verwachting van een tweeling

hoi hoi allemaal!!
gisteren 1 april naar de echocentrum geweest weer en ja hoor het zijn er echt 2!!.
met 6 weken echo 2 weken geleden is het geconstateerd maar eentje had hartslag en de ander niet. dus kregen een nieuwe afspraak en ja hoor! het beeld ging aan en bonk bonk beide hartjes volop in werking en ze liggen lekker en als ware maken ze het goed.
vanaf nu gaan we niet meer bij de verloskundige wat ik erg jammer vind. wij moeten nu via het ziekenhuis gaan lopen bij de gynacoloog dat betekend wel elke 2 wk een echo :p
super spannend. ben nu bijna 9 wk en dit verklaard dus de extreme ontbreken van lichamelijke kracht en het vervroeg uitdijen en de buik al zichtbaar.
welke november mama''s zijn nog meer in verwachting van een tweeling?????? kom lekker beppen en alvast heel veel succes in de zwangerschappen ook eenling mama's welkom hoor :D groetjesssssss

Hoi,

Wat leuk voor je!
Gefeliciteerd!
Vandaag ben ik voor een 1ste echo geweest en de Gyn denkt dat er bij mij 2 hebben gezeten maar 1 is niet verder ontwikkeld, maar wel nog een tweede vruchtzakje te zien. Ik ben ook HEEL blij met 1 en daarbij klopte het hartje dus da's mooi! Over 2,5 week een nieuwe termijnecho dus weer leuk! Succes met je zwangerschap!

gr Fem78

Hoi,

Wat leuk voor je!
Gefeliciteerd!
Vandaag ben ik voor een 1ste echo geweest en de Gyn denkt dat er bij mij 2 hebben gezeten maar 1 is niet verder ontwikkeld, maar wel nog een tweede vruchtzakje te zien. Ik ben ook HEEL blij met 1 en daarbij klopte het hartje dus da's mooi! Over 2,5 week een nieuwe termijnecho dus weer leuk! Succes met je zwangerschap!

gr Fem78

hey wat leuk!!!!!
Ik heb zelf ook heel de tijd het gevoel dat ik zwanger ben van een tweeling.....verminderde kracht, al snel een opgezette buik en in verglijking met mijn andere twee zwangerschappen heb ik hier veeeeel meer kwaaltjes. ben zelfs voor het eerst misselijk! Ik mag overmorgen voor een echo.....we zullen het zien. Hier zal het wel even schrikken zijn mocht het zo zijn....dan hebben we er namelijk ineens 4! En mijn jongste is een prematuur, en dan zou ik bij een tweeling daar nog banger voor zijn.
Ik lees graag met je mee...wat is het toch bijzonder om er twee bij je te mogen dragen! Is het eeneiig of tweeeiig? Of kunnen ze dat nog niet zien?

gr.

@ fem en hoffard jullie ook van harte met de zwangerschap. en zekers van genieten.
klopt idd fem dat als je in de beginstadium van de zwangerschap 1tje on opgemerkt kan oplossen hier is later echter niks meer van te zien. wel word verteld dat in een zwangerschap van 5 a 6 wken vaak een 2 ling word gezien i.v.m met het ontwikkelen nog van de zwangerschap maar dit hoef echter niet zo te zijn.
@ boterbloempje. wel spannend dus ben echt benieuwd of je ook in verwachting bent van een 2 ling.
ik moet zeggen mijn 1ste dochter was ook prematuur bij geboorte en ze is nu 7 en ze is boven de gemiddelde. ik weet niet hoe het bij jou zit? maar elk zwangerschap is anders en als je 2de zoon al niet prematuur is denk ik niet dat je je veel zorgen hoef te maken. wel heb je kans met 2lingen dat de een groter als het ander word gebooren. dat heeft met de ligging te maken.hoe het er nu uit ziet is het een 2 eiig zwangerschap maar dat kunnen ze nog niet vertellen. vanaf 7 april ga ik bij het ziekenhuis gynacoloog want met 2ling kan je niet meer naar de verloskundig i.v.m complicaties en of dat ze veel vaker in de gaten gehouden moeten worden als bij een eenling het voelt echt als een vip behandeling :) idd de kwaltjes zijn ook moeilijk te verdragen omdat je vanaf het begin ook voor 3 bezig ben dat vergt veel ik moet mezelf elke dag een stok achter de kont steken om de deur uitte gaan. wat ik nu heb ervaren is dat zwemmen heel fijn is maar wel zwaar in het water nu al :( maar zoals wandelen dat zit er minder in met rugpijn en harde buiken. maar met een 2ling vind ik dat je lichaam wel beter waarneemt ik weet precies wat ik wil en verlang en waar ik me mee goed mee kan voelen. zo begin ik met me ontbijt en een mama fit van dagravit en tussen de middag fruit daarna luister en ruik ik in de rondte en dan gaat t lampje branden hmmm weer naar de restaurant of dit wil ik eten hahaha.
nou spannende tijd voor ons allemaal
nou vrouwen geniet ervan en laat je flink verwennen !!!!!
groetjessssssss

Mijn eerste was twee weken te laat en mijn tweede was 9 weken te vroeg. Wat een verschil he.Ze is nu 3 jaar en gaat als een speer. De twee maanden had ze al heel snel weer recht getrokken. Helaas is het daarna niet zo heel goed met haar gegaan.....en heeft in totaal 6 maanden van haar 1e levensjaar in het ziekenhuis gelegen, waar ze tot 3 keer toe bijna weg was. Zoiets hoop ik nooit meer mee te maken. Vandaar dat is erg bang ben voor een prematuurtje.

Ik ben heel benieuwd morgen....ik zal het laten weten.

Terug
Bovenaan