achter elkaar in de kamer zou zijn. Dus kleine / korte stukjes achter elkaar verven.
Het is zo leuk om bezig te zijn in de babykamer.

Verf ze.

Kruimel ( 29.3 wkn )

oh, ik lees nu ineens dat je de huiskamer wil verven en niet de babykamer.

Veel plezier dan met het verven van de huiskamer

Hoi hoi!
Ik heb dit laatst ook aan de verloskundige gevraagd. Volgens haar kunnen verven op waterbasis geen kwaad. Verven op basis van terpentine (bijv. om de kozijnen te verven) mogen echter niet!
groetjes van Iejoor

Wat mij verteld is, is dat eigenlijk alle soorten verf gewoon mogen!
Maar als zwangere vrouw kun je sterker reageren op terpetine..
Bijv door flauwvallen of misselijk worden..

De vk bij mij zei dat het niet schadelijk is voor je kind!

wij hadden net sleutel van ons nieuwbouwhuis gekregen toen bleek dat ik zwanger was... 3 weken lang elke dag aan t verven geweest. De lak/ terpentineverfklusjes heb ik wel aan anderen overgelaten. Is kleine moeite. Wij hebben nu een prachtige en zeer gezonde zoon!!
Groetjes en succes met klussen!!
Mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

Terug
Bovenaan