vervolg eisprong na miskraam

Hoi Josje, Natasja, Monique en alle anderen in hetzelfde schuitje!

Wat lief dat jij je gyneacoloog nog gevraagd hebt van de cyclus na een mk Natasja! Ik ben wel verbaasd dat zij nog nooit een 'in de war geraakte cyclus na mk' heeft meegemaakt terwijl ik van mijn verloskundige en van verschillende gyneacologen hoorde dat de menstruatie vaak langer op zich laat wachten dan normaal. Dan is je cyclus toch in de war? Nou, ik weet ook wel dat er niets anders opzit dan afwachten. Je kunt niet alles weten. En moet dat dus ook niet willen...   (makkelijker gezegd dan gedaan)

Ik heb vrijdag het ziekenhuis gebeld, poli gyneacologie, omdat ik al drie dagen een enorm zeurende pijn had links en rechts ter hoogte van mijn eierstokken, uitstralend naar mijn onderrug. Nu had ik altijd al 'gevoelige eierstokken' rond de eisprong maar nooit aan beide stokken en nooit drie dagen. De verpleegkundige die ik sprak nam het erg serieus en stelde me een waslijst aan vragen om uit te sluiten dat het om een ontsteking ging. Ze overlegde met een gyneacoloog en ik moest mijn temperatuur opnemen. Die was 36.7, heel laag omdat ik paracetamol had geslikt omdat inmiddels mijn hele lijf pijn deed, als bij een griep. Denk inmiddels dat dat laatste ook een rol speelde. Griep, stress, verdriet en een heftige eisprong. Volgens de verpleegkundige kan je wel degelijk meerdere dagen last hebben van zo'n eisprong. Nooit geweten.

Anyway. Voel me nu weer iets beter. Vandaag hebben manlief en ik ons ingeschreven bij een spiksplinternieuwe enorme sportschool in de buurt. Eentje zonder pratende spierballen, akelige spiegelwanden en hysterisch opzwepende housebeats. Laagdrempelig dus. Tijd om mijn lijf te verzorgen is het. Ik neem me voor in ieder geval twee keer per week te gaan, liefst vaker.

Hee Josje, herkenbaar die dagboeken! Doe ik ook. Ik knip en plak ook veel van de forumberichtjes erin. Dat je je eerste menstruatie wilt afwachten is dat omdat je ergens toch liever niet gelijk weer zwanger wilt zijn? Ik herken dat wel. Overheersend is de gedachte dat ik stante pede zwanger wil zijn als dat zou kunnen, maar die gedachte wordt afgewisseld met de gedachte dat ik het - zoals in de boeken staat - misschien toch nog niet helemaal verwerkt heb en dat dat nog wel eens een rommelig zooitje kan opleveren als ik weer zwanger ben. Emotioneel dan.

Ik ga 22 dec. voor nacontrole. Aanvankelijk hoefde ik niet, zei de gyneacoloog vlak na de curettage, maar de verpleegkundige zei vrijdag dat ik misschien toch voor de zekerheid even moest komen. Dat geeft me een goed gevoel inderdaad. Gaan ze bij zo'n nacontrole weer een inwendige echo maken? En als je dan alweer zwanger bent (fat chance, maar never say never), kunnen ze dat dan al zien? Fantaseren kan nooit kwaad toch?

Hoi Monique!
Klinkt spannend zeg, dat je weer misselijk bent enzo. Heb je inmiddels nog us getest? Ik ben zelf ook steeds alert op 'signalen'. Zijn mijn tepels nu weer donkerder of lijkt het zo? Dat soort dingen. Ik heb wel het gevoel dat al die lichamelijke hormonale veranderingen enorm veel invloed op je gedrag en gemoedstoestand hebben. Ergens lijkt het me ook wel fijn om gewoon even weer ongesteld te worden en vandaaruit helemaal   opnieuw te beginnen. Soort schone start. Maar dat zeg ik misschien maar om me in te dekken. Succes met je zieke kind en het vele werken!

Sorry voor de lange lap tekst weer meiden, ik heb moeite om to the point te blijven...

liefs en sterkte voor iedereen! Mamma M

Lieve MammaM,

Ik herken heel veel in je verhaal.
Ik heb een hele gekke vraag misschien. Ik heb een spontane miskraam gehad, wat dus lijkt op een enorme ongesteldheid die wel iets langer duurde dan een normale ongesteldheid.  Telt dan de eerste dag van miskraam weer als eerste dag van een nieuwe cyclus?
Wie weet kun jij, of misschien iemand anders die dit leest, mij hier mee helpen?

Ik hoop dat alles goed gaat met je. Is de pijn bij je eierstokken al minder?

