Vervolg help onderwerp --> vraag aan Chantal

VRAAG AAN CHANTAL

Chantal

Jouw verhaal over jouw dochtertje is bijna een kopie van ons dochtertje. Nu bijna 11 maanden. Ze slaapt overdag nog minimaal 2 x en soms 3 x. Soms 1x lang en dan 2x kort of 3 x kort, etc etc

Vraag 1
hoe ben jij overgaan naar 1x slapen? Gewoon niet naar bed brengen rond 10.00 uur en wachten tot 12.00 uur? Of heb je jij het op een andere manier gedaan?

Vraag 2
Nachts wordt onze dochter ook minimaal 2 x wakker en tegen 5 uur of 6 uur is ze al klaarwakker. Hoe is dat bij jullie overgegaan? Is dat overgegaan toen ze overdag minder is gaan slapen? Of op een andere manier?

Graag jouw tips, want we zijn erg vermoeid aan het raken door de weinige slaap

Thxxxxx

Gr. Jeannette
 
Hoi Jeanette,

Ik leef helemaal met je mee. Onze dochters lijken op elkaar. Kinderen zijn leuk maar ook erg vermoeiend. Ik ben erg verwend geraakt door mijn zoon, onze 1e. Die sliep vanaf geboorte al heel goed. En al vanaf 2 maanden sliep hij door. Dus ik kende dit helemaal niet, wel van verhalen van vriendinnen. En nu heb ik zelf een dochter die niet goed slaapt.

Vraag 1: hoe ik over ben gegaan van 2 naar 1 slaapje overdag? Gewoon op een dag haar rond half 12/12 uur naar bed gebracht ipv 10 uur.En toen was ze dus ongeveer 7 maanden. En ik gaf haar bv of later fles voor   het slapen. En toen sliep ze dus langer. En na het slapen haar lunch (pap of brood). En toen ze ongeveer 11 maanden was is het slapen wat verschoven (dit kwam ook omdat ze dus 's-ochtends later wakker werd), gaat ze nu half 1/1 uur naar bed (soms zelf half 2).

Vraag 2: Hoe we het gedaan hebben met de nachten. Ik geef bv. En ik kreeg dus te horen dat ze misschien nog honger had 's-nachts omdat misschien mijn melk niet voedzaam was. Dus we zijn een papfles gaan proberen (wel geven met een lepeltje want ze weigert uit fles te drinken). Paar weken gedaan........geen effect. Helaas. Maar misschien voor jullie dochter wel???
En we kregen een tip om 's-avonds haar in bad te doen en dan "rustgevend badje" (van Kruidvat) of een ander spul voor in het badje waar kind rustig van wordt (je hebt Zwitsal, Natusan..e.d.). Dat helpt wel een beetje.

Maar ik denk nog steeds dat de reden dat onze dochter zo vaak werd (en wordt) omdat ze honger heeft. Want ze at en dronk niet veel overdag. Ze eet nu sinds een paar weken wat meer overdag en ze wordt nog maar 1 keer wakker en dan voed ik haar.
Alleen de laatste 3 nachten is ze weer veel wakker, maar ik denk dat ze last heeft van haar tandjes. Want ze heeft flinke bobbels in haar mond. Dus geef haar nu ook al 2 dagen chamodent.

Onze dochter werd tot ongeveer 3 maanden terug ook 5 a 6 uur wakker en wilde niet meer slapen. En op een gegeven is dat overgegaan. Waarom??? Geen idee. Op een dag sliep ze langer door. Tot 7 a 8 uur. Ik vond het heerlijk.
Dus helaas daar heb ik geen tips voor. Wat ik wel deed is dat ik haar bij me nam en soms sliep ze dan weer in bij me, maar als ik haar dan weer in bed legde dan werd ze weer wakker, dus hield ik haar maar bij me, en soms legde ik haar dan voorzichtig tussen ons in in bed en dan sliep ze ook door, soms nog wel voor een uur. Dus sliep ik ook nog even.

Wat ook kan helpen is haar bed verplaatsen.Want je hebt aardstralen en als haar bedje op een kruispunt ligt van aardstralen kan dat bij haar onrust veroorzaken. Omdat wat lastig was bij ons. Heb ik eerst haar gewoon in bed omgedraaid. Dus hoofd naar links ipv rechts. En dat hielp wel een beetje.

Ik weet dus niet wat de reden is van het onrustig slapen 's-nachts bij jullie dochter. Daar moet je proberen achter te komen. Dat is moeilijk.
Maar ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips.
Veel sterkte en goeie nachtrust toegewenst
groejtes Chantal


 
Hoi Chantal,

Dank voor je uitgebreide antwoorden.

We gaan nu proberen om onze dochter niet om 9 uur te laten slapen, maar pas na de voeding om 11.00 uur. Om 11.00 uur krijgt ze haar boterham, dus daarna gaan we proberen haar naar bed te brengen en dan hopen dat ze langer gaat slapen dan nu standaard 30 minuten tot 1 uur. Misschien gaat ze dan richting de 2 uur  slapen en wordt ze rond 13.00 uur of 13.30 uur wakker.  

Einde van de midag wil ze nu niet meer slapen, maar misschien met bovengenoemd rimte weer wel en deze zal dan  t.z.t. vervallen omdat ze dan nog maar 1  slaapje overdag nodig zal hebben.  

Ik ben benieuwdddddddddd ... Morgen tm zondag vrij, dus ik  kan gelijk 4 dagen aan de slag hihihi

Nachts niet doorslapen:  Nina (zo heet ze) heeft dan geen honger. Als je dan met de fles aankomt, duwt ze hem weg en begint te jammeren. Je ziet duidelijk dat ze wil  slapen en haar oogjes  probeert ze dicht te houden om verder te slapen. Ze is dan even onrustig en soms lukt het haar snel om weer in slaap te komen en de andere keer niet.  

S avonds gaat ze bij ons in badje en valt vlak daarna in slaap. Ze wil dan  vaak  nog maar een klein beetje melk (hooguit 100 cc ipv de volle fles van 200 cc) en valt daarna als een blok in slaap. Ze slaapt dan goed tot ongeveer 2 uur nachts, maar  daarna begint het gedonder. Dat gaat zo door tot ongeveer 6 uur en dan is ze wakker. Om 7 uur krijgt ze dan pas de fles. We hopen dat ze door  gaat slapen tot  7 uur. Heeft ze wel een tijdje gedaan, maar nu ineens is ze wakker om 6 uur  

Nogmaals thx voor je antwoordt en misschien met het wijzigen van haar slaapjes overdag, gaat het nachts ook beter !!! Altijd keep the faith !!! hahaahahah

Gr. Jeannette

 
Terug
Bovenaan