Vervolg op het moestuinverhaal!

Onlangs hebben we het bij een ander topic gehad over moestuintjes. Ik was aan het overwegen er een aan te leggen. Nu heb ik besloten eerst maar eens te kijken om een paar dingetjes in een pot te zetten. Kijken of dat wat wordt. Maar volgens mij is er niets meer wat ik nog kan zaaien?? Weet iemand van de moestuinexperts dit? Hoe kan ik mijn probeersels het beste aanpakken? Of kan ik beter wachten?

Gr Ingrid

Zaaigoed is nog wel wat te krijgen. Moet niet teveel kijken wat er achterop het zakje staat hoor. Maar je kunt ook nog kant en klare plantjes kopen. Sla, andijvie, en koolplantjes zijn er nog volop. Kruiden kun je ten alle tijden zaaien. Snijsla kun je ook makkelijk in een pot zaaien.

Er zijn volop wintergroente te poten en ander zaaigoed kan ook nog prima als het niet direct aan de vorst word blootgesteld.

Misschien is dit een leuke site voor je?
http://www.makkelijkemoestuin.com/index.html

Liefs Marina

houd er wel rekening mee dat je ook water moet geven als het bijv geregend heeft, de meeste groentes hebben voldoende vocht nodig en een pot droogt snel uit ;-)
Succes ermee

Hey, mn hele reactie weg... nou nog maar een keer dan!

Wij zijn helemaal enthousiast en gaan een makkelijke moestuin maken.. heb sla, andijvie, boerenkool, uien en wortels en ook wat kruiden gekocht.. leuk! Wilde graag tomaten, maar dat lijkt me veel te laat..of valt dat nog mee?

Heb t vooral gedaan om aan Joris en Elias te laten zien dat groenten niet in de fabriek wordt gemaakt!

Groetjes Annemiek

@MJ: thanks voor de tip!
@Annemiek: dat is voor mij ook wel een heel belangrijke reden, dat de kinderen leren waar eten vandaan komt. Ik vind die makkelijke moestuin trouwens nog best ingewikkeld, of ligt dat aan mij???

Weet niet of hij het goed gaat doen, maar het maken van de tuin was vrij eenvoudig..maar het zaaien en oogsten vind ik wel vrij ingewikkeld en hoop maar dat er iets opkomt...oefeninf baart kunst!

Terug
Bovenaan