vervolg van (overspannen ?) Anita

A

Anoniem

Guest
Hallo Lady's,

Ik wilde jullie even op de hoogte brengen van "Anita-Gate"
Vanmiddag een gesprek gehad met het locatiehoofd. Natuurlijk weer ... ik blijf aan de gang! Toch vond ik het gesprek wel prettig. Het was duidelijk voor hem dat het werk niet het probleem is. Ik heb kort maar wel duidelijk proberen uit te leggen wat er is.  Hij heeft het niet zien aankomen, ik heb ook niks aangegeven.  Mijn team is op de hoogte  en  reageerde ook verbaast. Oh oh, wat kan ik toch goed  verbloemen!
Volgende week maandag  hebben we weer een gesprek. Dan kijken we hoe het gaat met me. Misschien ben ik dan al aardig opgeknapt en ga ik weer 1 dienst draaien. Het moet gewoon eerst eens rustig gaan worden in mijn lijf!

Ik voel me  tot nu toe best redelijk.  Het hele erge down gevoel is wel wat minder.  Maar ik ben er zeker nog niet. Sommige dingen kan ik helemaal niet aan. Voorbeeld: gister was  Daan op zijn buik in slaap gevallen. Zo werd hij dus ook wakker. Hij schrok zich een hoedje en  begon te brullen.  Maar...ik  was buiten in de tuin  en had het niet gehoord!  Ik stond te kleppen... Dus opeens hoorde ik hem, met een noodgang naar boven en daar lag Daan...helemaal bezweet en in paniek. Ik heb hem gepakt en schrok zo dat ik maar mee ging snikken.  Ik kon er niks aan  doen.... voelde me zo schuldig en verdrietig. Voordat ik er erg in had huilde ik al. Snel me weer vermand en Daan getroost. En dan merk ik dus: dit is nog niet Anita. Ik was alweer te vroeg aan het juigen.    Nou ja, ook weer een wijze les.

Deze week ga ik niks doen! Dat heb de laatste paar dagen ook niet gedaan, voelt best goed!

X Anita

Goed dat je erover hebt gepraat op je werk! Lucht toch ook wel op denk ik he?
En heel fijn dat je je iets beter voelt! En je kunt ook niet verwachten dat alles in een paar dagen weer helemaal oke is, maar je bent op de goede weg toch!
Probeer te genieten van je kleintje en alles wat je leuk vind en doe idd maar lekker rustig aan!!!

x 4dec

Je bent zeker op de goede weg!
Het zal nu eenmaal gaan met vallen en opstaan en het heeft echt wel tijd nodig, vergis je daar niet in!
Geniet van je 'vrije' tijd en doe lekker rustig aan.
Sil

Hoi Anita!!

Je bent zeker op de goede weg!  En het gaat idd met vallen en opstaan..
Klinkt ook te bekend in mijn oren, zeker op de dagen dat het goed gaat... dan heb je zoiets van; heyyyy, het gaat weer lekker!!   Het gene wat ik geleerd heb.. kijk het per dag aan.. en aan het einde van de dag even goed tegen jezelf zeggen; dat is goed van mij!!!
En de volgende dag gewoon overnieuw beginnen, ik merkte nl ook dat als 1 dag goed was gegaan ik dat voor de volgende dag ook van mezelf weer verwachtte.. En wat een domper is het dan, als dat niet zo is. Take it as it comes!

En je komt er wel!! een dikke pluim vanaf deze kant!!!          

Groetjes Debby mv B'Elanna

Hoi Anita,

Je bent echt goed bezig! En fijn dat je even niks hoeft te doen.
Ik denk inderdaad dat het goed is om het per dag te bekijken en ook goed aan blijven geven wat lukt en wat niet!

Sterkte hoor meid en geniet lekker van je prachtige ventje!

Dank jullie wel hoor!
Ik vind het erg fijn dat er herkenning is...

Ben wel moe, dus ik slaap veeeeeel maar erg licht. Ik merk dat ik dan niet helemaal 'weg' ben, draaien enzo. Maar goed, ook dat hoort erbij zegt men.

Ga nu Daan weer halen van de oppas.

X Anita

Hoi Anita,

Ik lees en leef met je mee, ik heb nog niet gereageerd omdat ik zelf ook herstellend ben van een behoorlijke dip (lees: depressie), maar ik denk dat je op de goede weg bent, op rust komen is heel belangrijk! Zo makkelijk gezegd, maar erover praten (is een heel belangrijke stap, misschien wel de belangrijkste!) uitrusten,   gezond eten, slapen, ontspannen, helpt allemaal en de ene dag zal het beter gaan als de andere!
Sterkte meid, het komt vast goed!

x Esther

ps: ik neem anti-depressiva (Remeron), wat mij goed helpt

Terug
Bovenaan