vervolg discussie sociale druk fv vs. bv

Maar even een nieuw onderwerpje aangesneden, omdat we inmiddels toch niet meer op het oorspronkelijk bericht aan het voortborduren waren..

Allereerst: wel heel fijn om te lezen dat iedereen met goede bedoelingen aan het schrijven is en dat er niemand zijn of haar mening probeert op te dringen.

Ik wilde het volgende nog even kwijt (eigenlijk meer een soort conclusie):
Het sociaal volledig geaccepteerde ideaalbeeld is borstvoeding gedurende een maand of 3 à 4 (ondanks dat er volop wordt gepromoot voor bv gedurende langere tijd) en vervolgens doorgaan op flesvoeding, liefst om een bepaalde sociaal "goedgekeurde" reden, zoals weer gaan werken, teveel pijn bij het voeden etc. etc.
En iedereen die van dat ideaalbeeld afwijkt (of dat nou is omdat je direkt vanaf de geboorte fv geeft of dat je na 10 maanden nog altijd bv geeft of dat je stopt met bv omdat je je er niet meer prettig bij voelt) ondervindt (wel wat) negativiteit van de buitenwereld. Jammer. Maar als we ons maar steeds voor de geest houden dat iedereen echt het beste met zijn kindje voor heeft en elkaar in elk geval op deze site (die toch bedoeld is om elkaar te helpen) blijven respecteren, dan denk ik dat we zeker op de goede weg zijn!

Groetjes,
Petra

Je hebt helemaal gelijk. Als je afwijkt van wat de norm is dan krijg je een hele lading over je heen en dat geldt niet alleen voor borstvoeding.

Ik bleef werken, dat was not done, ik ben nu zwanger van mijn vierde, da's helemaal niet wat normaal is, mijn jongte is straks nog maar net een jaar als die vieder komt, en dus moet die vierde wel een ongelukje zijn (duhhhhh dus niet), kan nog wel even verder gaan hoor.

Maar ik trek me er niets van aan. Doe zoals het mij goed lijkt voormijn gezin, en we hebben het waanzinnig gezellig.

Meiden ga vooral lekker genieten.

Miep

Terug
Bovenaan