Vervolg jeuk perikelen

Hoi allemaal,

Even het vervolg op mijn gezondheidsperikelen van deze week (topic: "slapeloze nachten...maar niet van de baby).
Ik heb nog steeds last van de jeuk, vooral in avond en nacht, dus slapen gaat nog steeds moeizaam. Medicijnen werken nog steeds niet, maar ik slaap nu in ieder geval genoeg om redelijk te kunnen functioneren. Heb dan ook gisteren en vandaag gewoon gewerkt, ging best goed en was ook leuk. De afleiding was ook goed voor de jeuk. Maar mijn probleem is nog verre van opgelost! Gelukkig heb ik geen nieuwe pijnaanvallen gehad.

Dinsdag heb ik bloed laten prikken en ik kon bellen voor de uitslag. Ik gebeld, antwoordapparaat: praktijk is gesloten op woensdag middag. Grrr. Ik nogmaals gebeld, antwoordapparaat: praktijk is gesloten op donderdag middag. GRRRR!
Wanneer zijn ze wel open?? Dus vanochtend opnieuw gebeld en na 20 minuten eindelijk een assistente aan de lijn. De dokter wilde de bloeduitslagen persoonlijk bespreken, dus ik mocht diezelfde ochtend nog langs komen. Deze bleken inderdaad te passen bij galstenen en zijn waarschijnlijk net na mijn laatste aanval nog veel hoger geweest. Maar nog steeds niet helemaal duidelijk of dat ook de oorzaak van mijn jeuk is... Ik krijg maandagochtend een echo om de aanwezigheid van galstenen te bevestigen en dan zien we wel verder.

Tja, zegt de dokter, ik zie nu inderdaad dat je een beetje geel ziet (kan ook bij passen). Hmm. Daar ben ik dan nog minder blij mee. En was er eerst niets op mijn huid te zien, nu heb ik overal rode vlekjes. Komt het van het krabben? Helaas heeft de huisarts dat een beetje in het midden gelaten en mij de deur uitgewerkt zonder echt antwoord te geven... (en dat besef je natuurlijk pas als je lang en breed buiten staat ) Ga nu met wat onrustig gevoel het weekend in. Geel zien hoort niet. Vlekjes horen niet. Als er ook maar iets erger wordt, bel ik de weekendarts hoor!

We wachten nog maar weer eens af... en ik krab weer uitgebreid verder...

Groetjes, Karin

Jeetje meid, dat kun je er allemaal wel bij hebben als verse mama die net aan het werk is geslagen! Veel sterkte met de jeuk, en hopenlijk weet je maandag meer!

groetjes,
Sabine

Jeetje balen voor je...die stomme artsen ook...in vind toch dat je in Nederland vaak wel een beetje aan je lot wordt overgelaten...standaard vraag ook bij de huisarts is...wat denk je zelf dat je hebt...Daar ben ik toch bij hem voor haha

Ik vond trouwens ook de tweede week nadat Jordy geboren was, dat je er een beetje alleen voor staat. De eerste week heb je de kraamzorg nog, waar je vragen aan kunt stellen, maar daarna? Bij het consultatie bureau kun je dan wel terecht voor vragen over je kind, maar over jezelf? Niet echt...de verloskundige is ook niet meer bereikbaar voor je...ff overdreven gezien...Ja je mag nog op na controle komen, maar met vragen, moet je al weer snel naar je huisarts, terwijl de dingen daar weer net niet belangrijk genoeg voor zijn, omdat je eigenlijk maar gewoon een vraag heeft, of iets wel hoort of niet...

Maar genoeg gal gespuit...

Heel veel succes dit weekend, sterkte met de jeuk...hoop dat het snel over is voor je...

groetjes Diana

Hoi Karin,

Vervelend zeg, dat je nog steeds last hebt van de jeuk!
En ik dacht dat ik de enige was die zonder genoeg antwoorden bij dokters vandaan kwam. Wel geruststellend dat jij als arts dat ook hebt, hihi...
Maar zonder dollen, het is natuurlijk wel heel vervelend dat je nog niet weet wat het is. Hopelijk vinden ze snel uit wat het is en krijg je dan een medicijn wat wél werkt.

Groetjes,

Eveline

Nou zeg,wat een ellende! En wat heeft jou HA veel vrije tijd zeg!
Hopelijk kan er snel iets aan gedaan worden!
Sterkte dit weekend en iid als je het niet vertrouwd gewoon naar een weekendarts gaan!
Daar zijn ze voor!
Succes!
Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan