verwarming aan in babykamer

Hallo allemaal,

Ik zat mij af te vragen of de verwarming aan moet in de babykamer. (als die kleine er dus is en daar ook echt gaat slapen) want zelf slaap ik altijd met verwarming uit in onze slaapkamer en aangezien ze de eerste tijd bij ons op de kamer in de wieg gaat slapen vraag ik me af of de verwarming dan aan of uit moet? Ze krijgt ook die 2 kruiken natuurlijk in haar wieg dan. Maar aangezien wij aan het strand wonen, kan het best koud zijn in huis.

Liefs,
 
Het is de bedoeling dat de slaapkamer tussen de 16 en 19 graden is geloof ik ( weet het niet meer heel zeker).

Wij slapen ook zonder verwarming aan, maar toen onze kleine bij ons op de kamer sliep, stond de verwarming aan. Hij had ook twee kruiken in zijn bedje liggen.

Omdat je baby echt moeite heeft om zichzelf warm te houden, is het wel belangrijk dat de kamer niet te koud is. Kost gewoon veel energie.



 
Tijdens de kraamtijd zal de kamer waar de baby slaapt en waar je verschoont en omkleed voor het bad verwarmt moeten zijn.
Ook als je thuis wil bevallen gaat de verwarming hoog aan.
Daarna is het juist belangrijk dat de slaapkamer van de baby niet te warm is.
 
niet kouder dan 16 en niet warmer dan 20 graden. maar snachts mag de kachel best uit in de slaapkamer hoor, als het maar niet kouder dan 16 graden word. Baby in pyama, slaapzak, dekentje mutsje en het heeft het heus niet koud. zeker niet als het inderdaad ook nog een kruik krijgt.
 
Liever de verwarming uit en een extra dekentje of kruik. De lucht moet lekker fris zijn en dat is beter voor de longen en je baby slaapt beter. Zelf vind ik het ook niet fris als de verwarming aan staat.
Tijdens de kraamweek kun je verschonen gewoon even in de slaapkamer doen waar jij ligt die is toch wel warm. En als de baby in bad gaat zet de kraamverzorgster de verwarming even flink aan zodat het snel warm is.

Na de kraamweek kan je kleintje zich meestal al zelf op temperatuur houden en is die verwarming alleen nog nodig tijdens het badderen. in de wintermaanden is de kruik dan nog lekker maar die zal je al snel achterwege laten.
 
@ jeanine,
ja dat is altijd wel goed, om de lucht vochtig te houden. Persoonlijk hou ik ook niet van de kachel aan in de slaapkamer hoor, ga heel snel zweten en dan krijg ik nachtmerries.
 
Terug
Bovenaan