vervolg op fles wachten.............

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Wij hebben een paar dagen geleden de (beruchte) vijfde fles van 23:00 laten vallen. Isis schema was voorheen 7,11,15,19 en 23:00, om en nabij kwamen we dagelijks ook op die tijden uit, soms wat eerder, soms wat later. Nu hebben we de tijden gerekt om met de laatste fles om 20:00uur uit te komen, nu dus 7, 11.30. 15.30 en 20:00. Maar ze krijgt ook meer in haar fles (4 x 210+7 schpjs) en laatste met Nutrix. Ze heeft al 4 nachten doorgeslapen van +/- 21.15 tot 7.00! We zijn trots op haar, maar wel beetje zoekend naar nieuw ritme. Ook beetje bang gemaakt door cb, laatste fles om 20:00 geven anders slaapt ze misschien niet door. Dus als ze even moet wachten heb ik t over 15 min, niet veel langer (mits ze erg honger heeft) Ben ook wel beetje zuinig op die nachten, eerlijk gezegd...............als ze bijv. om 19.30 fles krijgt ligt ze en eerder in bed en zit er langer tussen voedingen, beetje eng, snappen jullie t nog en iemand nog advies?
x Esther (Isis 29 11 06)
(met bijvoeding beginnen we pas over 1 maand i.v.m allergie preventie)

Hoi Esther,

Wat een gedoe hé, zo'n nieuw ritme. Wij hadden eindelijk een ritme met 4 flessen (wij deden in iedere fles wel wat nutrix op een gegeven moment. Ik wilde niet te vroeg beginnen met bijvoeding). Nu krijgt ze  fase 2 voeding en is het dus weer zoeken naar een nieuw ritme.
Tuurlijk, gaat zichzelf allemaal wel regelen, maar hoe dan? En wanneer geef je dan precies die flessen? En hoe lang zit er tussen die hapjes en de fles? En hoeveel fruit/groente hapje moet ze dan precies krijgen? Ik leef, kortom, met je mee!

Heel veel succes ook met de ononderbroken nachten, die zijn zo kostbaar!

KT

Hoi Esther,

Je moet je niet bang laten maken door het cb.
Luister na je kind. Als ze eerder komt dan dus wat eerder de fles en misschien dat ze dan bij de volgende voeding op tijd is.
Eleni had een schema van 6-10-14-18-22 (de laatste fles slapend) en opeens kwam ze over dag wat eerder. Ikliet haar dus niet een half of een uur huilen. dan kreeg ze dus wat eerder de fles en we kwamen op de laatste fles 19.30 of 20 uur uit.
Vrijdag zeiden ze van cb dat ze vanzelf op 4 flessen gaat en zie op zaterdag sliep ze tot 8 door en krijgt ze nu 4 x 210 met elk 4 schepjes nutrilon ivm spuggen. Dus nu 8-12-16-20. Maar komt ze opeens eerder na dan eerder de fles. Bv savonds word ze eerder moe en krijgt ze de laatste voeding tussen 19 en 20 uur.
Maar ja op zondag kwam ze al om 6 uur en heeft dan in de middag langer geslapen zodat we weer tijd konden reken.
Eleni krijgt ook wat later hapjes ivm eczeem.

Luister gewoon na de kleine.

Succes
Christina

Hoi,
Ik snap dat je het een beetje eng vind, ivm doorslapen. Maar volgens mij maakt een half uurtje echt niet zoveel uit voor ze. Bij mij in ieder geval niet. Ik probeer ook altijd uit te komen op 20.00, maar soms komt ze wat eerder of later. En elke ochtend is ze gewoon rond 8.00 wakker.
Succes
Sil

Hey Esther,

Ik heb alles weer een beetje bijgelezen inmiddels. Wel fijn zeg dat het zo goed gaat met die uk van je en dat ze de nachten doorslaapt.

Gisteren had ik precies hetzelfde als jij. Mijn zoontje kwam de hele dag al iets eerder met als gevolg dat hij om 18.30 al een fles kreeg en om 19.00 op bed lag. Ik vond het ook wel een beetje eng maar vanmorgen werd ie gewoon pas om 7.00 wakker.
Was vrolijk aan het babbelen.

Ik heb vanaf afgelopen maandag echt met mezelf afgesproken dat ik ophoud met zo krampachtig te doen met het schema.
Ik werd er zelf helemaal gek van en er ging zoveel energie in zitten.
Ik moet er nu wel moeite voor doen, maar ik kan het aardig loslaten.
Ik geniet nu veel meer van mijn kleine man. (Maar...het is moeilijk)
Toch denk ik dat elk kindje anders is. Je kunt ze wel in een schema willen proppen maar jij eet en slaapt ook wanneer je honger hebt of moe bent.
Nu ik dat in mijn gedachten houdt gaat het wel wat beter...

Succes ermee meid! Het komt allemaal goed!

Liefs,
Issie

Lieve meiden,

bedankt voor al jullie lieve reacties! En ik ga ook krampachtig om met dat schema, probeer het nu   (net als jij,  Issie) ook meer los te laten, want op deze manier word ik (en mijn omgeving) erg moe van mezelf! Gelukkig geniet ik nog veel van Isis en ik probeer ook naar haar te luisteren. Het mooie is, de momenten dat het wat minder gaat ( bijv. als ze veel eerder komt voor een fles) blijf ik heel rustig, raak ik niet in paniek en 'handel' naar t moment. Ik denk dat ik meer dan me best doe om een goede mama te zijn. Die gedachte steunen me wel. Ik zou wat meer in de dag willen leven, wat Isis vandaag wel of niet doet, kan morgen weer anders zijn! Dat besef ik wel, maar dat gepieker..kan het niet laten.
Gisteren ben ik met haar gaan wandelen, ruim een uur. Ik, met mijn gepieker dacht, komen we thuis, gaat ze niet meer slapen en wil ze ook niet in de box........Thuis aangekomen lag ze eerst 20 min. te spelen en kraaien in de box, heb ik haar in bed gelegd (ze was nog moe) en heeft ze nog geslapen (met een paar huiltjes tussendoor, ben haar 1 keer rustig gaan troosten) om 20:15 werd ze wakker, flesje, badje, bedje en heerlijk doorgeslapen tot 7:00 uur!
tis nu bijna 15:00 en ze slaapt nog, ben benieuwd hoe de dag verder verloopt en mocht ze eerder komen voor haar 'tijd' krijgt ze eerder een flesje, ook al is dat vanavond om 19:30uur.............
Als ik zo doorblijf piekeren word ik echt gek, ik heb vannacht wel stukken beter geslapen, voel me nu ook sterker (en minder 'bang')
Wat lucht het op om dit van me af te schrijven, geloof me, ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik anders moet gaan denken, maar kan dat niet in 1 dag veranderen,
weer een heel verhaal.
(besef me ook dat 'het schema' met bijvoeding straks ook weer anders is en daar moeten we (vooral ik!) ook weer aan wennen! En dan al die groeisprongetjes nog!Nee, ik wil echt wat relaxer worden!!!!!!  )

x Esther (Isis 291106)

Terug
Bovenaan