Vervolg: Hoe badderen jullie je kleintjes!!! nieuwe vraag!!

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Allereerst bedankt voor jullie vele reacties op "hoe badderen jullie je kleintje" !!
Super veel tips en leuk om te lezen hoe jullie het aanpakken.
Mede daardoor heb ik een badring/zitje (prenetal) gekocht, maar nu loop ik
weer tegen een nieuw "probleem" aan namelijk:

Als ik m'n zoontje erin wil zetten, lees: spartelend naakt ventje
dan zit hij steeds klem met z'n beentjes!! Hij heeft natuurlijk nog niet
in de gaten dat de bedoeling is in iedere opening een beentje te stoppen.
En omdat ik meestal alleen hem in bad doe is dat dus een heel gevecht
hij zit dan steeds met 1 knietje gebogen en ik heb maar 1paar handen      
en sta ook nog eens helemaal over het bad heen gebogen. (bang dat hij uit m'n handen glipt) en je begrijpt dat na 3x proberen er voor hem ook de lol vanaf is en begint te huilen / schreeuwen!!!   In het lig-zitje is echt geen optie meer hij zit
er zo tegen aan gedrukt dat hij de striemen  op z'n beentjes heeft staan daarna.

Hoe hebben jullie dat aangepakt?? oefening baart kunst??

Hoi,

Dit klinkt misschien zweverig maar het eerste dat in me opkomt is dat je zoontje het misschien eng vindt omdat hij merkt dat jij er nerveus van wordt?? Waarom oefen je niet met dat zitje buiten het bad, of in het bad maar dan zonder water, gewoon in zn rompertje ofzo? Dan kun jij rustig oefen zonder dat je bang hoeft te zijn dat hij erin valt?
Of misschien kun je ook samen in bad gaan en dan zet je hem er rustig in terwijl je zelf ook in bad zit?

Ik heb er geen ervaring mee, wil dat ding misschien ook wel gaan kopen, weet iemand of dat ook in een babybadje past?

Dat is indd erg lasig.
Wat ik doe is gaar beentje er via de andere kant door pakken, dit werkt bij ons erg goed.
je geleid ze als het ware er door heen, en eruit trek ik haar voorzichtig, ook geen probleem.
En..oefening baad indd kunst;)

Heey

Ik heb hem ook gekocht en de eerste keer had ik het ook dat Celeno klemde met zijn beentjes.
Je moet het vooral rustig doen en misschien een paar keer proberen.
Bij mij gaat het iedergeval nu heel goed.

xx

Terug
Bovenaan