vervolg moeilijk geval

lieve allemaal, ik kreeg op mijn oproepje heel veel warme reacties. ik heb weer wat meer uitleg gegeven, maar omdat er al zoveel nieuwe berichtjes zijn typ ik hier boven maar even een herkenning!!
enne chili: goed idee... wat dachten jullie van cathy...
 
Hoi Cathy,

Hoop dat je wat hebt aan al onze reacties. Vraag me wel af waarom behandeling (als ik het goed begrepen heb) gestopt wordt als jij het hebt over je kinderwens. Vind ik best wel vreemd. Veel mensen krijgen vroeg of laat een kinderwens ongeacht of je een stoornis of iets dergelijks hebt.

Mijn ervaring is dat het vaak helpt als je met concrete plannen aankomt. Waarin je aangeeft wat je doelen zijn, hoe je ze denkt te bereiken, welke hulp je daarbij verwacht nodig te hebben. En je daarbij kijkt naar mogelijke moeilijkheden en hoe je denkt deze aan te pakken. Je laat dan zien dat je er serieus mee bezig bent hoe je je wensen/dromen kunt verwerkelijken.
De oorzaak van jouw stoornis weet ik natuurlijk niet, maar een bevalling wijst je vaak ook erg op de relatie die jezelf met je ouders hebt (gehad) Belangrijk is denk ik dat je het er goed over hebt en blijft hebben. Misschien dat je meer info kunt vinden op of via sites van clientenorganisaties.
(Weetje: 1 op de 3 a 4 mensen krijgt in zijn/haar leven te maken met psychische problemen, waarbij ze professionele hulp nodig hebben, dus je bent echt niet de enige)
Ben benieuwd wat er uit het onderzoek naar voren gaat komen.

Liefs jackje
 
Terug
Bovenaan