vervolg van mamamanon

Hallo, ik had de vraag over wat ik moest doen qua voeding omdat het cb het mij telefonisch sterk afraadde, maar ik ben er vandaag geweest en tess heeft vanavond voor het eerst een wortelhapje gehad en ik mag ook al anderen groentes geven en over een maand met fruit beginnen!!

Had mijn gevoel toch gelijk.
daar ben je moeder voor dacht ik maar zo:)

Groetjes Manon mama van Tess 4mnd.
 
Het is wel leuk he, als ze andere dingen gaan eten.

Op zich hebben ze volgens mij de eerste 6 maanden niets anders nodig. Maar misschien is dat met flesvoeding anders, dat weet ik niet.

Het maakt niet uit of je met fruit of groenten begint, maar geef een paar keer hetzelfde achter elkaar zodat je weet of je kindje er goed tegen kan (zeker bij kans op allergie hier goed op letten)

Geef eerst de wat "zachtere" groentes en fruit.
Dus wortelen en erwten en nog even geen prei of ui.
Dus banaan, appel en peer en nog even geen kiwi of aardbei.

Hoe vond tess het? Ze keek zeker vreemd op toen er opeens een wortel voor haar neus lag?
 
ze mogen eerst alleen wortels,bloemkool,brokkoli en witlof en met fruit peer of appel van banaan verstopt de darm maar fruit mag pas met 5 maand ik geef ook nog bv. ik ben aan het afbouwen maar ik merkte dat tess behoefte had aan meer.

ze vond de eerste hap raar maar ook wel lekker, ik heb de filmpjes en foto's ook op mijn hyves http://mnonnetje1.hyves.nl/
 
Ik kan je hyves niet bekijken, maar heb je een berichtje daar gestuurd.

Mijn dochter had eigenlijk pas behoefte aan iets extra's toen ze 6,5 maand was (ze is nu ruim 9 maanden). Ik ben wel begonnen met fruit toen ze 5 maanden was, maar in het begin at ze echt alleen maar muizehapjes. Meer proeven dan eten dus.

Ik heb nu 1 voeding vervangen door kunstmelk zodat ik op het werk niet meer hoef te kolven. Ik hoop dat ik de rest gewoon borstvoeding kan blijven geven.
Na 9 maanden is mijn productie als het goed is stabiel genoeg om die voeding te kunnen missen.

Wil jij helemaal stoppen met borstvoeding?
 
hallo deedee. hoe kan het dat je mijn hyves niet kan bekijken dan??

tess heeft er echt al behoefte aan en ze krijgt nu ook zo'n kwijl/smeerkoekje;)

ja ik wil helemaal stoppen met borstvoeding, ik zit nu nog op 1 bv de laatste voeding van de dag krijgt ze de borst en vanaf donderdag stap ik helemaal over op de borst, ik gunde mezelf en tess en geen tijd meer voor en dat is zonde en nu zijn we allebei relaxter.
 
Ik kan ondertussen wel je hyves bekijken, ik weet niet wat er mis ging.
Geweldig filmpje!

Een kwijl/smeerkoekje hahaha bedoel je zo'n rijstkoekje die je vervolgens overal en nergens terug vind?

Jammer dat je stopt met borstvoeding, maar als jij en je dochter relaxter zijn zonder dan is het vast de beste beslissing voor jullie beide. Gewoon goed afgaan op je eigen (moeder)gevoel.
Hier zeggen mensen ook wel eens: waarom stop je niet, het heeft nu toch wel lang genoeg geduurd. Mijn gevoel zegt juist: lekker doorgaan zolang we het beide fijn vinden.
Zo zie je maar iederen moeder en kind is anders en dat is wel zo leuk. Als we allemaal precies hetzelfde waren en deden hoefden we elkaar niet te vragen en vertellen.
 
hallo deedee, ja leuk he ik bekijk ze zelf ook nog vaak haha.

nee ik bedoel zo'n bambix koekje maar als tess haar armpje uitsteekt pakt de hond stiekem het koekje uit haar hand en dan is het brullen geblazen want de koek is kwijt!!
snel een nieuwe en ze is weer tevreden!

ja opzich jammer maar ik vind het ook goed zo ik vind het knap dat je het nog doet maar ik trok het op een gegeven moment niet meer en het belangrijkste schijnt ze nu ook gehad te hebben.
 
hallo deedee, ja leuk he ik bekijk ze zelf ook nog vaak haha.

nee ik bedoel zo'n bambix koekje maar als tess haar armpje uitsteekt pakt de hond stiekem het koekje uit haar hand en dan is het brullen geblazen want de koek is kwijt!!
snel een nieuwe en ze is weer tevreden!

ja opzich jammer maar ik vind het ook goed zo ik vind het knap dat je het nog doet maar ik trok het op een gegeven moment niet meer en het belangrijkste schijnt ze nu ook gehad te hebben.
 
Terug
Bovenaan