vervolg tandarts, en morgen op vakantie

Hallo allemaal, ik wilde jullie toch even op de hoogte houden over mijn tandarts bezoek.Na mijn oproepje van vorige week, of er iemand bang is voor de tandarts. even in het kort...... Vorige week was 'n stuk van mijn kies afgebroken, en ja als je angst voor de tandarts hebt, komt dat niet zo goed uit. Ben dus op zoek gegaan naar een andere tandarts, waar ik dinsdag op controle kon, en er werd een afspraak gemaakt. Ik kon dus afgelopen vrijdag terecht, ja inderdaad vrijdag de 13 e. Laat dat ook nog net op mijn verjaardag zijn............. Ben dus mooi om 10 uur naar de tandarts gegaan, waar ze 1 kies zouden bijwerken, zegt ze tegen me, je hebt boven ook een kies die geschuerd is, zukken we daar ook naar kijken? Ik dacht ben nu toch al hier, dus doe maar. Nou, nou, nou, kreeg ik 5 verdovingen mijn mond ingeduuwd (had   eerder nog nooit een verdoving gehad) en toen begon ze. Bovenin ging prima, maar onderin..............Ja, zegt ze, dat word een wortelbehandeling, (werden er dus 3)  Dus jullie kunnen zich wel voorstellen wat voor leuke verjaardag ik heb gehad. Moet wel eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik toch gegaan ben, nu heb ik onderin een noodvulling, en moet dus 16 aug. weer terug.

Ook hebben we iets heel leuks aanstaan...........en wel, we gaan morgen op VAKANTIE !!!!! We gaan lekker 'n weekje met de kids naar Mallorca. Is voor Thijs de eerste keer dat we vliegen. Bas en Iris hebben wel al eens gevlogen, maar dat is ook al 3 jaar geleden. Hebben een mooi resort uitgezocht waar we ons lekker gaan laten verwennen. Volgende week maandag komen we weer terug.   Uiteindelijk een lang berichtje geworden, sorry hiervoor. Groetjes Wendy

euh, nu wil ik niet lullig doen hoor, maar alleen iets vragen....
die noodvulling zit er dus omdat er al een wortelkanaalbehandeling gedaan is toch?
Als niet en er zit wat lucht onder de noodvulling en je gaat het vliegtuig in en er is een luchtdrukverschil dan kan dat heeeeeeeeeeel zeer doen. Het advies dat tandartsen dan geven is om een uur ongeveer voor je opstijgt 2 paracetalmolletjes te nemen. Niet op het moment dat het zeer doet want dan helpt het niet goed meer.
Als je de wortelkanallbehandeling al hebt gehad; alle wortles dus van 1 kies, dan zou het geen pijn meer mogen doen,
Succes! En heel stoer dat je geweest bent. Mijn moeder is ook heel erg bang voor de tandarts en die is al 2x zonder behandeling weggelopen!
groetjes \elke

als het goed is, zou ik geen last van mogen hebben, want ik heb duidelijk gezegd dat we op vakantie gaan, en ze zei dat ik geen last van zou hebben. Nu kan ik alleen maar hopen dat dat ook zo is, maar nu ik dit weet, zal ik wel voor de zekerheid 2 paracetamols nemen, denk ik. Hoe weet je dat eigenlijk? Heb je dat ook eens gehad? moet zeggen dat ik had aangegeven dat ik heel bang was, en nog nooit een verdoving had gehad, en ze vetelde heel duidelijk wat ze ging doen, en ze verzekerde me, dat ik geen last zou hebben, kon wel wat napijn hebben, en, mocht wel paracetamol pakken, Is trouwens helemaalniet nodig geweest. Groetjes Wendy

Erg knap dat je toch gegaan bent! En dan gelijk al die behandelingen...
Verder een hele fijne vakantie! Ik ben eigenlijk best jaloers op je.
Genier ervan en ik hoop dat je geen last krijgt van je kies.
Sil

Aaaaaiiii,het deed bij mij pijn in mijn mond toen ik jou verhaal las.
Jeetje zeg dat was nog even een uitgebreid verjaardagscadeau geworden
Maar gelukkig is dat nu achter de rug en vakantie voor de boeg!
Heel veel plezier en succes met het vliegen!!

Groetjes Mikkie.

hoi mijn schoonvader is tandarts en mijn moeder heeft een keer zitten huilen van de pijn in het vliegtuig, maar die had dus nog zenuwen in die kies.
Als je en wortelkanaalbehandeling hebt gehad zijn ze weg en is de kies gevoelloos. Dsu dan hoef je je geen zorgen te maken.
groetjes ELke

Goed van je dat je bent gegaan!!! Lucht wel op he....
En heeeeel veel plezier op vakantie (heb je wel verdiend nu he! )!!
Geniet er maar lekker van!  (en ook ik ben jaloers!!!)

Terug
Bovenaan