Vervroegde bekkenklachten

Zucht.. eindelijk een beetje het rozewolk gevoel en lekker bezig, voel ik me deze week toch extra moe. dat hoort bij de HCG piek.

Maar ook heb ik veel last van bekkenklachten. Dinsdagavond een vergadering van 2 uur. en na een half uur zitten kon ik niet meer. Precies in het midden van mn bekken/vagina deed het gewoon pijn met opstaan. Dus ik afwisselend lopen en weer zitten, maar ik verging van de pijn.

Naast het trekken van mn baarmoeder wat bij de groei hoort, heb ik helaas last van een soort extra druk echt in het midden van mijn vagina. En op hele rare momenten komt die druk. Het voelt echt als een bal die doorzakt door mijn vagina.. En daarna is het weer weg.

Na een paar dagen wachten heb ik dus zojuist gebeld naar de VK om te vragen en ze gaf dus aan dat als ik nu niet iets doe aan bekkenbodemoefeningen en naar de fysio ga, dat k daar best de rest van de zwangerschap pijnlijke klachten aan overhou..

Mijn angst voor miskraam is weg, maar ik baal natuurlijk wel. Ik doe al zo rustig en bijna niets, probeer te blijven bewegen, maar ja..

En nu moet ik nog 1 week wachten voor ik weer een echo heb om er zeker van te zijn dat alles wel goed zit..

niet zo blij nieuws dus voor het weekend, maar wel blij dat ik even gebeld heb.

Heeft iemand er last van, of last van gehad?? Bekkeninstabiliteit misschien eerder gehad?

wat vervelend meid!!
ik heb het bij me 1e zwangerschap ook gehad vanaf de 20ste week ogeveer!
nu als ik 's avonds tot rust kom, heb ik al last van me rechterboven been/heup! dus dat belooft wat voor de rest van de zwangerschap!
mijn man masseert me nu al 's avonds op bed, me been deed hij toen der tijd ook en dat hielp echt!
succe smeid!!

Heb gelukkig nog geen last maar mijn huisarts heeft al wel voorspeld dat ik in mijn zwangerschap last kan gaan krijgen van mijn rug.
Ben op mijn 16e op mijn rug op een boomstronk gevallen en toen 2 gewrichten in mijn bekken uit de kom en sinds die tijd al 4 keer naar fysio geweest met dezelfde klachten. Ben dus heel erg benieuwd of ik ook last ga krijgen van mijn rug als ik echt een buikje begin te krijgen of wat verder ben in mijn zwangerschap. Hoop het echt van niet want is geen pretje! Kan als het zover is bijna niet liggen/ zitten of staan van de pijn. Ook niet met pijnstillers

Ik wens je echt heel erg veel succes met die bekkenbodemoefeningen en hoop dat je er niet al te veel last van gaat krijgen.

Hoi FFoontje

ik had het met de 2e zwangerschap behoorlijk erg. Vanaf een week of 22, soms kon ik alleen maar achteruit de trap op omdat ik mijn knie niet hoog op kon tillen. En 1 verkeerde beweging voelde als een mes in mijn stuitje.

Dus ik ben er nu erg alert op en merk dat ik na drukte (veel huishoudelijk werk of veel lopen: winkelen) al weer een zeurend stuitje voel. Ik ben er dus extra alert op en als het echt pijn doet zoek ik de fysio maar op.

Terug
Bovenaan