Verward en teleurgesteld

<p>Hey allemaal,</p><p>Sorry voor de lange tekst, maar mijn situatie is als volgt:</p><p>2 mei: gestopt met de combinatiepil</p><p>6 mei-9mei: onttrekkingsbloeding</p><p>20 mei: dikke positieve ovulatietest</p><p>Tussen 10 en 22 mei om de dag gezellig gemaakt.</p><p>Vanaf 25 mei veel krampen 's nachts. Normaal kreeg ik dit alleen op dag 1-2 van de ongesteldheid.</p><p>Sinds gisteren erg misselijk en al enkele dagen erg duizelig (maar heb een lagere bloeddruk dus dat laatste is niet echt een symptoom)</p><p>Nu op 29 mei, dus ~8dpo, een rood/roze bloeding bij het vegen na het plassen die nu even gestopt is/maandverband meteen geplaatst em die is nog schoon na een uurtje.</p><p>Voordat ik aan de pil was, was mijn cyclus 27-28 dagen. Mijn ovulatie was altijd netjes in het midden.</p><p>Nu heb ik mijn ovulatie ondanks het ontpillen netjes op tijd gekregen, maar verwacht mijn ongesteldheid dus pas over 5 dagen allerminst. </p><p>Wanneer kan ik mezelf nu testen voor uitsluitsel?</p><p>Ik had niet verwacht zo teleurgesteld te zijn, dus wil het gewoon gehad hebben.</p>
 
Toch even geduld, een valse negatief omdat je te vroeg test wordt je niet gelukkiger van.
Drop helpt tegen lage bloeddruk. 
 
Ik wacht het nog tot minimaal dinsdag af. 
Drop vind ik ranzig, dus vooral nu met mijn misselijkheid is dat niet verstandig te proberen. ?
 
Ik zou zelf pas testen wanneer je je menstruatie verwacht of als je 1 dag overtijd bent. Ik weet dat veel mensen al testen 6 dagen ervoor omdat het kan maar de kans is groot dat je dan nog een negatieve test hebt of een test die onduidelijk is waardoor je ook veel twijfel hebt. Bedenk je dat het ook wel echt een jaar kan duren (of soms zelfs langer) voordat je zwanger bent en dat dit niet abnormaal is. Ik snap dat je hoopt dat het gelijk raak is maar de praktijk wijst vaak anders uit dus nu al heel teleurgesteld zijn in ronde 1 maakt het misschien niet zo makkelijk mocht het wel wat langer duren
 
Bedankt voor je reactie. De teleurstelling is vooral omdat ik me zo ontzettend rot voelde en tig symptomen had de afgelopen week en bij een zwangerschap is het het toch wel waard zeg maar. Ik snap dat velen problemen hebben met zwanger worden en dat een teleurstelling in de eerste ronde irreëel is. Ik heb die optie altijd opengehouden en zelfs voorafgaand met mijn partner besproken dat adoptie eventueel een optie is, en we zijn sowieso al aan het orienteren op pleegouderschap omdat we gewoon een bijdrage willen leveren aan een kind, al is het van een ander. Desondanks zijn we beiden nog redelijk jong en ben ik altijd regelmatig geweest, we eten en leven gezond en we zitten er gewoon positief in. Ik heb me vandaag op 10dpo getest en was negatief. Ik bloed nog steeds lichtjes en zit nu op 48 uur op en af een bloeding, vooral na het urineren. Het lijkt nog steeds anders dan mijn gebruikelijke menstruatie, maar wil niet teveel hoop behouden. Ik denk dat ik me over 3 dagen weer test, dus de dag voor nod en dan de dag zelf en de dag erna. Als ik dan nog geen streepje heb met de early test, geef ik het op voor deze ronde en zal ik vanaf volgende maand alleen testen als mijn menstruatie uitblijft. Ovulatietesten vind ik wel handig, dus die zal ik wel doorzetten rond de verwachte dagen.
 
Ik ben er zelf aan begonnen met de verwachting dat het weleens 1 jaar zou kunnen duren. Maar ook ik had de stille hoop dat het direct de 1e ronde raak zou zijn. Het is volkomen normaal om dan even in een dip te zitten als je dan toch ongesteld wordt.
Inmiddels zijn wij nu 7 maanden verder en trek ik het me gek genoeg niet al teveel meer aan. Niet gelukt? Nieuwe ronde, nieuwe kansen. De kans is elke ronde hoe dan ook nooit groter dan 20%. Ik vergelijk het met het gooien van een dobbelsteen en de regel 'Wie het hoogst gooit mag beginnen'. Ik gooi nooit het hoogst. Dus ik hou mezelf gewoon voor dat ik ook in dit geval wat meer pogingen moet doen.
 
Terug
Bovenaan