Vervroegde eerste echo, geen vruchtje te zien

Hoi allemaal,

Ik ben volgens mijn berekening vandaag 6 weken en 5 dagen zwanger van mijn eerste kindje. Mijn cyclus is gemiddeld 30 dagen en eerste dag van laatste menstruatie was op 2 sept. Ik had last van buikpijn rechtsonderin mn buik en maakte me enorm zorgen aangezien het erger werd.

Ik had daarom vanmorgen een eerste (inwendige) echo. De vk zag een vruchtzakje, maar nog geen vruchtje te zien. Verder zag alles er goed uit en kon ze zien dat het vruchtzakje duidelijk in de baarmoedermond zat, dus geen bbz waar ik zo bang voor was.

Nu moet ik over een week terug komen, maar ben zo bang dat er dan geen vruchtje is en geen kloppend hartje. Iemand hier ervaring mee?

Ook zag ze een 2e vruchtzakje wat volgens haar helemaal leeg was, waardoor ik alleen maar meer in de war raakte.

Zou het kunnen dat ik minder ver ben dat ik denk en te vroeg was? Ik weet het gewoon niet.

Groetjes
B
 
Tsja, er is vanalles mogelijk, vooral als je nog niet zo ver bent als je dacht te zijn. Voor 5,5 week is het vaak beperkt wat er gezien kan worden op een echo. Als er wat gezien wordt, lijkt het in elk geval nog in de verste verte niet op een mensje. Als je 3 weken optelt bij de tijd sinds je positief getest hebt, kan het dan zijn dat je nog geen 6 weken zwanger was?

Overigens: een vruchtje hoort niet in de baarmoedermond te zitten, dat zou een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn. Die baarmoedermond en baarmoederhals zijn weliswaar delen van de baarmoeder, maar met buitenbaarmoederlijk wordt eigenlijk bedoeld 'buiten de baarmoederholte'. Ook in de 'horens' (cornua) waar de aansluiting met de eileiders zit telt als buitenbaarmoederlijk. 
Hoe dan ook, ik neem aan dat de vruchtzakjes netjes in de baarmoederholte zaten, anders was je ongetwijfeld doorverwezen naar de gynaecoloog voor verder onderzoek en het maken van een plan voor hoe de zwangerschap afgebroken gaat worden.

Hopelijk krijg je volgende week goed nieuws!
 
Terug
Bovenaan