Vervolg spraaktaalachterstand door ooronstekingen????

Daar ben ik weer!!!

Paar maand later was hij inmiddels al 2 wij naar audiologischcentrum voor de psygologische test.Hou maar op wou helemaal niet huilen boos,bang wij zijn gestopt,week later uitslag mijn zoon was waarschijnlijk Autistisch zeiden ze.Dat komt heel koud op je dak.Na een beetje verwerken bleef hij ook telkens de oorontstekingen houden,Kuurtje hier Kuurtje daar totdat we gezegd hebben nu willlen we nog   een keer naar de kno arts toe,dus ik overlegd met huisarts en wij daar heen.Bleek dus Mijn zoon Had erg veel vocht in beide oren hij krijgt direct permanente buisjes zei de arts,  Heeft hij november 2004 gekregen nou je zag hem echt waar opknappen praten kwam beetje los vrolijk blij niet meer koppig he he dacht ik.Maar niet dus 6 maanden geen ooronstekingen gehad dus  ik een 2e psygologische test aan gevraagd ik wist zeker dat hij er beter uit zou komen dan de eerste, en ja hoor hij was erg vooruitgegaan autisme durfde ze niet met zekerheid te zeggen, het kan en en zijn zegt ze dus autisme en de oortjes,  daarna   begon de ellende weer2x per maand die oortjes   tot juni gehad kuren kreeg ook nog zware longonsteking en zijn keel en neusamandelen zijn geknipt.Nu is mijn vraag herkent iemand dit???IK word zo moedeloos ik zou graag willen weten waarom hij nog niet praat hij heeft zowiezo achterstand van1,5jaar in de taal verder ontwikkeld hij goed.Speelt lief met zijn zusje en kan ook wel boos maar dat komt volgens mij omdat hij nog niet praat en zich dan niet kan uiten,en het niet praten komt volgens mijn van de ooronstekingen ik kan al niet meer tellen hoe vaak hij het gehad heeft wel 15 keer volgens mij. Wie herkent dit probleem en heeft misschien tips.We gaan nu nog met hem naar het ggz jeugdzorg om te laten onderzoeken en we staan onder controle bij de kinderarts.
 
Hoi,
Ik herken het n iet, maar wilde je wel veel sterkte wensen. ik kan me voorstellen dat je er een beetje moedeloos van wordt. Wat een ellende zeg, ook voor je kindje. Het lijkt mij een erg goed teken dat hij toen hij geen oorontsteking had wel een snelle ontwikkeling doormaakte.
Ik zou toch weer naar de kno arts stappen. Verder zou ik de psychologische tests even laten zitten. Hij moet eerst fysiek goed zijn toch? Als ik niks hoorde (of weinig) en pijn had zou ik ook geen zin hebben in praten.
Veel sterkte!
 
Hoi,
hoe oud is je zoontje? Met 3 jaar hoeven kinderen maar 3 woord zinnen te kunnen praten, ik weet niet hoever je zoontje is?Het probleem met de oren amandelen enz komt me bekent voor. In de familie hebben we een kindje van 3 jaar met hetzelfde probleem. Onlangs zijn haar keel neus amandelen eruit gehaald. Achteraf hadden ze ook gelijk buisjes in haar oren moeten plaatsen, want ze is nu weer verkouden, en vocht achter haar oren( al vanaf baby was ze verkouden met snot elke dag, zonder dat er verbetering in zat)
Ook zij praat minder en is moeilijker te verstaan. Ik kan me voorstellen dat je kindje gehoorverlies heeft door al dat vocht achter zijn oren.   Vaak hebben kinderen als ze al langere tijd hier last van hebben een taalachterstand, of praten wat moeilijker verstaanbaar.
Heb jij toevallig aan babyzwemmen gedaan? Baby's kunnen door hun verlaagde weerstand slechter tegen het zwemwater wat er in de oortjes terecht komt. Ik heb het ooit ergens gelezen, het hoeft dus niet zo te zijn.
Succes!
Gr Esmee
 
Oke je zoontje is 3 1/2 las ik net in je vorig berichtje. Ik denk ook dat het zeker met de oorontstekingen te maken heeft. Hou je oren maar eens dicht en luister wat je hoort, zoiets hoort je zoontje waarschijnlijk ook. Doordat hij waarschijnlijk niet goed kan horen kan hij ook niet goed leren praten denk ik. Ik zou ook zeker naar de kno arts gaan en die andere testen even afwachten!
Gr Esmee
 
Terug
Bovenaan