vervolg: wie weet raad?

A

Anoniem

Guest
Hey,
Kimpansee, ik ben begin juli gestopt met de pil. De eerste cyclus was 43 dagen en dit zou dus pas mijn tweede cyclus zijn (na 23 dagen). Wanneer heb ik dan mijn eisprong gehad? 14 dagen geleden?
Barbarella, het was helder rood bloed en ik verlies er vandaag nog een klein beetje...
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, want ik word hier gek van!

Hoi,

Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn. Of je hebt een innestelingsbloeding gehad (ik weet alleen niet of je dan veel bloed verliest, volgens mij zijn het maar een paar drupjes) of je bent inderdaad ongesteld geworden. Op zich zou dat wel kunnen. Als je net van de pil af bent kan het even duren voordat je cyclus op regel is. In principe is het zo dat als je ongesteld bent je veertien dagen daarvoor je eisprong zou moeten hebben gehad. Hopelijk heb je hier wat aan.

Groet An.

hoi hoi,je kan het merken aan je cermixslijm,heb je die gehad?ongeveer tussen dag 10 en 14? sucses

hoi ikke25

ik denk dat je eerste cyclus zo lang duurde omdat je net van de pil af bent. ik denk dat je het ff af moet wachten totdat je lichaam zichzelf weer op de rit heeft. pas dan kan je met zekerheid je cyclus bepalen.
als je eenmaal je cyclus weet is het uitrekenen van de vruchtbare periode niet moeilijk. ff een voorbeeld:

je hebt een cyclus van 32 dagen (heb ik zelf namelijk) 32 - 14 is 18. op dag 18 heb je dan meestal je eisprong.

heb je een cyclus van 28 dagen, dan is je eisprong op dag 14 (28 - 14). ongeacht hoelang je cyclus is, trek er 14 dagen vanaf en je weet ongeveer wanneer je eisprong is. als je een dag of 5 van te voren begint met klussen is dat perfect. het liefst om de dag, dan blijft het zaad optimaal. doe je het iedere dag, wordt de zaadkwaliteit minder.

hopelijk heb je hier wat aan. ik weet dat t wachten klote is, maar probeer er eerst achter te komen hoe je cyclus is/gaat worden als je al wat langer zonder de pil bent. je kan er nu nog zo moeilijk wat van zeggen na 2 mnd!

succes
xx kimpansee

Terug
Bovenaan