Groetjes Caroline

Caroline,

probleem na een miskraam is, dat je niet direct weer op je oude cyclus hoeft te zitten. De eisprong is meestal wat later. Je kan dan wel vanaf de eerste dag van de miskraam rekenen, doet men over het algemeen ook, maar het zegt niets over het al dan niet over tijd zijn.

Zelf ben ik destijds gaan temperaturen, zodoende wist ik wanneer mijn eisprong was geweest. Erg handig om te weten wanneer je dan weer ongesteld zal worden.

Het kan zijn dat je volgende cyclus ook iets langer is dan voor de miskraam, maar dat hoeft niet. Vrouwen zijn echt onvoorspelbaar en hun lichamen al helemaal.

Geduld hebben is eigenlijk het enige wat ik je kan adviseren.

Miep

Hoi Mamma M.

Lastig hè, die hormonen? Ik merk dat ik   uitkijk naar de eerste menstuatie na mijn miskraam, maar hoop eigenlijk dat hij weg blijft. Elk krampje, steekje in je buik voel je ook. Ook ben ik een paar keer `s avonds misselijk geweest, tja en dan denk ik maar weer : schijnzwanger. Ik denk dat ik zo gefixeerd ben op de menstruatie omdat ik dan weer weet waneer mijn eisprong is, want voelen doe ik het dus niet.
Ik moet dus zes weken na mijn miskraam voor de nacontrole naar de gyn, maar denk eigenlijk niet dat ze dan weer een echo maken. Volgens mij doen ze dat aleen als er een medische indicatie voor is. Misschien dat jij wel een medische indicatie hebt, omdat er even gedacht werd aan een ontsteking. Proberen kan altijd toch?
Wel een goed idee, afleiding zoeken in het sporten, ik denk dat ik mijn hardloopschoenen maar weer eens uit de wilgen vis.
Ben jij inmiddels ook weer aan de wijn? Net na de miskraam heb weer wat wijntjes genuttigd, maar nu durf ik niet meer zo goed, want stel dat.....

Maar goed, laat even weten hoe de nacontrole was ( weet ik ook wat mij te wachten staat), sport ze.

Groetjes Josje.

Hoi mamma M,

Ik ben van het weekend ongesteld geworden. Ik was best terurgesteld, maar aan de andere kant was het ook een opluchting. Vermoedelijk was ik toch weer zwanger, want ik had iets heel klein vleeskleurig iets verloren. Maar of dat een vruchtje was? Het was erg onduidelijk.

Mijn bloeding is wel lekker minder heftig dan dat ik gewend ben. Na een dag of twee was het bijna weg. Normaal ben ik ruim een week ongesteld.
Nu het een paar dagen later is, vind ik het toch fijn dat ik even een normale cylus heb. Binnenkort gaan we er dan vollop tegen aan met klussen.

Hoe is het met jou? Na al die signaaltjes? Ook je eigen lichaam is je aan het foppen? Of is het echt bingo?
Spannend, zo'n periode.

Ik ga nu gauw naar mijn werk op een midd.school.Even les geven aan losgeslagen pubers.

Groetjes, monique

Hoi Josje, Monique en iedereen,

Ik vind jullie reacties echt superleuk en raak ontzettend nieuwsgierig wie jullie zijn en wat jullie doen, maar... ik merk dat het forum me een beetje te veel vasthoudt wb het bezig zijn met mijn lijf, de pijntjes, signaaltjes, verdrietjes. Het gemijmer wordt een beetje obsessief en houdt me af van andere dingen. Dus ga ik even een tijdje niet meer naar dit forum. Niet meer posten maar ook niet meer lezen...

MAAR... Ik zou eigenlijk best mijn emailadres willen geven aan jou en jou, josje en monique, als jullie dat leuk zouden vinden... maar wil mijn email niet open en bloot op dit forum neerzetten. .. wat vinden jullie?

nou, misschien dat we daar nog wat over uit wisselen en verder, tabee allemaal en een waanzinnig leuk goed vruchtbaar nieuwjaar voor iedreeen, ingeluid met een knallend afscheid van een voor de meesten van ons niet al te voorspoedig 2005!

groetjes, M

Hoi Mamma M.

Ik herken je  "obsessie", ik zit ook wel een aantal keer op het forum te koekeloeren. Dat is inderdaad ook niet echt bevordelijk voor mijn gemoedstoestand. Ben nu enorm in afwachting van mijn rode duivels. Wel wat krampen gehad, maar nog niets te bespeuren. Ik zou het leuk vinden om via de mail contact te houden. Ik gok er maar op dat er geen onverlaten met mijn mailadres aan de haal gaan, dus speciaal voor mamma M!!!!!!!:
roodverv@hotmail.com
Ik kijk uit naar je mailtje.

Veel liefs,
Josje. ( Mijn echte naam zal ik je wel mailen.)

Terug
Bovenaan