vervolg termijnecho

hoi allemaal!!!
vandaag mijn echo gehad en ben zoals al verwacht 9 1/2 week zwanger!!! joepie!!!!!!!!!!!!!
op de echo zelf zag je best weinig, maar heb het hartje wel al zien kloppen!!!!
klopt het nou dat als je het hartje ziet kloppen, de kans op een miskraam kleiner wordt????
ben dat daar vergeten te vragen!! dom dom dom......
nu over 3 weken naar de verloskundige.
ben blij als ik de 12 weken heb bereikt, geeft toch een geruster gevoel, denk ik!!!!
xxxx andrea
 
Nee het hartje zien kloppen heeft niets te maken met een eventuele miskraam,maar ga maar lekker genieten en niet van het ergste uit. Dat weet je toch nooit of dat gebeurt !
 
Volgens mij heeft het hartje zien kloppen wel dergelijk iets te maken met een evt. miskraam...
Ik denk dat het allemaal wel oke zit als je het hartje ziet kloppen.

Ga er dus maar lekker van genieten, want het is zo om allemaal...

Sun 28+2 wk
 
Jawel dat heb ik ook gehoord. Vaak heb je met 12 weken pas een echo. Als het kindje dan overleden is dan is dat meestal voor 7 weken. Een hartje horen is een heel goed teken. Als het niet goed ontwikkeld was dan was het hartje niet gaan kloppen.
Jij bent zelfs al 9 weken!!

Natuurlijk geeft het nooit 100% garantie maar dat is door de hele zwangerschap.

Groetjes Bianca
 
pff helaas is dat niet zo hoor, tot dan toe is de ontwikkeling wel zo geweest dat het ok is, maar mijn kindjes overleden tot ik 17 weken zwanger was, hun hartjes zo maar ineens gestopt..... ik zeg altijd maar: je kunt pas opgelucht ademhalen als het in de wieg ligt.

gr sandra
 
hoi allemaal

her is zo dat als je een echo hebt gehd meteen goede hart actie voor 12 weken de kans op een miskraam daalt van 15% naar 3% dus het heeft wel degelijkliets te maken met elkaar. het feit dat er nog een kans op 3% bestaat is een teken dat er nog wel wat kan gebeuren maar dat de kans hierop een stuk kleiner wordt. dit heb ik niet van horen zeggen maar dit is me uitgelegd door mijn eigen gyneacoloog.
ik zou zeggen geniet van je zwangerschap en laat je niet gek maken door wat anderen meegemaakt hebben hoe erg dir voor die ander ook is.
 
Bij de meeste miskramen die plaatsvinden rond de twaalfde week blijkt het mis te zijn gegaan tijdens of voor de achtste week.

Indien je dus na de achtste week een echo hebt gehad en daarop het hartje hebt zien kloppen, dan is de kans op een miskraam zeker kleiner geworden. Maar garanties geeft het uiteraard nooit. Je kindje verliezen door een vroeggeboorte of tijdens de geboorte kan ook, maar daar houden we natuurlijk niet bij voorbaat rekening mee en die kans is veel kleiner. (inderdaad ook bij mij heeft de gynaecoloog dat zo uitgelegd.)

Dus gewoon lekker genieten en dromen over je kindje dat zich over een aantal maanden aan je laat zien.

Bewaar je zorgen voor morgen, want misschien komt hetgeen je vreest nooit, geniet van vandaag dan heb je dat in ieder geval al gehad.

Geniet ze.
Miep
 
Een miskraam kan gebreueren tot 16 weken, dus ook al heb je hartactie gezien dan kan het altijd nog fout gaan, maar daar moet je niet vanuit gaan. Als het gebeurd dan had het zo moeten zijn, omdat dan het kindje toch niet helemaal gezond zou zijn geweest en dat moet je denk ik maar in je achter hoofd houden.
 
Terug
Bovenaan