vervolg uitslag

hoi meiden,
pfff nou vandaag weer in het ziekenhuis geweest met mijn moeder. vorige week woensdag is ze geopereerd (borstbesparend) en vandaag kregen we de uitslag van de testen.
ze hadden haar 1e lympf weggehaald en die is gelukkig helemaal schoon, de rest van haar lympfen hoeft dus niet weggehaald worden. er zijn daar geen uitzaaiingen gevonden.

maar de uitslag van de tumor in haar borst was minder positief. ze houden 3 soorten aan en mijn mams heeft de ergste vorm. het is een erg agressieve tumor die niet gevoelig is voor gewone hormoon behandeling. de tumor is nu wel verwijderd uit haar borst, alleen zijn ze nog verder aan het onderzoeken of ze voldoende weefsel eromheen hebben weggehaald. daarvan horen we uiterlijk dinsdag de uitslag. het kan zijn dat ze nog een keer onder het mes moet om nog wat weefsel te laten verwijderen.
daarnaast moet ze toch ook aan de chemo, maar dan als preventie zodat ze zeker weten dat het toch niet verder kan verspreiden door haar lichaam. ik had zo gehoopt de ze gespaard zou blijven van chemo (zo jong is ze nou ook niet meer). geestelijk is ze wel sterk genoeg, maar lichamelijk is ze maar een iel poppetje. (klinkt beetje raar om te zeggen over mijn mams maar anders kan ik het even niet omschrijven).

het is een heel dubbel gevoel. aan de ene kant ben ik heel blij dat er geen uitzaaiingen zijn gevonden, maar aan de andere kant nu toch chemo.
nou is het alleen weer wachten om te horen wanneer alles gaat starten. ik begreep dat de wond eerst iets meer moet genezen.

groetjes linda

Toevallig, moest afgelopen week aan je denken....
Hoop dat je mama goed door de chemo's komt...
Het slurpt zoveel energie van je weg....Wens jou en je moeder het beste toe komende tijd.Groetjes Roos.

Jee meid wat dubbelzinnig hé? Aan de ene kant blij dat er niks in dr lympfen zit en aan de andere kant verdriet omdat het de ergste vorm is.
Echt heel rot nieuws.
Ik wens jullie heel veel sterkte en je moeder heel veel kracht toe om dit gezwel helemaal te lijf te gaan.
En sorry dat ik niet terug kon praten vanavond, had visite, sorry.

Heel veel kracht toegwenst.

Liefs en knuffel Irene

Veel sterkte meis, en ik wens je moeder heel veel kracht en wilskracht toe om de chemo 'goed' te doorstaan.
Ik hoop dat alles goed mag komen, met een agressief soort kanker toch ook heel fijn dat de lymfen nog schoon zijn en het niet uitgezaaid is!

Liefs Marina

Hey meid,
Wat vervelend dat ze nu toch chemo moet, maar ja risico wil je ook niet lopen natuurlijk...!
Fijn dat er geen uitzaaiingen zijn gevonden en hopelijk is een 2e operatie niet nodig!!
Heel veel sterkte en succes, we denken aan je!

Liefs MJ

Terug
Bovenaan