Vervolg...... katten

Voor de geintresseerden onder ons.....
Een tijdje terug vroeg ik raad voor het gemiauw van mijn katten 's ochtendsvroeg.
Verschillende van jullie raade ons een plantenspuit aan.
Nou mijn man en ik hebben er inmiddels 1 aangeschaft.......... zucht.........
Iedere ochtend als de katten gaan miauwen "springt" mijn hubbie uit bed, grist de plantenspuit mee en spuit flink de gang in, komt weer naast me liggen om er vervolgens weer 6 keer uit te springen...... het boeit die katten echt totaal niet :eek:s
Hij heeft zelfs al een paar keer de kat bij zijn nek gepakt en hem zo even de volle laag gegeven.
Dan is het iets langer stil en dan begint dat K**beest toch weer........$#@@&$%^#!!!!!! Gek worden we ervan.
Misschien moeten we er maar mee leven.
Het voordeel is dat ik er vanwege mijn bekken niet uit hoef te springen, maar voor mijn man die werkt (ik zit thuis) is het al helemaal niet leuk.

Liefs Trudi

Hahahah,
het is niet leuk, maar toch moest ik even lachen.
Geen optie om ze dan toch maar in jullie slaapkamer te laten?
MIsschien dat dit toch voor iedereen rustiger is.

Groetjessss

sorry dat ik toch even moest lachen, ik zie het al helemaal voor me; dat je man met een diepe zucht en scheldend achter die katten aan gaat, hihi

Ik zou het verder ook echt niet weten, misschien wat extra voer s'avonds zodat je weet dat ze smorgens geen honger kunnen hebben?

succes ermee,
liefs marina

Trudi,

Jullie hebben gewoon hele bijzondere katten, die dol zijn op water ;) Wat balen dat het niet helpt, maar heb ook niet echt een ander idee.

Maar ik vertel hier niet meer met vol enthousiastme over onze goed opgevoede katten, blijkbaar had de 1 vd 2 dat gehoord.

Laatst middenin de nacht hadden we feest op de slaapkamer...een kat was via het raam binnen gekomen, met een cadeautje voor ons .................. een duif! We werden wakker van een kat die zat te eten, walgelijk wakker worden.

We hebben het maar druk met onze beestjes! Ik hoop dat jullie toch nog een oplossing vinden.

Liefs Lientje

Gruwel, Lientje: een duif die als 'cadeautje' wordt meegebracht. Ik ken het, hier zijn ook muisjes, vogels en een keer een vis (!!) meegekomen het huis in, maar dat is gelukkig al erg lang geleden....

Trudi, wat een eigenwijze katten heb jij, balen zeg!! Je gebruikt wel de 'gemene' harde straal hé, die lekker ver en hard aankomt? Ik heb ook geen andere oplossing meer voor je. Kan me voorstellen dat je er echt sachrijnig van wordt. Doen de katten het alleen bij jullie kamer, of ook die van je dochtertje? Hier zijn ze het vanzelf niet meer gaan doen, ik zal duimen dat het zo uiteindelijk bij jullie ook gaat.....

O, ja, nog even iets anders, weet niet of je er wat aan hebt: hier ook 1 kat op dieet (C/D voer, voorheen R/D voer) en 1 kat niet. Daarom ook aan zitten klooien met apart eten geven. Uiteindelijk krijgen nu allebei de katten het dieetvoer, waardoor het ge-emmer om eten in ieder geval niet meer zo aanwezig is.

Succes met je 2 extra aandachtvragende 'kindjes' in huis

Hoi,

En die stekker? Helpt dat niet? Is van Flexi-way of van Cattitude.
Dat brengt ze meer op hun gemak, en dat werkt vaak ook tegen dit soort acties.
Dan wel in de gang hangen he......
Ik had 2 weken geleden de bank weer eens gewassen (de hoezen kunnen in wasmachine)
Vond de kat waarschijnlijk te schoon want die heeft er gelijk overheen gekotst!
Tja het blijven mannetjes hahahahaha

Het was vanochtend weer erg gezellig........ NOT!
Alleen een natte (nog steeds miauwende) kat en 2 heeeeel chagerijnige mensen.
Er is overgens 1 van de 2 afgehaakt. Eigenlijk al voordat we begonnen met de plantenspuit. Hij zag het vast aankomen.

@Emmy79: Absoluut geen optie om ze op de slaapkamer te laten! Ik wil ze niet in mijn bed. Dat vind ik niet hygienisch + dan kan je helemaal niet meer slapen omdat ze het liefst onder de dekens of op je hoofd willen liggen (na een uur de hele kamer te inspecteren met de nodige geluiden). Daarbij komt ook dat zodra de baby er is, hij of zij de eerste weken bij ons op de kamer slaapt. Dan wil ik al helemaal geen katten hebben daar.

@Marina: Meer voer is ook geen optie. Hebben we al geprobeerd. Ik heb ook niet het idee dat hij mauwt omdat ie honger heeft.

@ Lientje: Gatver!!! Gelukkig doen die van ons dat (nog) niet. De ene neemt alleen steeds veren mee naar binnen..... (?)

@Hannah38: De kamerdeur van Jasmijn en die van ons zitten naast elkaar. Hij miauwt dus eigenlijk voor allebei. Bij ons is er inderdaad ook maar 1 op het dieetvoer, maar we geven ze wel allebei van die brokken. 's Avonds krijgen ze blikvoer. Dat doen we wel apart, want dat kost je echt een rib uit je lijf.

@Reneke: Ik zal idd eens opzoek gaan naar zo'n stekker. Hopelijk gaat dat werken. Gelukkig kotsen die van mij eigenlijk nooit...... (even afkloppen....)

X Trudi

Het was vanochtend weer erg gezellig........ NOT!
Alleen een natte (nog steeds miauwende) kat en 2 heeeeel chagerijnige mensen.
Er is overgens 1 van de 2 afgehaakt. Eigenlijk al voordat we begonnen met de plantenspuit. Hij zag het vast aankomen.

@Emmy79: Absoluut geen optie om ze op de slaapkamer te laten! Ik wil ze niet in mijn bed. Dat vind ik niet hygienisch + dan kan je helemaal niet meer slapen omdat ze het liefst onder de dekens of op je hoofd willen liggen (na een uur de hele kamer te inspecteren met de nodige geluiden). Daarbij komt ook dat zodra de baby er is, hij of zij de eerste weken bij ons op de kamer slaapt. Dan wil ik al helemaal geen katten hebben daar.

@Marina: Meer voer is ook geen optie. Hebben we al geprobeerd. Ik heb ook niet het idee dat hij mauwt omdat ie honger heeft.

@ Lientje: Gatver!!! Gelukkig doen die van ons dat (nog) niet. De ene neemt alleen steeds veren mee naar binnen..... (?)

@Hannah38: De kamerdeur van Jasmijn en die van ons zitten naast elkaar. Hij miauwt dus eigenlijk voor allebei. Bij ons is er inderdaad ook maar 1 op het dieetvoer, maar we geven ze wel allebei van die brokken. 's Avonds krijgen ze blikvoer. Dat doen we wel apart, want dat kost je echt een rib uit je lijf.

@Reneke: Ik zal idd eens opzoek gaan naar zo'n stekker. Hopelijk gaat dat werken. Gelukkig kotsen die van mij eigenlijk nooit...... (even afkloppen....)

X Trudi

Terug
Bovenaan