vervolg ....

hoi allemaal,
gisteren HET gesprek met mijn ouders gehad. We gingen er bewust zonder verwachtingen heen, en het is op zich best wel meegevallen. Maarja achteraf gezien heb je altijd dingen die je nu (je beter weet) anders zou hebben gedaan.
Mijn ouders waren dus heel verdrietig geweest om het feit dat ik niet zwanger raakte en mijn zus dat wel was. Maar ja dat gevoel hebben wij dus niet gemerkt. En heel boos omdat ze tegen iedereen hadden verteld van onze situatie en dat ze een weekje later konden zeggen dat iwij 12,5 weken zwanger waren. Maar ja wij wisten toch ook niet dat ze dat tegen iedereen gingen vertellen ? Blijkbaar hebben ze alles m.b.t. baby's voor ons juist vermeden terwijl wij daar wel enorme behoefte aan hadden (om het erover te hebben) Het komt er eigenlijk dus op neer dat wij allemaal dingen van de ander hebben verwacht die de ander niet waar heeft gemaakt. En dat we de situatie's ook allemaal verkeerd hebben ingeschat, juist door elkaar te beschermen is er een enorme miscommunicatie ontstaan. Het was echt een heel nuttig gesprek, en ik ben blij dat het allemaal weer normaal is.
mijn moeder vroeg zelf of ze een keertje mee naar de VK mocht en dat we samen een keertje gaan winkelen enzo. (dat had ik inderdaad ook enorm gemist!)En ze waren heel geinteresseerd in de spulletjes die we nog moesten aanschaffen en al hadden enzo. Dus dat zit wel snor ;-)
Verder hebben we de situatie met mijn zusje nog eens uitgelegd. Ik bedoel wij zijn niet echt boos op hun, maar vinden gewoon dat ze heel bekrompen denken, en vinden gewoon niet dat we maar alles van hun moeten pikken omdat ze nou eenmaal zo zijn ! Er zijn hele lelijke, vedrietige en pijnlijke dingen door hun gezegd die ervoor hebben gezorgd dat wij de beslissing van 'bedanken voor de eer van peettante' hebben genomen. En nu zijn ze daarom dus boos op ons, terwijl ze zelf de oorzaak van het hele gebeuren zijn. We hebbenook tegen mijn ouders gezegd dat hun de eerste stap moeten zetten, dat wij dat niet meer doen ! Kijk tuurlijk beseffen we dat het voor mijn ouders geen pretje is om tussen 2 vuren te zitten, en wij zullen ook echt wel normaal tegen ze doen als we ze zien ofzo (we zijn niet boos alleen enorm teleurgesteld) Dus we zien wel hoe dat dat gaat aflopen.
Ik moet zeggen dat het geval met mijn ouders meer prioriteit heeft. Maar uiteindelijk is dat nu dus uitgepraat.
groetjes Merel+
 
Wat een opluchting! Een hele zorg minder kan ik me voorstellen. Erg eigenlijk wat er allemaal door miscommunicatie kan ontstaan...

Nou maar hopen dat je zusje nog bijdraait.Tja, ze heeft gevraagd of je peettante wil worden en op een gesloten vraag kan je 2 antwoorden krijgen. Dat had ze zelf van te voren niet bedacht denk ik. Het antwoord op een vraag is nou eenmaal niet altijd het antwoord wat je wilt horen.

Wie weet kunnen je ouders je zusje tot inkeer brengen.
 
Hoi Merel,

Wat ben ik blij voor je zeg. Inderdaad een zorg minder. En gelukkig kunnen jullie en ook je ouders nu gaan genieten.

groetjes en succes nog met je zus.
Van Shirley.
 
hoi merel, fijn om te horen dat t gesprek met je ouders zo goed is verlopen en dat zij er eigenlijk dus ook zo mee zaten. hopelijk draait je zusje ook nog bij!
gr fie
 
Hoi Merel,

Ik ben echt ontzettend blij voor je.
Ik wil wel even iets zeggen zonder je van dat blije gevoel af te helpen, he:

Nu niet meteen alles pikken, he!
Jullie zijn nu gelijkwaardieg aan elkaar, laat dat zo de eerste tijd!

Succes verder met je zus.
Veel liefs

 
wat ben ik blij voor jullie dat het goed is gekomen met je ouders.
misschien draaid je zus ook bij geef e nog de tijd als ze het hoort van je ouders draaid ze vast wel bij denk ik.
geniet van het contact met je ouders de rest komt vast ook wel goed.
veel liefs mir
 
bedankt voor jullie reactie's. ik ben inderdaad blij dat in ieder geval de relatie met mijn ouders weer normaal is. Tenslotte zijn ze toch dadelijk opa en oma van ons ukkie. Dat was voor ons het belangrijkste. Het zou leuk zijn als de relatie met mijn zus ook weer hersteld was, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet zo mis. We hadden vantevoren toch al ieder ons eigen leven, met weinig raakvlakken. Ik ging toch al niet zo snel met haar winkelen enzo, dus dat mis ik eigenlijk helemaal niet. ik vind het zo wel best, als ik haar zie zal ik gewoon netjes vragen hoe het met haar gaat en gedag zeggen, maar daar zal het bij blijven. Prima zo ! Wie weet wordt ze door de kleine straks volwassener.
liefs Merel+
 
Terug
Bovenaan