Verwachtingen uitgekomen??

Ik had het er vanmorgen over met mijn man Dave. Marit is nu 7,5 maand en af en toe 'evalueren' we even hoe we het vinden gaan enzo. Ik vind het tot op heden erg meevallen voor wat betreft de drukte. Ja, het is druk, maar Marit doet het erg goed, slaapt goed (van 20.00 tot 08.00) en is een vrolijk tevreden meisje. Wat mij wel 'tegenvalt' is eigenlijk niet het goede woord, maar eerder verrast is de enorme oergevoelens die bij mij zijn vrijgekomen. Ik waak echt als een leeuwin over Marit en alleen maar het idee dat er wat met haar zou gebeuren maakt me al misselijk! Ook denk ik veel meer na over mijn eigen veiligheid, ben voorzichtiger geworden. Nou is het echt niet zo dat ik een trutje ben geworden hoor, ik heb de grip op de gezonde realiteit nog steeds, maar ik ga wel wat bedachtzamer door het leven. Laatst zei iemand tegen mij, goh, je navelstreng zit er nog steeds aan he! Ja, en ik ben trots op mijzelf als mama en op mijn prachtige dochter en op mijn man Dave, die een geweldige betrokken papa is!  Hij  is precies de papa die ik gedacht had, zijn kleine meisje is alles voor hem, ik kan daar echt van genieten zoals die twee met elkaar zijn.  Ook heb ik nog meer respect gekregen voor ouders met meerdere kindjes, ouders met een gehandicapt kindje of bijvoorbeeld een huilbaby of een baby die een slechte start heeft gehad en noem maar op. Wat negatiefs.....hhhmmmm, ja, die vermoeidheid, die gaat maar niet weg, ookal slaap ik echt voldoende, begrijp er niks van, hoe doen die mama's dat die niet zo veel kunnen slapen??? Die zouden een lintje moeten krijgen!!

Hoe is dat bij jullie, zijn jullie verwachtingen uitgekomen?

Hoi Monique,

Tis net of ik het zelf geschreven heb,precies zoals ik voel.Bedankt ,hoef ik het zelf niet meer te verwoorden.(grapje)Corne,mijn man is ook zo lief met ons Tess..een echte lieve Papa.En hij houdt ook altijd veel rekening met mij.Ook ik heb te maken met die "oergevoelens", wat ik niet erg vind hoor.Voel me op en top moeder en ben enorm trots op mijn gezinnetje.Lichamelijk laat nog weleens te wensen over.Ik geef bv en heb er een jaartje voor uitgetrokken, daarna als ik gestopt ben ga ik met mijn lichaam aan de slag.Flink sporten en Sonja Bakkeren.Wij leven nu ook al gezond maar de kilootjes gaan er nu niet zo makkelijk af.Maar goed dat is weer een ander verhaal.Ik had niet verwacht dat het moederschap zooo moooooiii zou zijn.Heerlijk,genieten iedere dag opnieuw...

Groetjes Kitty en Tess(22-09-'06)

Nou, mijn verwachtingen zijn méér dan uitgekomen! Als ik had geweten dat het zó leuk zou zijn...
In wat jij schrijft, Monique, herken ik heel veel, maar wat mij het meest verrast heeft is hoeveel beter ik in mijn vel zit sinds ik mama ben. Niet letterlijk (blubberbuik en striae ) maar figuurlijk; ik ben echt trots op mezelf dat ik zo'n geweldig mensje op de wereld heb gezet. Voor mijn zwangerschap had ik niet erg veel zelfvertrouwen en toch wel enkele minderwaardigheidscomplexjes, maar nu ben ik veel sterker. Ik vind mezelf een goede mama, en dat geeft me enorm veel zelfvertrouwen. Ik heb echt het idee dat ik de hele wereld aan kan!

En inderdaad, ik heb ook enorm veel respect gekregen voor mensen met een huilbaby, een ziek of gehandicapt kind, of mensen met andere hindernissen op de weg. Bij ons is het allemaal relatief makkelijk gegaan, al heeft Isis in het begin vrij veel gehuild, maar ik moet er niet aan denken dat ze echt ziek wordt o.i.d.

Qua drukte vind ik het ook meevallen, maar ook wij hebben de mazzel dat Isis al snel doorsliep en we er na de laatste fles om 20.30 uur eigenlijk geen kind meer aan hebben.

En mijn vriend... ik ben zó trots op hem als papa! Ik was er al van overtuigd dat hij een geweldige vader zou worden, maar hij overtreft werkelijk al mijn verwachtingen. Als ik hem met Isis bezig zie, ben ik echt het gelukkigste mens op aarde.

Oja, wat nog meer veranderd is, is dat ik een nóg grotere softie ben geworden... Echt, ik kan tegenwoordig janken bij reclames!

