Vervroegde overgang, toch kans op zwangerschap?

<p>Hallo allemaal,</p><p>een paar maanden heb ik te horen gekregen dat ik in een vervroegde overgang zit (25jaar) en dat mijn kinderwens waarschijnlijk nooit vervuld zal worden.</p><p>Na weken van verdriet, onbegrip, boosheid en somberheid voel ik me eindelijk weer een beetje ''oke'' ... <br />Nu heb ik sinds 1,5 week enorme steken in mijn eierstokken, heb ik een week lang hele gevoelige tepels gehad ( nu niet meer)  en heb ik nu sinds 2 dagen roze vloed.<br />Mijn laatste menstruatie was in november, en heb altijd een onregelmatige cyclus gehad. dus op dat gebied kan het alles zijn...</p><p>Vorige week heb ik nog gemeenschap gehad, in de week van de steken in mijn eierstokken... Was het mijn eisprong en heb ik nu last van een innestelingsbloeding?</p>

Hi, allereerst wat een heftig nieuws!!
Hopelijk kan je het een plekje geven.

Zijn je eitjes op? Dat was namelijk het geval bij mij. Vervroegd in de overgang met 31 jaar.

Wij hadden toentertijd al een dochter dus wij mochten van geluk spreken dat we al gezegend mochten zijn met een kind.
Wij hebben toen besloten om het achter ons te laten en verder te gaan met z’n drieën.

Nu wil ik je echt geen valse hoop geven MAAR ik ben toch spontaan zwanger geraakt 3 jaar na diagnose.

Krijg je medicijnen voor je vervroegde overgang?

Hi!
Dankjewel. Ik weet dus niet of ik wel of geen eitjes meer heb. Ze gaven aan dat ik niet 100% onvruchtbaar was, maar de kans heel klein zou zijn.  In Juli een inwendige echo gehad waarbij alles super goed uit zag, ook een eisprong zagen zitten. En 3 maanden later een inwendige echo gehad waarbij ze aangaven dat de eierstokken leeg en klein uitzagen... contrast is dus mega groot in een korte tijd.
Ik heb hormoontabletten gekregen voor de nodige hormonen aan te vullen, maar deze slik ik nog niet.

Hi wat een schrik!! 
Gelukkig gaat het wat beter met je

Ik heb ook dezelfde diagnose. Ik word binnenkort 29. Ik heb inmiddels 3 ivf achter de rug, zonder bevruchting. Maar ik geef de hoop niet op. Ik ben nu bezig met voeding, geen suikers,  witte producten etc 

Wauw na 3 jaar spontaan, hopelijk gaat dat net zo bij ons!
Ben benieuwd naar jullie waardes amh en fsh... 

Hi ! Gebruiker10407306

Mijn FSH waarde is het enige dat ik weet, dat was toentertijd 58. ( bij de allereerste bloedtest)
Ik ben toen aan de slag gegaan met teunisbloemolie tabletten & Ubiquinol. ( in overleg met huisarts)
Daarmee zijn mijn FSH waardes wel gehalveerd maar volgens de doktoren was dit nog lang niet genoeg. Ik heb dit ongeveer een half jaar gedaan, en via het ziekenhuis in genk waar ik onder controle was werd geconstateerd dat er een eisprong aan zat te komen. Hierop een hormonen spuit gekregen en paar weken later hadden we de positieve test in handen. ( dit hierboven was dus inderdaad mijn innesteling)
Ondertussen zijn we 6 maanden zwanger van een wondertje en verwachten wij hem in december.
Hopelijk volgt er bij jullie ook snel positief nieuws! We hadden de hoop bijna opgegeven maar zoals je ziet kan het altijd toch gebeuren. Er is niks zo complex als het vrouwelijk lichaam...  

Terug
Bovenaan