vervolg op: als de werkgever niet langer meewerkt

Nou dames, gisteren was een bewogen dagje...
Uiteindelijk is er ingestemd met aangepaste vroege werktijden.
Niet door de arbo, want die zagen het nut er niet van in. Ze maakte dit nooit eerder mee... Die uitspraak gaf mij het gevoel van niet serieus genomen te worden (arbo heeft mij niet meer gezien of gesproken overigens maar goed)
VK had kennelijk niks te zeggen: Nee die hebben uitsluitend een adviserende rol, Wij nemen de besluiten.
Leidinggevende gaf aan dat er uit coulance wel ingegaan werd op wat VK had gezegd, ondanks het feit dat de arbo dat dus NIET wilde.
Wel moet ik nu verplicht eerder met verlof. We hadden 4 weken vooraf afgesproken, maar de Arbo vindt nu dat ik 6 weken vooraf moet. Ook prima :) neem gewoon 2 weken na het verlof nog vakantie, dan merk ik er nog niks van ;)

Ik vond het een raar verhaal, maar vind het wel best zo. Als ik mijn rust 's middags kan pakken, vind ik alles best.

Dus gelukkig toch nog een goede afloop.

Bedankt voor alle steun en tips bij het vorige bericht!
Liefs

Hey Linda,

Jammer dat het allemaal zo moet gaan. Geeft je waarschijnlijk toch wat minder rust (in je hoofd) maar goed, al met al is het nu dan toch via een omweg opgelost. Het klopt wel dat de vk een advisrende rol heeft en dat uiteindelijk de arbo de beslissende factor is maar ik begrijp niet dat de arbo hier eigenlijk niet mee in stemt, het is toch duidelijk!!!

Ik hoop dat je goed op jezelf let en idd s'middags je rust kunt gaan pakken en je moet maar zo denken: het is niet voor altijd, maar voor even. En ze mogen blij zijn dat je uberhaupt nog komt, lijkt me voor hun uiteindelijk ook de beste oplossing.

Liefs Lynn.

Hoi Lynn,

Het geeft nu wel rust, eerder niet natuurlijk.
's Middags slapen deed ik al als ik wel op tijd thuis kon zijn. Dat ga ik nu gewoon lekker structureel doen. Ik merk dan gewoon dat ik er tenminste nog een beetje sociaal leven aan over hou. Meestal houdt dat in dat ik lekker met mijn man op de bank zit hoor. Ik spaar de energie liever voor dat soort avonden dan dat ik nu weer iedereen af ga lopen voor visites en zo. Is wel heel leuk, begrijp me niet verkeerd, maar het is wel heel slopend merk ik steeds.
Wat ik net vergat bij te schrijven is wel dat als ik nu nog iets extra's krijg wat ik niet kan tijdens mijn werk, dan word ik volledig ziek gemeld.
Dat kwam op mij als dreigement over, maar heb me er evengoed weinig van aangetrokken. Ik luister naar mijn lichaam en Uk en doe wat ik doen kan. Als ik helemaal thuis moet gaan zitten, dan is dat gewoon zo. Ik ga me er verder niet druk om maken.

Liefs

Hey Linda,

Wat vervelend dat het zo moet, maar je kunt nu wel je rust pakken smiddags. Het is alleen belachelijk dat er dit besluit wordt genomen terwijl de arbo je niet eens gezien heeft.

Goed van je dat je je weinig aantrekt van de opmerking over volledig ziek melden. Beetje krom van ze. Ze willen je geen vroege diensten geven maar nog 1 ding en ze willen je wel helemaal ziek melden, beetje dubbel.

Probeer jij je rust te pakken smiddags zodat je 's avond lekker met je mannetje kan genieten. En precies wat Lynn zegt het is maar voor even.

Liefs

Meid wat vervelend dat dit zo moet gaan!!
En zoals de andere al zeggen jij bent nu belangrijk dus hoop dat je het een beetje naast je neer kan leggen hoe moeilijk ook.
Blijf het wel raar vinden dat de arbo niet mee werkt en niet eens naar je kijkt en luisterd..

En als hun je als dreigement zeggen dat je an de ziektewet in moet als je nog iets krijgt, Prima!! Betaald wordt je toch wel..

Meid probeer je rust te pakken die heb je nu hard nodig..

liefs

Sorry, maar ik vind het belachelijk! Wordt er gewoon boos van. De ARBO wordt ingehuurd door jouw werkgever en is niet jouw vertrouwens arts. De vk en jouw ha wel. Ze hebben jou niet gesproken, wie heeft dan gezegd dat de ARBO het nut er niet van inziet? Heb je een brief gehad? Vind het ook niet kloppen dat ze jouw verplichten twee weken eerder met verlof te gaan. Kost jou straks twee weken verlof. Als ik dit verhaal zo lees, en misschien ben ik nu wel heel synisch, maar dan klopt er iets niet.

Hoop voor je dat je je rust krijgt die je nodig hebt en die keudingevende van jou lekker in haar soo laten gaar koken!

wat een vreselijk raar gedoe!!
kan toch niet zo?! echt heel ergelijk hoe ze hiermee omgaan.
vind het echt niet kloppen dat je nu gedwongen wordt eerder verlof op te nemen zonder dat de arbo je gezien heeft.

pak je rust in de middag!

liefs, x

Het eerder velof moeten nemen schijnt normaal te zijn en meen het zelfs ergens gelezen te hebben tussen juridische info sites. Heeft te maken met het risico dat je het niet tot 4weken voor die tijd vol gaat houden. Daar loop je zelf risico's mee maar de werkgever ook.
Ik heb geen bewijzen gezien over de mening en uitspraak van de arbo en eigenlijk moet ik dan het volgende eerlijk bekennen: het maakt me ook niet meer uit. Ik kan nu rusten als dat nodig is, aan mezelf en de uk denken en echt genieten van dat leventje in mijn buik. Heb t al voor een deel van me af kunnen zetten, dat andere stukje komt dus ook wel goed :)
Vind t wel super tof hoe jullie mee
leven en mee denken! Bedankt!!
Liefs

Terug
Bovenaan