Vervroegde 1e echo, iemand ervaring?

Hallo!
Zijn er meiden die ervaring hebben met een vervroegde 1e echo? Hoe ver was je toen en wat was er te zien?
Reden
dat ik dit vraag is dat ik hiervoor een miskraam heb gehad en nu
aangeboden heb gekregen om vanaf week 6 echo's te laten maken. Nu wil
ik dit aan de ene kant heel graag, omdat ik het allemaal wel erg
spannend vind, maar aan de andere kant ben ik ook bang voor een
'onzekere' echo, dus dat het kindje net wat jonger is dan we denken en
er dus NOG geen hartje te zien is.
(een echo in week 7 is geen
optie want dan zit ik in het buitenland). Er staat in ieder geval een
afspraak voor week 8. Wat is wijsheid...geduld hebben tot week 8 of
toch al in week 6/6en'nhalf gaan...
(de verloskundige zei dat ze het
aan ons overlaten, dus met risico dat 't kindje jonger is en we nog
niets met zekerheid kunnen zien)
Dankjewel!
groetjes Sab

hoi, ja ik bedoel ook niet de echo zelf, zo'n inwendige heb ik ook wel 'ns gehad, maar ik bedoel meer, hoe vroeg heb je een echo gehad en wat was er toen te zien... kun je daar iets over vertellen?
dankje!

in mijn vorige zwangerschap heb ik met 6 wkn echo gehad en daar bleek alleen vruchtzakje op te zien. Omdat ik erg onregelmatige menstruatie heb, gaf gyn aan dat het mogelijk was dat er alsnog een vruchtje zou groeien maar dat ze dit niet met zekerheid kon zeggen. Gevolg: 2 onzekere weken tot nieuwe echo (met 8wkn) waarop gelukkig wèl n vruchtje te zien was.
Ik zou m'n onzekerheid denk ik proberen te beheersen en gaan voor 8wkn-echo. Omdat er dan zeker iets zichtbaar zal zijn!!
Succes met maken van je keuze,
groetjes mira

Beste S77

Als ik jou was zou ik pas in week 8 gaan, maar dat komt omdat ik gisteren een echo heb gehad en er was alleen een vruchtzakje te zien (ben nu precies 6 weken), nou moet ik twee weken wachten voordat ik weer naar het ziekenhuis mag, maar dit worden natuurlijk wel 2 lange weken. Als ik dit van te voren geweten had, had ik geen afspraak gemaakt gister, maar iets later.

Ik moest er wel vanuit gaan dat het een miskraam wordt is me verteld, maar ik vraag me af of dat gezegd is om mijn verleden (kindje met 6 maanden overleden) of omdat het echt zo is.

Ik hoop dat je eruit komt.

Ik heb van de week een eerste echo gehad met 5 weken en 6 dagen. Er was een vruchtzakje te zien met ergens onderin een heel klein kruimeltje waarin wij een wit vlekje zagen wat bewoog. Dit witte vlekje was het hartje. Dat was dus heel goed te zien in mijn geval. Maar ook van te voren werd ik gewaarschuwd dat dit misschien nog te vroeg was om iets te zien.

Hallo,
Ik heb vandaag een 1e echo gehad, omdat ik van de week een klein beetje bloed had. Volgens de echo ben ik ruim 7 weken zwanger. Het vruchtje en het hartje (het klopte!) was al erg goed te zien. Dus je begrijp wel dat ik er erg blij mee ben!

Hoi S,

Ik heb je gevonden hier! Gelukkig. Inmiddels weet ik dat je echo prima is verlopen. Hopelijk kom je naar dit forum, we hebben al een nieuw draadje, forumhoppers haha...wel leuk!

Voel je je goed? Bij mij gaat het heel wat minder, dont worry, niet met de zwangerschap daar gaat het heel goed mee gelukkig. Althans het voelt nog goed. Hoop je gauw te spreken meid.

Groetjes Peet

Terug
Bovenaan