vervolg geld

hee meiden
vond het topic ove de geldzorgen eigenlijk toch wel erg interresant omdat wij het momenteel ook ff flink moeilijk hebben en deze maand flink rood staan
zit er nu ff ook helemaal doorheen
ik hoop maandag ingeleid te worden omdat ik de zwangerschap niet meer v olhoud ivm hernia en bekkeninstabilliteit en kijk net op de rekening en zie dat mijn mans loon niet binnen is nog maar dat er wel van alles is afgeschreven
gevolg : blokade op de rekening voor de automatische incasso's
als t loon gestort is een flinke hap eruit omdat we rood staan
en t uwv heeft ineens besloten dat ze een nieuwe berekening willen maken om te kijken of ik wel recht het op geld terwijl ik al maanden in de ziektewet zit en nu met zwangerschapsverlof hoor te gaan
gevolg : maximaal 4 weken geen geld wat heel erg te merken is nu

kortom : als je ineens heel krap zit maakt meer geld wel degelijk gelukkig!!!
maar goed verder mogen we niet klagen hahaha
1 gezonde dochter die niks te kort komt en elke dag een pot eten op tafel en belegt brood
de huur en cz , en andwere rekeningen betaalt maar jongens wat haat ik de kleur rood!!!

sorry moest t ff kwijt
zullen mijn hormoontjes wel zijn

groetjes maurilla

Hoi Maurilla,

ik kan het me heel goed voorstellen hoor! En hormonen maken het niet makkelijker, maar ook zonder hormonen kan ik er soms flink mee zitten.... Nu moet ik wel zeggen dat wij niet rood staan, maar wel steeds meer in de buurt komen en ik kan de kriebels al krijgen van het feit dat we rood komen te staan.
Deze maand moeten we nog even door zien te komen, volgende maand worden er van ons beiden een heleboel overuren uitbetaald en hebben, als het goed is, beide auto's een beurt gehad en hebben we geen grote uitgaven meer.

Maar voor jou heel veel sterkte gewenst met de laatste loodjes van je zwangerschap! En ik hoop dat het UWV snel een besluit neemt.

Groetjes Danielle

Hoi Maurilla,

ik kan het me heel goed voorstellen hoor! En hormonen maken het niet makkelijker, maar ook zonder hormonen kan ik er soms flink mee zitten.... Nu moet ik wel zeggen dat wij niet rood staan, maar wel steeds meer in de buurt komen en ik kan de kriebels al krijgen van het feit dat we rood komen te staan.
Deze maand moeten we nog even door zien te komen, volgende maand worden er van ons beiden een heleboel overuren uitbetaald en hebben, als het goed is, beide auto's een beurt gehad en hebben we geen grote uitgaven meer.

Maar voor jou heel veel sterkte gewenst met de laatste loodjes van je zwangerschap! En ik hoop dat het UWV snel een besluit neemt.

Groetjes Danielle

Hoi Maurilla,

Groetjes Danielle

Nee dat kan niet makkelijk zijn, vooral niet als je bijna gaat bevallen....
Ik weet hoe het voelt om van loon naar loon te leven en de angst om post open te maken want misschien is het een rekening....
Gelukkig is het nu anders voor ons en ik hoop voor jullie dat het bij jullie ook snel beter gaat.
Zelf was ik altjd heel blij met de eindejaarsuitkering in december, kon ik weer uit t rood...
Succes meid!!!

Ook zonder hormonen kan ik het soms spaans benauwd krijgen van de financiele situatie.
Wij zijn een jaar geleden verhuisd en de eerste twee rekeningen van de zorgverzekering van mijn man waren netjes naar het nieuwe adres gestuurd. Daarna werden ze naar ons oude adres gestuurd. Maar de nieuwe polis kwam dan bijv. wel weer aan op ons nieuwe adres. En ik heb het niet doorgehad. Lag er ineens een brief van een incassobedrijf, 6 maanden achterstallige premie en heel wat incasso kosten. Of we dat zo even konden betalen.
Na bellen met de ziektenkosten verzekering hoefden we de incassokosten niet te betalen, zij hadden een fout gemaakt, waardoor de rekeningen naar het oude adres gingen. Maar ja 6 maanden premie in een keer hakte er hier ook flink in.
Het gaat nu gelukkig goed, we komen goed rond. Kregen zelfs een leuk bedrag van de energie rekening terug en we hebben weer wat reserve.
Maar ik begrijp je gevoel helemaal. Het is ontzettend K........U...........t.

Vervelend voor je hoor! Ik moet ook elke maand tellen, maar rood staan doen we gelukkig niet. Lijkt me erg vervelend. En vooral als het uwv dan nog zo moeilijk gaan doen, het salaris niet op tijd wordt gestort....sterkte meid nog met de laatste loodjes van je zwangerschap! Hoop dat je zo je kleine in je armen hebt en dan even de zorgen kan vergeten.

Terug
Bovenaan