Hoi,
Diederik krijgt nog:
6.30 papfles 240 + pap
9.30 2 stuks fruit, evt. wat diksap
12.00 2 boterhammen, verdunde youghurt met roosvicee
15.00 diksap + fruit of lange vinger
17.30/18.00 avondeten (zelf gekookt of potje), yoghurt
18.30 fles 200
Ik ga de melk afbouwen de komende 2 weken naar ong. 300 cc en bij een jaar ook overstappen op gewone halfvolle melk.
Ik wil Diederik graag vruchtenthee gaan geven, maar hij vindt het vooralsnog niet lekker. Ik wil de diksap eigenlijk verminderen, ik doe er al maar een klein scheutje in, maar liever gewoon helemaal niet zeg maar. Het lastige vind ik alleen dat ze van alles moeten leren: nieuwe smaken, zelf drinken, etc. Dat gaat nou eenmaal makkelijker met iets dat ze lekker vinden Voor thee doet hij echt geen moeite om het zelf op te drinken. Heeft iemand hier nog tips voor?
Verder was ik benieuwd hoe vaak jullie met het hele gezin eten. Mijn man is vaak pas 18.30/19.00 uur thuis en dan heeft Diederik al lang gegeten. Dus ik geef hem apart eten en met mijn man en ik eten later. Dit is nou eenmaal niet anders, maar soms vind ik het wel ongezellig en niet heel goed voor zijn ontwikkeling aan tafel. In het weekend proberen we daar wel aandacht aan te geven. Anderen hier ook ervaring mee? En hoe doen jullie dat?
x Eline