vervolg schoonmoeder in de bocht

Ik zag dat er nog heel veel mensen gerageerd hadden. Ik ben even afwezig geweest op het forum. (samenvatting: schoonmoeder wil met zoon en kleindochter een paar dagen in de caravan zonder mij)
Ik heb er in mijn omgeving nog met een aantal mensen over gepraat. Ik merkte dat vooral de oudere generatie letterlijk vol afschuw zat te luisteren.
Vooralsnog heb ik ervoor gekozen het er nu maar niet over te hebben en te zien hoe het gaat straks als het al aan de orde komt.

Ze was vorige week op visite en dat vond ik wel heel lastig. Ze weet immers niet dat ik boos op haar ben. Ik ben daarom eerst even lekker gaan shoppen, wat hoognodige dingen gekocht. Toen was de midedag niet zo lang meer. Alleen had mijn man aangeboden dat ze mocht blijven eten, zonder overleg
Het ging redelijk. Gelukkig liet ze Amber ook wel met rust, daardoor stoorde ik me ook niet aan haar. De sfeer was wel wat gespannen, dat wel.

Ikzelf ben gisteren een dagje weggeweest. Dat ging best goed met mij. Ook de kleine heeft zich goed gedragen bij papa. Ze was 's avonds wel uit haar doen, toen ik weer terug was. Ook was haar voedingsschema helemaal door de war. Op zich vond ik het fijn dat het iedereen goed was bevallen, want dan is het de volgende keer ook niet heel erg moeilijk om even weg te zijn.

Allemaal nog bedankt voor jullie reacties!!

sophie v. M.

Hi meis,
Ik heb het deels gelezen, in ieder wel jouw reacties.
Ik vind het heel raar dat je schoonmoeder dat wil, het is jouw kind.
Ik vind het ook een beetje raar dat je man hier achter staat.

Ik zou het zelf nooit doen, maar dan ook echt nooit.
En zeker als je je er niet prettig bij voelt.
Kom eens op, dat kunnen ze niet verlangen van je, ik vind dat echt gekkewerk.

Ik ben paar weken geleden bij de dokter geweest, mijn schoonvader heeft me gebracht omdat ik geen auto heb, en heb de kleine even bij hem in de auto gelaten, omdat hij dat vroeg, volgende keer gaat ze gewoon mee naar binnen, ik vind dat jouw kindje bij jou hoort en niet bij je schoonouders en al helemaal geen weekend.

Maar ja dat ben ik. Zo hebben mensen ook gevraagd aan me wanneer ze de fles mochten geven, nou ja ik geef borstvoeding, ik ga niet de hele week afkolven omdat anderen zo graag de fles willen geven.
Mijn man geeft twee keer in de week een flesje omdat ik dan werk, werk twee keer vier uurtjes, en mijn man zorgt dan voor haar.

En dat mannen eerder afstand kunnen nemen dat klopt bij ons ook helemaal, ik moet hem ook regelmatig achter zijn vodden aan zitten, hij heeft het denk ik niet helemaal door.
Doen ze niet met opzet, hoor.

Gewoon zeggen dat je het niet wil, is mijn tip.
Doen wat je gevoel je ingeeft is het aller allerbelangrijkst.
X

Hallo Sophie,

Ik heb je voorgaand verhaal en de reacties niet gevolgt, maar toen ik zojuist dit verhaal over je schoonmoeder las, was ik compleet overrompeld. Je kindje een weekendje  meenemen zonder jou??? BELACHELIJK!!!!

Aan de andere kant (nee ik geef je schoonmoeder geen gelijk): Mijn ouders zijn dit moment voor 3 weken met de camper naar zuid-Spanje. Onze dochter is 14 maanden oud en hun eerste kleinkind. Mijn ouders zijn werkelijk helemaal verliefd op onze dochter. Ik en mijn man hebben een prima relatie met hen. Nu vroegen ze voordat ze op vakantie gingen of  ik met onze dochter een weekendje  kan overkomen, met het vliegtuig. Dat leek me echt ontzettend leuk. Gezellig met mijn ouders en de kleine
een weekend keutelen.
Mijn man was het daar absoluut niet mee eens. Hij zou mij absoluut niet steunen als ik zou gaan!

Een teleurstelling voor mij en mijn ouders. Maar na er eens goed over te hebben nagedacht dacht ik "wat een stomme actie, natuurlijk kan ik niet alleen met mijn kindje zonder haar vader een weekend weggaan".

Zo zie je maar; na het lezen van jouw verhaal sloeg ik stom verbaasd achterover, maar mij is in principe hetzelfde gebeurd, alleen sloeg het toen op mij en zou ik mijn man achterlaten.......
Blijf bij je standpunt Sophie. Jullie vormen een gezin en horen samen te  zijn. Dat betekend ook saampjes op vakantie en weekendjes weg.

Ik hoop dat het goed gaat komen.

Groetjes
Pascalle - moeder van Indra; 29-12-05 -  

Hoi,

Wat ik vooral vreemd vind, is dat je schoonmoeder op vakantie wil met je dochter en je man, maar dat jij thuis mag blijven. Ik zou het minder vreemd vinden als ze vroeg of je dochter mag komen logeren (zonder je man). Nu is het echt alsof ze duidelijk maakt dat ze jou niet mag en alleen met haar zoon en kleindochter weg wil.
Het meest normale zou zijn als ze jullie alle 3 uit zou nodigen voor een weekend/week. Dan ziet ze haar kleindochter toch en jullie hebben ook een leuk uitje. Wellicht zou het dan zelfs zo zijn dat jij en je man bijv. een uurtje samen iets zouden kunnen/willen gaan doen en dat je schoonmoeder intussen oppast.
Met mijn dochter (nu 4) hebben mijn schoonouders in het prille begin zelfs een keer geld aan ons gegeven om lekker uit eten te gaan, terwijl zij op onze dochter pasten. Ik moet zeggen dat ik dit wel moeilijk vond, maar achteraf gezien wel erg fijn, even tijd voor mijn man en mij.
Ik snap jouw gevoel helemaal, ik zou me ook gepasseerd voelen. Ik hoop dat je dit je man duidelijk kunt maken, dan heb je het "gevecht" al gewonnen.

Groetjes Barbara

Terug
Bovenaan