vervolg........

Dag dames,

Voor de dames die het graag willen weten, hier een brichtje.
Laatst heb ik hier een berichtje geplaatst dat ik gisteren afscheid zou gaan nemen op m'n werk. Het is allemaal even wat anders gelopen.....
Gisteren toen ik opstond kreeg ik geen lucht meer en ik wist niet meer wat boven en onder was van de pijn. Ik vond het heel raar maar het werd alleen maar erger. Een uur later ben ik op de spoedeisende hulp beland in het ziekenhuis. Ik werd meteen naar een kamertje gebracht waar van alles met me werd gedaan. Ik kreeg infuus, hartfilmpje, zuurstof en lag inneens aan allerlei apparaten. M'n bloeddruk was al aan de hoge kant maar nu was het echt raak. Het bleef erg schommellen, van heeel hoog naar heeeeel laag. De eerste reactie van de arten was dat ze dachten dat ik longembolie zou hebben. Ivm. de zwangerschap wilde ze geen runtgenfoto's maken. Ik kreeg een radioactief vloeistof ingepoten wat dan rond gaat in je bloed en zo kunnen ze het dan zien. Ze konden het nog niet helemaal uitsluiten. Ze hadden gezien dat m'n linker long (de kant waar ik erg veel pijn heb) het voor 40%deed en de rechter kant voor 60%.
Ze besloten om toch rontgenfoto's te maken.
Uiteindelijk bleek dat ze longembolie uit konden sluiten. Ik was heeeel blij met dat bericht maar had wel een beetje een angstgevoel. Eerst die rare vloeistof in m'n bloed en toen ook nog eens twee foto's.
Om half zeven kreeg ik te horen dat ik wel naar huis kon en dat ik mezelf en de baby goed in de gaten moest houden. De conclusie....Frummel heeft me zo hard geschopt dat m'n ribben gekneusd zijn en daardoor kan ik ook niet goed ademen.
Ik was heel erg blij dat ik frummel weer goed voelde toen we thuis kwamen, als hij m'n ribben nu maar met rust laat. Ik heb vannacht rechtop geslapen en het iets minder benouwd te hebben en vandaag voel ik me al een stukje beter.
Het was dus een hele rare en vervelende dag gisteren. Ik hoop dat ik snel weer wat meer lucht krijg en dat ik alsnog over een week afscheid kan gaan nemen op m'n werk.

Liefs, Ank

 
Hoi Ank,

wat zul je vreselijk geschrokken zijn meid!! Wat een toestanden, en helemaal dat je in het ziekenhuis gelijk aan allemaal toeters en bellen komt te liggen. Dat maakt het helemaal zo eng lijkt mij.
Gelukkig is het goed afgelopen allemaal, maar de schrik zal er wel goed in zitten.
Zoiets verwacht je toch niet!!
Hoop dat je weer een beetje gerustgesteld bent en dat je er weer gauw bovenop komt.
Doe maar kalm aan en overhaast niks meissie!
Laat je nog even weten hoe je het weekend doorgekomen bent?

Liefs Esther.
 
Wow Ank, wat een heftig verhaal! Wat een angstige ervaring moet dat geweest zijn meid! Hopelijk ben je nu weer wat gerustgesteld en heb je meer lucht en minder pijn. Het beloofd wat, zo'n kleine frummel! Veel succes met de laatste loodjes en sterkte waar ndig!

Liefs Debbs
 
Zo, da's ook niet niks wat jij hebt meegemaakt, erg angstig allemaal.

Gelukkig lijkt het dan mee te vallen, hopelijk nemen de klachten snel af.
sterkte ermee.....Mosy
 
Bedankt dames voor jullie lieve recties. Gelukkig gaat het al wat beter met me. Gisteren ging het weer betr als vandaag maar ik heb er vertrouwen in. De kleine is ook weer erg wild dus dat zit wel goed, dat is natuurlijk het aller belangrijkste. Ik heb nu officieel een week vakantie en dan ga ik met verlof. Ik ga nu dus helemaal niet meer werken alleen na de vakantie nog even afscheid nemen.
Ondangs dit voel ik me wel heel gelukkig. Misschien besef ik hierdoor nog meer hoe blij ik mag zijn met een gezonde baby in m'n buik. Zodra ik weer wat kan ga ik er zeker van genieten. Ik krijg nu ook echt zin in die tutteldingetjes zoals kleertjes wassen en alles helemaal metjes maken.

Liefs, Ank en karatekid
 
Jeetje, als ik dit lees herken ik heel veel uit mijn vorige zwangerschap. Gekneusde rib had mijn huisarts en later de fysio al gezegd maar ik ging door de grond van de pijn en heb zelfs een keer de vk gebeld omdat ik zowat van m'n graatje ging. Zij deed een paar testjes, bloeddruk, urine ivm eiwit, niks aan de hand zei ze. Ik natuurlijk allang blij, maar de pijn bleef maar ik wilde niet zeuren dus zal er wel bijhoren.
Met 36 wkn SCHRIK had ik heftig bloedverlies en ben met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Op de echo niks te zien. GELUKKIG maar. Na een week mocht ik weer naar huis, de bloeding was gestopt, wat 't was wisten ze niet. Met 41,5 week ben ik bevallen van een GEZONDE zoon maar aan de (mega)placenta zat een los stukje. De baby had me dus zo hard geschopt/ lag klem tussen m'n ribben dat zelfs de placenta stuk is gegaan. Nog steeds voel ik m'n rib, ook op m'n rug (na ruim 9 maanden!)en ik vind dat ik slecht ben voorgelicht. Ik heb er zelf achter moeten komen wat er aan de hand was en niemand kon iets voor me doen. Jammer want het komt dus wel vaker voor. Veel succes, doe maar rustig aan!
 
Terug
Bovenaan