vervolg bbz

A

Anoniem

Guest
bedankt voor alle lieve reacties.
ik heb inderdaad begrepen dat als ik zwanger raak meteen een echo krijg.
om even terug te komen op jullie verhalen, het is heel goed mogelijk om zwanger te worden met 1 eileider, want als het eitje aan de kant springt waar geen eileider meer zit, dan neemt de andere kant het over. het eitje gaat door je buik naar de andere kant en kan daar dan bevrucht worden. in werkelijkheid liggen de eierstokken ook veel dichter bij elkaar dan dat je op de meeste plaatjes ziet. ik heb deze wijsheid van een internetsite en het is me ook verteld door mijn gyn. je hebt zeker nog 80 % kans. een vriendin van me is na een miskraam en een bbz en met 1 eileider vorig jaar bevallen van een gezonde dochter, ze is 40 jaar   en mijn grote voorbeeld.   ondanks alle tegenslagen is ze er altijd overtuigd van geweest dat ze zwanger zou worden en het heeft bij hun echt heel wat jaartjes geduurd...ze is ondanks alles altijd positief gebleven.

wij hebben gister alweer heerlijk gevreeen en toen kwamen er wel wat traantjes los...
ik was opgelucht dat alles nog werkte en gaan vooral lekker van elkaar genieten en voorlopig even niet zo focussen op het zwanger worden.

het legt zo'n druk op je relatie, op een gegeven moment kun je helemaal niet meer van de sex genieten omdat je alleen maar hoopt dat je zwanger wordt.

dit is even mijn verhaal en hoe ik er over denk...

groetjes Ruby

hoi ruby..

ik ben het helemaal met je eens..
wij hebben ook besloten er niet meer zo de nadruk op te leggen,   maar moet je zeggen na 1x ongesteld te zijn geweest na mijn bbz hoop ik toch echt weer zwanger te worden, al doen we het er niet echt om op dit moment. normaal hou ik altijd wel rekening met mijn eisprong maar dat heb ik nu niet gedaan. laten we hopen dat het bij ons ook gauw lukt.
toen we er anderhalf jaar aan begonnen, had ik niet gedacht dat het nog zo zwaar zou zijn, ( heb 5 weken voor mijn bbz een curretage gehad) niet dat ik dacht dat doe ik wel even, maar het is nu allemaal zo medisch aan het worden he?

ik loop ook de hele dag met het idee dat ik denk dat ik nu weer zwanger ben, voel me soms niet lekker en heb vaak een ongi gevoel, dat had ik toen ook elke keer. maar waarschijnlijk haal ik me vanalles in mijn hoofd, heb een nog een test liggen boven en die brand me in het oog! ik heb hem al een paar x in de handen gehad. al weet ik wel dat het veel te vroeg zou zijn, ik moet me beheersen haha!   dus het loslaten van het zwanger worden lukt mij nog niet echt nee

wij gaan in juni trouwen en ik vond het helemaal geweldig om met mijn zwangere buikje op het gemeentehuis te staan.. daar heb ik het ook wel moeilijk mee hoor. het idee dat hij of zij er toch een beetje bij is geweest.. maar ja, we hebben het helaas niet in de hand.

hoe lang was jij zwanger toen je een bbz kreeg?

sassie

fijn dat ik een lotgenoot heb gevonden. ik zou nu de 11e week in gaan. maar waarschijnlijk is het bij mij helemaal niet gaan groeien...
ik dacht met 6 weken al dat ik een miskraam had maar later bleek het om een bbz te gaan.
ben dus echt een paar weken zkh in en zkh uit geweest. en blij dat ik het gewone leven weer een beetje op kan pakken.
ik heb een dochter van 2 en half, die de laatste weken ook van de ene oppas naar de andere oppas is gesleept omdat er steeds paniek was.
ik ben natuurlijk nog aan het herstellen dus we blijven lekker in en om het huis, merk dat alle aandacht van mij haar wel even goed doet.

wanneer kwam jouw eerste ongi weer op gang?   en was het hetzelfde als voor de bbz?

groetjes Ruby

ruby.

ik ben ook blij dat ik eindelijk iemand met soortgelijke problemen heb gevonden, dat is zo makkelijk nog niet. heb op heel veel forums gepost maar nergens een blijvend topic kunnen vinden, en het komt natuurlijk ook niet zo veel voor, maar je zit met zoveel vragen soms... en dan is het prettig om even te kunnen beppen met een lotgenoot

ik heb in  maart een missed abortion gehad gevolgd door een curretage, ik was toen ruim 7 weken,  en daarna zonder ongesteld te worden was ik na 5 weken weer zwanger, en drie dagen na die test kreeg ik alle symptomen die bij een bbz hoorde, dus aan die zwangerschap was ik nog niet echt gewend, ook omdat ik me niet blij durfde te voelen.
ik had zoiets van "ik moet het eerst maar eens zien". helaas mocht het niet zo zijn en is mijn eileider verwijderd omdat die gebarsten was.

ik had mijn eerste menstruatie na 5 weken, en als ik van 28 dagen uitga, zoals ik normaal ook altijd was, dan moet ik rond de 2e juni ongesteld worden.

ik ben nog steeds niet volledig aan het werk, omdat de bedrijfsarts het niet verstandig vind na alles wat er gebeurd is, ik ben een heel nuchter persoon, maar toen ik voor de eerste x bij de bedrijfsarts zat en hij zei... nou wat scheelt eraan,   begon ik te janken als een klein kind, ik schaamde me dood! hij had gelijk het heeft meer inpact dan je soms denkt...

hoe is het nu met jou dan? kun je het een beetje plaatsen? want vergeten doe je het toch niet.

liefs sacha

je vroeg of mijn ongesteldheid hetzelfde was als ervoor?

nou eigenlijk wel.. alleen had ik er iets meer last, zoals hoofdpijn en buikpijn enzo.. maar verder viel het me 90% mee.

wat leuk dat je een kindje hebt! ook wel goed voor een beetje afleiding, wij gaan 19 juni trouwen, en al heb ik het er moeilijk mee dat onze kleine er nu niet meer bij kan zijn, ben ik blij met dat vooruitzicht. anders val je helemaal in zo'n zwart gat he?
en natuurlijk ook gelijk een vakantie naar kreta geboekt.
onder het mom... de zon zal me goed doen haha!

liefs sassie

rubyyyyyy!!!!!
waar ben je toch? of ben je lekker op vakantie?
ik was net zo blij om met iemand te kunnen praten over zwanger worden na een bbz...
ik hoop dat je nog laat weten hoe het met je gaat

liefs sacha

Terug
Bovenaan