vervolg moeilijk eten

Contact genomen met het CB die zei van dat ik kan komen wegen als ik twijfel aan zijn gewicht . En dat hij best vroeg ermee begonnen is eigen voorkeur eten etc . Oke daar heb ik dus wat aan maar niet heus . Elke nacht wakker van de honger omdat hij overdag dus slecht at . Ik ben zelf gaan rommelen .
Kreeg in de ochtend eerst fles 4-5 pap lepels .
Die heb ik weg gehaald krijgt 200 cc melk rond 7:30

Wil nog geen brood en of stukken fruit . Dus krijgt een bak vla rond 10:00 , omdat hij geen sap heb ik Yogi drank geprobeerd die vindt hij wel lekker . Dus krijgt daar een fles van rond 11 :00 160cc koekje . 11:30 naar bed nu maar 1x slaapje per dag . Tussen 14:00 en 14:30 al warm en om 16:00 toetje zo vroeg allemaal express zodat hij zijn fles van 19:00 dikke pap van 240 leeg drikt en dus slaapt tot 7 uur . Dat gaat tot nu toe eindelijk goed . Zou toch graag brood en minder vla tussen willen zien . Maar helaas nu nog niet . Ga proberen ipv vla yoghurtpapje te geven in de ochtend ? Maar ook bang dat hij hier vol van gaat zitten ? En dan niet wil eten . Ik had een keer 2 lepels pap in de vla gegooid had toen de hele dag geen trek dus zat altijd daar vol van ! Aub tips als jullie een ander ideen hebben of iets ?

Als dit voor jullie werkt, dan zou ik het vooral zo doen!
Het is wel totaal anders als hoe het hier nu is. Stijn zijn ritme is nu aangepast aan die van ons dus hij eet en drinkt als wij dit ook doen. 's morgens eet hij pap ipv van brood en 's avonds rond 19.40 drinkt hij nog wat melk, maar dat wordt steeds minder...
Lukt brood echt helemaal niet? Ook niet als je er een papje van maakt met flink wat flesvoeding erdoorheen? (zo zijn wij er mee begonnen....) Stijn heeft wel een duidelijk voorkeur voor wat er op zijn boterham zit het liefst appelstroop en jam. Smeerkaas en smeerworst spuugt hij uit na een paar stukjes.... Heb je verschillende soorten brood geprobeerd?

Hij heeft wel brood gegeten en ook alleen maar pindakaas . Maar nu na 3 hapjes niet meer . Dus raakt niet gevuld .Vandaar de vla . Pap in bordje spuugt hij uit . Maar ik zal proberen brood toch aan te bieden .

Als het voor jullie zo werkt gewoon doen.
Logan zit ook op mijn ritme.
7;30 ontbijt
12 lunch
17 warm
En dan nog tussendoortjes
18:45 nog beetje melk en dan op bed.

Hee meid,

Wat een ingewikkeld rooster/schema zeg. Uiteraard doe je waarvan jij denkt dat het wel lukt maar uiteindelijk moet hij natuurlijk wel naar een 'normaal' eetpatroon. Nou aan dat cb heb je ook niks zeg!!

Wat nou als je s'ochtends een papfles geeft en 1 uurtje later een boterhammetje? Dan wat te drinken en rond het middaguur weer een boterhammetje proberen met een 100ml bekertje halfvolle melk? Eet hij helemaal geen fruit? Ook niet als het helemaal fijn is?

Wat je ook kan proberen is een klein stukje brood op het blad van zijn eetstoeltje te leggen zodat hij het zelf kan pakken, naar kan kijken en zelf in zijn mondje kan stoppen.

Ik zou hem s'nacht sowieso niets meer geven, hij raakt daar echt aan gewend en kindjes moeten ook leren vol te zitten. Ik begreep onlangs van het cb dat het heel goed is om je kind(eren) op vaste tijdstippen iets aan te bieden zodat ze weten dat ze elke 2/2.5 uur iets krijgen. Wat je ook kan doen als hij s'nachts wakker word, een klein beetje water geven in bed. (die tip kreeg ik zelf ook)

Maar vooral lieverd: laat je NIET opfokken!! Het is zoals het is en je doet meer dan je best. Niet elk kind is hetzelfde.

Succes!! Liefs Lynn.

Hij gooit het brood na 2 -3 happen gewoon weg , wil er niks van hebben . Als ik een papfles geef wil die niks meer hebben de halve dag !! Fruit geef ik wel van de potje en warm vers .

Helaas best ingewikkeld , maar als die goed eet is die snachts zoet . Anders weet ik nu dat die zal wakker worden . Water no way .

Terug
Bovenaan