Al met al heeft het me zóveel rijkdom gegeven, ik zou dat kleine meisje echt nooooooooooooooooit meer kwijt willen!!

Groetjes,
Myrna mv Isis (05-09-2006)

Wij staan er eigenlijk nog steeds versteld van het feit hoe makkelijk Thomas in ons leven is geschoven! Van 2 naar 3 personen zonder problemen! Zwangerschap perfect, heb tot week 34 gewerkt. Bevalling perfect, geen wee gezien dus een KS en ik kon lachend lopend het ZH uit. En Thuis? Alsof het altijd zo heeft moeten zijn...
Mijn mama-radar breidt zich nog steeds uit, en ik weet voor alle Thomas problemen een oplossing. Ik voel me zelfs zo sterk mama dat mijn eten smaakt als dat van mijn moeder en mijn was opeens zo wit lijkt als die van mijn oma vroeger! ik zag mezelf altijd als een mama van drie kinderen, maar ik voel me zo goed dat ik een elftal aan zou kunnen! ( Niet nu hubbie op gekke ideen gaan brengen...) Zwijmel zwijmel zwijmel...
Ik hou zo vreselijk veel van dat jochie...

-X- Marieke

Hier nog zo'n "zwijmel" gezinnetje! Gisteravond hadden we ook zo'n evaluatiemoment (klinkt wel als een beoordeling op het werk!!). Ik had namelijk gister weer een bulk foto's ingeplakt en dan zie je weer allerlei herinneringen!

Ik voel me ook super in mijn vel zitten sinds Tessa in ons leventje er is. Zwangerschap was geweldig, wel lekker lang (na 42 weken kwam madam eruit) tot 36 weken gewerkt en geen dag misselijk geweest, van de warmte in juli geen extra last gehad! Ben nu ook wel extra emotioneel en brul om alles wat zielig is of als mensen verdriet hebben!

Tessa  geeft heel goed aan wat er eigenlijk aan de hand is en de tranen zitten al vaak in mijn ogen als ze lekker tegen me aan haar duimpje pakt en naar je kijkt en probeert te zeggen, 'mam, ik wil naar mijn bedje'. We leggen haar in bed, ze begint te lachen als we die beentjes in de slaapzak wurmen, duim gaat in de mond en weg is ze! Dan smelt ik gewoon! 's Avonds slaapt ze heel goed en die laatste fles gaat er bijna altijd al half slapend in..

Mama's die alleen zijn, daar heb ik wel superveel respect voor gekregen, vorige week (en volgende week) ben ik de hele week alleen omdat manlief op oefening is en dan merk ik dat het veel geregel is om fulltime te werken, ophalen van KDV, eten maken, in bad, wegbrengen naar oma.....En mijn schoonouders wonen 295 km verder weg, dus daar wegbrengen op de dagen dat manlief thuis was is ook geen optie!

En gisteravond vertelde mijn menneke dat hij graag (ook) een tweede wilde....liefst zo snel mogelijk (omdat zoals hij het uitlegde als het dan meteen raak is de baby in februari/maart komt en dat komt mooi uit met verjaardagen......moet er nog om lachen!!)
groet

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Ja, ook hier zo'n stelletje Over-trotse-gelukkige ouders!
Wij zeggen eigenlijk iedere avond voordat we gaan slapen nog even tegen elkaar dat we zo verschrikkelijk veel geluk hebben dat we zo'n lief hummeltje hebben mogen krijgen. We genieten ook echt met volle teugen van hem en iedere dag dat we lekker met z'n drietjes zijn is echt een traktatie.

Wij hebben ons denk ik nooit voor kunnen stellen dat het zó leuk zou zijn. We verheugden ons er wel ontzettend op, maar als we hadden geweten dat het zo leuk zou worden, hadden we de hele zwangerschap in jubelstemming geweest....haha

Ik heb ook een vreselijk makkelijke zwangerschap gehad, dus na de bevalling zijn we met z'n tweetjes naast Stef op die grooooote roze wolk gaan zitten. En ik geloof dat we er nog steeds niet vanaf zijn.....zucht!

We hopen binnen afzienbare tijd weer een hummeltje te verwachten, maar gaan er van uit dat het langer duurt, aangezien we al weten dat mijn mannetje zijn zaad niet al te geweldig is.... We zien het wel. Voorlopig genieten we nog even verder van onze eerste hummel...

Liefs Annet

haha, ik wilde al weer een tijdje wel een tweede......lijkt me weer heerlijk om zwanger te zijn en Tessa vindt andere kindjes heel erg interessant! Ze moet er steeds aanzitten!!

Tess en papa zitten nu beide te smullen van het avondeten (jammie witlof, zelfs Tessa
vond dat best!),

groet

Lisenka

Terug
Bovenaan